4800 زائر در مدینه خدمات درمانی دریافت کردند


4800 زائر در مدینه خدمات درمانی دریافت کردند

۴۸۰۰ زائر در مدینه با مراجعه به مراکز درمانی زائران ایرانی تحت معاینات پزشکی قرار گرفتند و خدمات درمانی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج اظهار داشت: تاکنون به چهار هزار و 800 نفر از زائران در 2 مرکز پزشکی در هتل های « راما » و « دره الامجاد » مدینه منوره خدمات درمانی ارائه شده است.


دکتر حجت الله روستا با اشاره به اینکه بیشتر این افراد برای کنترل بیماری های زمینه ای خود به این مراکز مراجعه کردند، گفت: مشکلی در روند ارائه خدمات درمانی به زائران وجود ندارد و تاکنون بیماری خاصی در بین زائران مشاهده نشده است.


وی اضافه کرد: در روز گذشته چهار زائر به بیمارستان های مدینه انتقال یافتند که در کمتر از هشت ساعت مرخص شدند و اکنون هیچ زائر ایرانی در مراکز درمانی این شهر بستری نیست.


به گفته وی از ابتدای ورود زائران به مدینه منوره توسط کادر درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت در این شهر تاکنون 200 مورد سرم تراپی، 118 مورد پانسمان، 201 مورد سنجش فشار خون و 54 مورد تست نوار قلب انجام شده است.


حجت الله روستا افزود: تاکنون توسط پزشکان این مرکز چهار هزار و 482 ویزیت عمومی از زائران انجام شده است.


فوت یک زائر ایرانی در مکه
عبدالجواد کمالی مدیر کاروان شهرستان قشم از توابع استان هرمزگان از فوت یک زائر عضو این کاروان خبر داد.


وی نام زائر متوفی را « زینب ملاحی نژاد » 62 ساله اهل قشم عنوان کرد و توضیح داد که وی دارای بیماری زمینه ای قلبی بود و وضعیت جسمانی اش به دلیل حمله قلبی رو به وخامت گذاشت و بلافاصله کادر مرکز پزشکی حج و زیارت برای عملیات احیا بر بالین وی حاضر شدند


کمالی با اشاره به اینکه پس از عملیات احیا بیمار بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان ملک فیصل مکه انتقال یافت، افزود: به رغم تلاش های انجام شده وی جان به جان آفرین تسلیم کرد.


کمالی با اشاره به اینکه همسراین هموطن نیز زائر این کاروان است، افزود: همسر و خانواده مرحومه رضایت دادند که پیکر وی در مکه و در جوار حریم امن الهی دفن شود.


بعثه مقام معظم رهبری فوت این زائر حرم امن الهی را به همسفران هموطن بویژه همسرمحترم و سایر بازماندگان ایشان تسلیت می گوید.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟