توراندازی گسترده رژیم اسرائیل در لبنان برای جذب جاسوس


توراندازی گسترده رژیم اسرائیل در لبنان برای جذب جاسوس

بنا به گفته یک منبع امنیتی، رژیم صهیونیستی ده‌ها پلتفرم در شبکه‌های اجتماعی تحت عناوین مختلف برای جذب جاسوس در لبنان راه‌اندازی کرده است.

یک منبع امنیتی در لبنان اعلام کرد، دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دهها پلتفرم در شبکه‌های اجتماعی را تحت عنوان استخدام و بکارگیری افراد جویای کار در لبنان راه انداخته‌اند تا در نهایت از افراد جذب شده برای اقدامات جاسوسی استفاده کنند.

بر اساس گزارش «النشره»، این منبع امنیتی افزود، ارتباط با لبنانی‌ها به صورت عادی انجام می‌شود و اسرائیلی‌ها حتی گاهی در تماس‌ها چهره خود را نیز نشان می‌‌دهند. نهاد امنیتی اسرائیلی مشرف بر این طرح، بودجه‌‎ای به آن اختصاص دادند که در قیاس با اقدامات امنیتی بزرگ، زیاد نیست. مقداری که به افراد همکاری‌کننده پرداخت می‌شود بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار است و کسانی که کارهای بزرگتر انجام دهند مبالغ بیشتری دریفات خواهند کرد. این مبالغ از طریق شرکت‌های پرداخت پول در آمریکای لاتین، اروپای شرقی و دیگر نقاط جهان پرداخت می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده، تعداد زیادی از دستگیرشدگان در این پرونده از هویت طرف درخواست خدمات اطلاعی ندارند. در همین ارتباط، امنیت عمومی لبنان به دستگاه‌های عامل در مقابله با آنچه یک منبع امنیتی آن را ریشه‌کن کردن فعالیت اطلاعاتی اسرائیل در لبنان نامیده، پیوسته است. بخش تحقیقات امنیت عمومی لبنان تعدادی مضنون را در همکاری با دشمن صهیونیستی بازداشت کرده است. همچنین بخش اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان فعالیت خود را افزایش داده و تعداد بیشتری را که مشخص شده در شبکه‌های فردی کار می‌کرده‌اند، بازداشت کرده است.

توراندازی گسترده رژیم اسرائیل در لبنان برای جذب جاسوس

النشره افزود، منطقه «العرقوب» لبنان همچنان در تلاش برای رمزگشایی از شبکه جاسوسانی است که چند هفته پیش به تور اطلاعات لبنان افتاده‌اند. سال گذشته، بخش امنیت لبنان جاسوسی را بازداشت کرد که حدود ۲۵ سال است با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته و از افراد مظنون در ترور دو رهبر جهاد اسلامی فلسطین است.

در همان زمان یک وزیر لبنانی از انهدام ۱۷ شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در دوره اخیر خبر داد و رئیس پارلمان لبنان هم این دستاورد امنیتی را منحصر به فرد توصیف کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها