مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جواد(ع) در مساجد زنجان برگزار می شود


مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جواد(ع) در مساجد زنجان برگزار می شود

همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) مراسم سخنرانی و عزاداری با حضور مادحین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در برخی از مساجد زنجان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، همزمان با فرارسیدن روز سی‌ام ماه ذی‌القعده سالروز شهادت امام جواد (ع) مراسم عزاداری در اماکن متبرکه، هیأت‌های مذهبی و مساجد برگزار می‌شود.

به همین منظور مراسم عزاداری و سوگواری بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام حمید حسنی و مرثیه سرایی حاج وحید رضایی در مسجد النبی(ص) زنجان برگزار می شود.

مراسم مشابهی امشب با حضور نمازگزاران مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی زنجان برای سوگواری سالروز شهادت امام جواد(ع) اجرا خواهد شد.

در مسجد نورالزهرا(س) زنجان نیز امشب مراسم عزاداری و سوگواری با حضور اهالی محله برگزار خواهد شد.

امام جواد (ع) امام نهم شیعیان است که مدت زمانی امامت را برعهده داشته و درنهایت مظلومانه و در آخرین روز ماه ذیقعده سال ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسیدند.

دوران زندگانی امام جواد (ع) از برهه‌های حساس در تاریخ پر فراز و نشیب شیعه است. شیعیان در مسیر پرتلاطم جریان‌های فکری و عقیدتی قرار داشتند و در برابر هجوم ظالمانه دشمنان پایداری می‌کردند. پس از شهادت امام رضا (ع)، از آن جا که اراده الهی بر آن بود که رشته امامت نگسلد، حضرت امام جواد (ع) در خردسالی و در هفت یا هشت سالگی زمام قافله امت را به دست گرفت.

امام جواد نخستین امام شیعه است که در خردسالی به امامت رسیده این مسئله طعن و مخالفت دشمنان را برانگیخت تا آن جا که به حیرت و حتی سرگردانی برخی از شیعیان نیز انجامید. وی به مدت 16 سال امامت را بر عهده داشت و مکتب علمی، اجتماعی شیعه را جلوه خاص بخشید.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عبور مسافران نوروزی راه‌آهن از یک میلیون نفر