تاکید آلمان بر ادامه حمایت اوکراین در برابر روسیه


تاکید آلمان بر ادامه حمایت اوکراین در برابر روسیه

صدر اعظم آلمان بار دیگر بر حمایت کشورهای غربی از اوکراین در جنگ با روسیه تاکید کرد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، در آخرین روز اجلاس سران گروه هفت در کاخ «اِلما» (ایالت بایرن آلمان) در جمع خبرنگاران گفت: گروه هفت، چیزی بیش از هفت دموکراسی اقتصادی و موفق است. این مساله از نظر من، بسیار مهم و اساسا یکی از مهمترین اهداف این دیدار‌ها هم همین است. من در دومین روز اجلاس سران گروه هفت در کاخ «اِلما» از پنج شریکمان در اینجا استقبال کردم. این شرکا در واقع دموکراسی‌های آینده هستند؛ کشور‌هایی شامل هند، اندونزی، سنگال، آفریقای جنوبی و آرژانتین. به عنوان کشور‌های دموکراتیک، مشابه آن را در جهان ملاحظه می‌کنیم که این، مساله، خوب، مهم و ضروری است که بتوانیم با هم تبادل نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به جنگ اوکراین خاطر نشان ساخت: این گفتمان همان طور که بیان شد، مهم است و استمرار نیز خواهد یافت. هر فردی به جنگ اوکراین، از چشم انداز‌ها و مناظر متفاوتی نگاه می‌کند. از این رو مهم است که با هم در این باره، گفتگو و هرکدام دیدگاه هایمان را با هم تبادل کنیم. زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از طریق یک ارتباط ویدئویی در حاشیه نشست سران گروه هفت، مهمان ما بود. رئیس جمهور اوکراین، یک بار دیگر، بسیار موثر و جدی، اوضاع (کشورش) را توصیف و خاطرنشان کرد از حمایتی که خیلی از کشور‌ها از اوکراین به عمل آوردند، سپاسگزار است؛ اینکه این حمایت، طبعا برای مدتی طولانی ادامه خواهد داشت و ضروری نیز خواهد بود.

این مقام آلمانی با تاکید دوباره از حمایت کشورهای غربی از اوکراین افزود: همه ما به خود اطمینان داده ایم که اوکراین را در دفاع از روسیه، بیش از گذشته، مورد حمایت قرار دهیم. روشن است که این جنگ، نقطه عطفی عمیق در مناسبات بین المللی است. پیشتر، من درباره آنچه که با حمله روسیه به اوکراین مرتبط است، خیلی آگاهانه به عنوان یک نقطه عطف نگاه می‌کردم. همه مقررات و توافقاتی که در حوزه همکاری کشور‌ها داشتیم، شکسته شده اند. این توافقِ کاملا خاص وجود دارد که مرز‌های اروپا نباید با اعمال زور و خشونت جابجا شوند. ما به عنوان گروه هفت درباره این ارزیابی اتفاق نظر داریم که تغییرات بسیار مستمری ایجاد شده اند که مناسبات بین المللی را برای مدت‌های مدید تحت تاثیر خود قرار خواهند داد.

شولتس در پایان سخنان خود گفت: روشن است که در ارتباط با روسیه نمی‌توان به زمانه پیش از تهاجم روسیه به اوکراین بازگشت. زیرا در زمانی که اوضاع تغییر می‌کند، ما هم باید تغییر کنیم و این چیزی است که همه، خیلی دقیق از آن آگاهیم. همه اعضای گروه هفت، آمادگی اخذ تصمیمات ضروری را دارند. طبعا این قابل پیش بینی نیست که جهان طی ماه‌ها و سال‌های آتی، چطور تغییر می‌کند. اما آنچه روشن است آن است که چنانچه به طور تنگاتنگ و با اعتماد در مقابل هم ظاهر شویم و با هم همکاری کنیم، این تغییر را به بهترین شکل ممکن، مهار کنیم و از عهده (مدیتریتش) برآییم. زیرا این تغییرات بر دموکراسی، حاکمیت قانون و توجه به حقوق بشر، ما را به هم پیوند می‌زند و این خوب است که در جهان، دوستان و متحدان خوبی داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا