ترکیب ایده‌آل مربی استقلالی و مدیرعامل پرسپولیسی


ترکیب ایده‌آل مربی استقلالی و مدیرعامل پرسپولیسی

تیم فوتبال فولاد خوزستان تنها تیم موفق کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا بود و توانست به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند .

به گزارش مشرق، فولاد خوزستان تنها تیم موفق ایرانی در لیگ قهرمانان آسیای این فصل بود، باشگاهی که تمامی الزامات حرفه‌ای AFC را داشت و به همراه سپاهان در لیگ قهرمانان حاضر شد و توانست از مرحله گروهی نیز صعود کند. البته فولادی‌ها فصل گذشته را با نوسان زیادی شروع کردند و جواد نکونام از جمع فولادی‌ها جدا شد تا عبدالله ویسی سرمربی خوزستانی جانشینش شود.

فولاد با ویسی کارش را با دو باخت در لیگ برتر آغاز کرد تا باعث انتقاد هواداران شود. از سویی دیگر بعد از قهرمانی حذفی، سعید آذری مدیرعامل اصفهانی باشگاه نیز جای خود را به گرشاسبی مدیر عامل اسبق پرسپولیس و پیکان داده بود. در نهایت گرشاسبی خیلی زود به این نتیجه رسید که نکونام را به باشگاه برگرداند و ترکیبی موفق برای باشگاه فولاد از کار درآمد سرمربی استقلالی و مدیرعامل پرسپولیسی توانستند فولاد را در آسیا موفق کنند.

ترکیب ایده‌آل مربی استقلالی و مدیرعامل پرسپولیسی

سعید آذری بعد از جدایی از فولاد اعلام کرد اولویتش خانواده‌اش است و می‌خواهد مدتی دور از هیاهوی فوتبال روزگار بگذراند.گرشاسبی هم توانست خیلی زود آرامش مورد نظر هواداران را به فولاد برگرداند و نکونام هم بعد از کش و قوس‌های انتهای فصل گذشته و جدایی موقتی بعد از ویسی دوباره سکان هدایت قرمزپوشان را به دست گرفت.

بیشتر بخوانید:

پیوستن هافبک فولاد به تیم آفریقایی تکذیب شد

فولاد تنها تیم لیگ برتری کشورمان بود که بازوبند کاپیتانی‌اش بر بازوی بازیکن خارجی بسته می‌شد و لوسیانو پریرا مهاجم ۳۸ ساله و برزیلی فولاد در اکثر مسابقات بازوبند را بر بازو بست. همان بازیکنی که در اواسط فصل نیز از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشت اما نکونام با جدایی او مخالف کرد و گفت اگر شیمبا را بدهیم دیگر بازیکنی نداریم که جایش را پر کند.

در نهایت در پایان فصل اولین بازیکن جدا شده از فولاد همان پریرا بود که به تیم مس رفسنجان نقل مکان کرد. پریرا با ۹ گل زده سومین گلزن برتر فصل قبل است. احتمالا مسی‌ها او را جانشین گادوین منشا کرده‌اند. یوسو سسما مربی بدنسازی سابق اوساسونا یکی دیگر از جدا شده‌های این تیم است. فولاد حالا باید جایگزین مناسبی برای این مربی کاربلد و اسپانیایی پیدا کند.

ترکیب ایده‌آل مربی استقلالی و مدیرعامل پرسپولیسی

فولاد خوزستان در نیم فصل اول به سه تیم مدعی استقلال، پرسپولیس و سپاهان بازی را واگذار کرد و در دور برگشت از بین این سه تیم فقط توانست سپاهان را شکست بدهد بازهم به پرسپولیس و استقلال باخت. در مجموع قرمزپوشان اهوازی با ۱۳ برد ، ۱۰ مساوی و ۷ شکست با ۴۹ امتیاز در رده پنجم جدول لیگ ایستادند. فولادی‌ها اکنون امیدوارانه خود را برای فصل آینده آماده می‌کنند آن هم در حالیکه جواد نکونام تا همین یکی دوهفته پیش گزینه اول سرمربیگری استقلال بود و مدیران این باشگاه به شدت به دنبال جانشینی جواد لالیگایی به جای فرهاد مجیدی بودند اما در نهایت نکونام با انتشار بیانیه‌ای از حضور در استقلال در این مقطع عذرخواهی کرد.

نکونام می‌گوید تیم فولاد اکنون جز ۱۰ تیم برتر آسیاست و امیدوار است که این تیم در فصل آینده به جمع ۴ تیم برتر قاره آسیا برسد. اتفاقی که خیلی دور از دسترس باشگاه صنعتی و ساختارمند فولاد خوزستان نیست. گرشاسبی مدیرعامل اسبق پرسپولیس هم مثل نکونام استقلالی تجربه حضور در میادین بین‌المللی را به عنوان مدیرعامل دارد و امیدواریم تنها نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا بتواند خوش بدرخشد. شاگردان نکونام در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در روز ۲۸ بهمن به مصاف الفیصلی عربستان خواهند رفت.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج