لاوروف: ایران نامزدی شایسته برای بریکس است


لاوروف: ایران نامزدی شایسته برای بریکس است

رکنا: وزیر خارجه روسیه ضمن حمایت از عضویت ایران در گروه اقتصادی بریکس تاکید کرد ایران و آرژانتین نامزد‌های شایسته‌ای برای این گروه هستند.

به گزارش رکنا ، اسکای نیوز گزارش داده است که «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی پایان نشست وزرای خارجه کشور‌های حاشیه دریای خزر در خصوص پیوستن کشورمان به گروه اقتصادی بریکس گفت: «تصمیم در مورد الحاق آرژانتین و ایران به بریکس با اجماع اتخاذ خواهد شد؛ آن‌ها نامزد‌های شایسته‌ای هستند».

وزیر خارجه روسیه درباره زمان پایان جنگ اوکراین گفت هرچه تسلیحات بیشتری از غرب به سوی اوکراین سرازیر شود، بحران طولانی‌تر خواهد شد و برنامه‌های آمریکا برای ارائه سامانه‌های دفاع هوایی میان‌برد و دوربرد به اوکراین نتیجه معکوس خواهد داد.

روز گذشته خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع گزارش داد که آمریکا آماده است تا یک سامانه دفاع موشکی میان‌برد تا دوربرد را در اختیار اوکراین قرار دهد. همچنین گفته می‌شود مقامات اوکراینی درخواست سیستم دفاع موشکی معروف به سیستم NASAMS را داده‌اند.

گفتنی است دیروز سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد ایران درخواست عضویت در گروه اقتصادی «بریکس» را ارائه کرده است. امروز هم «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای تلگرامی تایید کرد که ایران و آرژانتین درخوست رسمی خود را برای عضویت در بریکس ارائه کرده اند.

روز گذشته «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور کشورمان به صورت ویدیویی در نشست گروه بریکس شرکت کرده و به سخنرانی پرداخت. این گروه متشکل از کشور‌هایی با اقتصاد نو ظهور شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که حدود سی درصد قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در