پایان جنگ روسیه و اوکراین مشخص شد؟


پایان جنگ روسیه و اوکراین مشخص شد؟

سخنان دیمیتری بولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نشان می‌دهد روسیه تا زمانی که گلوله‌ باران دونباس ادامه داشته باشد به جنگ با اوکراین ادامه می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت روسیه اعلام کرد که عملیات نظامی این کشور درخاک اوکراین تا پایان گلوله باران دونباس از سوی اوکراین و توقف تهدیدها ادامه دارد.

ایسنا به نقل از تاس گزارش داد، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان زمان پایان عملیات نظامی کشورش در خاک اوکراین را اعلام کرد.

پولیانسکی گفت: عملیات نظامی روسیه تا زمانی که گلوله باران دونباس توسط کی‌یف و تهدیدها از خاک اوکراین متوقف شود، ادامه خواهد داشت.

وی در مورد هدف قرار دادن یک مرکز خرید در کرمنچوک گفت: هیچ حمله‌ای به این مرکز نشد. بلکه ارتش روسیه با سلاح‌های هدایت‌شونده دقیق به انبارهای حاوی تسلیحات و مهمات غربی دریافت شده از ایالات متحده و کشورهای اروپایی در نزدیکی کارخانه وسایل نقلیه کرمنچوک حمله کرد.

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: این تسلیحات و مهمات جمع آوری شده بود تا به گروه‌های مسلح اوکراین در دونباس ارسال شود و علیه مناطق مسکونی در دونتسک، لوهانسک و دیگر شهرها استفاده شود. حمله روسیه از این امر جلوگیری کرد.

روز گذشته نیز معاون شورای امنیت ملی روسیه درباره هرگونه تهدید کریمه هشدار داده و اعلام کرد که هرگونه تلاش برای حمله به کریمه به مثابه «اعلان جنگ» علیه روسیه است.

حمله روسیه به اوکراین از ۲۴ فوریه آغاز شده و به‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه غرب برای به شکست کشاندن روسیه در این جنگ از طریق اعمال تحریم‌های شدید به‌ویژه در عرصه اقتصادی، این عملیات همچنان ادامه دارد و روسیه اعلام کرده به‌شرط پذیرش شروطش حاضر است در مذاکرات صلح با اوکراین شرکت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس