سران آلمان و کانادا در مورد صادرات گاز به اروپا رایزنی کردند


سران آلمان و کانادا در مورد صادرات گاز به اروپا رایزنی کردند

یکی از منابع دولتی آلمان به خبرگزاری رویترز گفت که برلین با اتاوا در مورد گزینه های صادرات گاز مایع طبیعی کانادا به اروپا مشغول مذاکره است.

سران آلمان و کانادا در مورد صادرات گاز به اروپا رایزنی کردند

به گزارش ایران اکونومیست، رویترز دیروز (۷ تیر) به نقل از دو منبع دیگر نوشت که اولاف شولتس صدراعظم آلمان در حاشیه اجلاس سران ۷ غول صنعتی این مسئله را در دیدار با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به میان کشیده بود.

به نوشته این خبرگزاری، آلمان پس از تهاجم روسیه به اوکراین به سرعت در صدد قصد قطع وابستگی به واردات گاز از این کشور بوده و به دنبال مسیرها و منابع جایگزین تامین انرژی می گردد.

برلین از ساخت دو ترمینال ال ان جی حمایت کرده و موقتاً چهار منبع ذخیره شناور و واحدهای احیای مجدد (تبدیل گاز طبیعی مایع به حالت گازی) را تدارک دیده است.

در میانه بهار امسال، جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی کانادا گفته بود که اتاوا با شرکت های دخیل در ساخت دو ترمینال صدور گاز شرق این کشور در مورد نحوه تسریع در انجام این پروژه ها و کمک به افزایش صادرات گاز به اروپا مشغول رایزنی است.

رویترز نوشت که کانادا ششمین تولیدکننده گاز طبیعی جهان است و هیچ ترمینال صدور گازی در شرق کشور نداشته و تنها ترمینال ساحل غربی آن نیز در حال ساخت است.

آلمان سالانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف می کند که ۵۵ درصد آن از روسیه و اندکی نیز از هلند و نروژ وارد می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟