قطر: در مبادله پیام‌ها میان ایران و آمریکا نقش داشتیم


قطر: در مبادله پیام‌ها میان ایران و آمریکا نقش داشتیم

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت که این کشور در تلاش‌های دیپلماتیک برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و مبادله پیام‌ها میان ایران و آمریکا نقش داشته است.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت که نقش این کشور تنها به میزبانی از مذاکرات غیرمستقیم میان آمریکا و ایران خلاصه می‌شود.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «تاکید می‌کنیم که ما طرفدار هیچ کدام از طرف‌ها در این مذاکرات نیستیم و ایجاد اعتماد میان دو طرف، چالش بزرگی به شمار می‌آید».

سخنگوی وزارت خارجه قطر اضافه کرد: «چیزی که در حال حاضر روی می‌دهد حاصل تلاش‌های انجام شده اروپایی‌هاست».»

وی افزود: «قطر تلاش‌های دیپلماتیک زیادی برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و مبادله کردن پیام‌ها میان دو طرف ایفا کرده است».

این مقام قطر تاکید کرد: «تلاش داریم که نقش مثبتی را ایفا کرده و در آمادگی کامل برای ادامه تلاش‌های دیپلماتیک قرار داریم».

بعد از وقفه چند ماهه مذاکرات وین، امروز سه‌شنبه مذاکراتی در دوحه قطر با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا، ایران و آمریکا آغاز شد. در همین چارچوب، علی باقری مذاکره ‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ ‌کننده مذاکرات رفع تحریم، دقایقی قبل در دوحه پایتخت قطر دیدار کرده و به گفت‌وگو نشستند.

علی باقری بدین منظور ظهر امروز (سه شنبه) هفتم تیر ماه در رأس هیأتی وارد دوحه شده بود. قرار است مذاکرات برای رفع تحریم‌ها بین ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و از طریق هماهنگ کننده مذاکرات یعنی انریکه مورا انجام شود. آنگونه که ایران پیش از این اعلام کرده این مذاکرات ادامه مباحث باقیمانده از مذاکرات وین است.

پیتر استانو در یک نشست خبری در بروکسل گفت: «چیزی که اکنون در قطر جریان دارد گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا با وساطت اتحادیه اروپا است. این چیزی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان سفرش به تهران در شنبه گذشته اعلام کرد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در