تعبیر خواب دیدن مار؛ مار در خواب شما چه معنا دارد؟


تعبیر خواب دیدن مار؛ مار در خواب شما چه معنا دارد؟

تعبیر مردن یا دیدن مرگ در خواب...

تعبیر مردن یا دیدن مرگ در خواب چیست؟ پرواز کردن در خواب چه مفهومی دارد؟ دیدن افتادن یا سقوط در خواب چه تعبیری دارد؟​ ۲۰ نشانه و تعبیر دویدن در خواب​ انواع خبر (بد و خوب ) در خواب نشانه چیست؟​ تعبیر دیدن مار در خواب

به گزارش اقتصادآنلاین، رویاها گاهی آن چیزی را به ما نشان می‌دهند که در درون ما هست، اما سعی می‌کنیم که نادیده‌اش بگیریم یا سرکوبش کنیم. از این جهت رویا‌ها ما را به بررسی دقیق‌تر و عمیق‌تر حالات روحی و روانی خودمان دعوت می‌کنند.

رویا‌ها مثل خود زندگی سناریو‌های بسیار متنوع و مختلفی دارند. انواع و اقسام اتفاقاتی که در بیداری می‌افتد در رویا هم می‌تواند روی بدهد و تازه قلمرو رویا بی‌نهایت گسترده‌تر و رازآمیزتر از بیداری است. اما در عین حال بعضی مضامین کلی هستند که اکثر ما آن‌ها را در رویاهایمان تجربه کرده‌ایم و گاهی حتی چندین بار تجربۀ دیدن هر کدام از آن‌ها را داشته‌ایم. رویا‌هایی مثل پرواز، تعقیب و گریز، خیانت و سقوط.

هر کدام از این رویا‌ها بسته به شرایط مختلف، معانی مختلفی می‌توانند داشته باشند. در اینجا توضیحات دکتر کارمن هارا (Carmen Harra) را دربارۀ برداشت‌های متنوعی که از اینگونه رویا‌ها می‌توان داشت می‌خوانیم.

در این زمینه بخوانید؛

پرواز کردن در خواب چه مفهومی دارد؟

دیدن افتادن یا سقوط در خواب چه تعبیری دارد؟​

۲۰ نشانه و تعبیر دویدن در خواب​

انواع خبر (بد و خوب ) در خواب نشانه چیست؟​

تعبیر دیدن مار در خواب

چه مار‌ها را دوست داشته باشیم و چه از آن‌ها بترسیم، آن‌ها معمولا خیلی راحت به درون خواب‌های ما می‌خزند. مار‌ها با شکل و شمایل منعطف و رنگ‌های متنوعشان می‌توانند معانی مختلفی در رویای‌های ما داشته باشند.

در واقع آن چیزی که در تفسیر چنین رویا‌هایی نقش کلیدی دارد نگاه و احساسی است که ما به مار‌ها داریم. مار در رویا می‌تواند نشانه‌ای از احساس تهدید یا خیانت باشد؛ نشانه‌ای از اینکه ما نسبت به محیط یا آدم‌های اطرافمان اعتمادی نداریم و احساس خطر می‌کنیم.

اما تفسیر خوش‌بینانه این است که مار در رویا می‌تواند نشانه‌ای از خلاقیت، تحول یا به دست آوردن سلامتی باشد؛ این‌ها مفاهیمی هستند که معمولا در فرهنگ‌های ما به نوعی با مار مرتبط می‌شوند، زیرا مار‌ها هم می‌توانند پوست بیاندازند و نو بشوند.

فروید مار را نمادی از مسائل جنسی می‌دانست و ترس از مار در رویا را به عنوان نشانه‌ای از ترس ما از صمیمیت و ارتباط با دیگران تفسیر می‌کرد.

منبع: فرارو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403