سهم ناچیز ورزش در تولید ناخالص ملی/ ثبت‌نام 3 هزار و 800 نفر در نخستین کنگره بدنسازی و تناسب اندام


سهم ناچیز ورزش در تولید ناخالص ملی/ ثبت‌نام 3 هزار و 800 نفر در نخستین کنگره بدنسازی و تناسب اندام

رئیس انجمن صنعت ورزش با اعلام اینکه سهم ورزش در تولید ناخالص ملی بسیار پایین است، تأکید کرد تهیه بانک اطلاعاتی کمک زیادی به بهبود شرایط می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسن محمدلو رئیس انجمن صنعت ورزش در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه) در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: این انجمن دو سال قبل پایه‌گذاری شد و بیشتر، تولیدکنندگان عضو آن هستند. ما موفق شدیم یک اداره کل نیز پیرامون این انجمن در وزارت صمت ایجاد کنیم که اتفاق مهمی بود. هدف ما پیشرفت و توسعه صنعت ورزش در کشور و منطقه است و تولیدکنندگان عزم خود را جزم کرده‌اند که در منطقه حرف اول را بزنند.

رئیس انجمن صنعت ورزش افزود: قرار است ظرفیت‌سنجی کنیم تا یک بانک اطلاعاتی کامل به وجود بیاوریم و این موضوع در بحث تولید ناخالص ملی اهمیت زیادی دارد. سهم ورزش در تولید ناخالص ملی بسیار پایین است و تهیه بانک اطلاعاتی کمک زیادی به بهبود شرایط می‌کند. در واقع سهم‌مان از GDP بالا نیست و حدود 0.6 درصد بوده است که باید صادرات‌مان را توسعه بدهیم. ما کانون دانش، صنعت و بازار را راه‌اندازی کردیم و در آنجا بحث دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها رصد و بررسی می‌شود. صنعت ورزش در دو سال گذشته در میان صنایع خلاق وجود نداشته است، بر همین اساس در جلسات مختلف آن را مطرح کردیم که در نهایت منجر به تأسیس کانون مربوطه شد.

محمدلو ادامه داد: درصدد تأسیس شهرک‌های صنعت ورزش و پرداخت تسهیلات به تولیدکننده‌ها هستیم و ساختاری را هم در وزارت صمت ایجاد کرده‌ایم. هدف‌مان پیشرفت و توسعه صنعت ورزش در منطقه بوده و عزم تولیدکنندگان برای این مسئله جزم شده است. ما تولیدکننده‌ای هم داشته‌ایم که استانداردهایش توسط کشور آمریکا نیز تأیید شده و حتی به عربستان فروش داشته است.

رئیس انجمن صنعت ورزش عنوان کرد: مرجعی برای حمایت مادی و معنوی از این حوزه نبوده است که با حضورمان، به پشتیبانی از حوزه دانش‌بنیان شدن صنعت ورزش خواهیم پرداخت. ما همچنین تأمین اقلام موردنیاز ورزشی نهادها و وزارتخانه‌ها را هم در دستور کار قرار داده‌ایم و درخواست کرده‌ایم معاونت علمی مبحث حمایت‌های مالی را تحت‌نظر و انجام قرار بدهد.

وی گفت: موضوع سرمایه‌گذاری شرکت نمایشگاهی کیش و قطر انجام شده و دبیرخانه‌اش هم با کمک اتاق بازرگانی شکل گرفته است. ما در نشست با معاونت سازمان منطقه آزاد کیش فراخوان نمایشگاه را زده‌ایم و امیدوارم میزبان شایسته و خوبی برای کشورمان باشیم. همچنین در حال فعالیت برای رفع مسائل به وجود آمده ناشی از تبلیغات سوء معاندین برای جلوگیری از میزبانی از تماشاگران جام‌جهانی در قطر هستیم.

محمدلو خاطرنشان کرد: در بحث نظارت بر تولیدکنندگان باید بگویم که درخواستی برای استانداردسازی ارائه نشده است و برخی برندها نیز با کمک استانداردهای بین‌المللی دست به تولید محصولات خود می‌زنند.

وی درباره معضل سیستم رادیویی برای داوران در لیگ برتر فوتبال گفت: درباره سیستم رادیویی چند شرکت خلاق وجود دارد که مهندسی معکوس کرده‌اند. البته باید متقاضی وجود داشته باشد و اگر ارتباطی شکل بگیرد، یک نشست برگزار می‌کنیم تا این سیستم مورد بررسی از سوی متقاضیان قرار بگیرد.

همچنین علی دست‌باز رئیس مرکز مشارکت‌های اقتصادی وزارت ورزش و جوانان در صحبت‌های کوتاهی عنوان کرد: ورزش یک سرمایه است و با توجه به اهمیت صنعت و ورزش، باید ارتباط خوبی میان این دو بخش فراهم باشد تا مشکلات از بین برود.

در ادامه نشست، بهادری درباره برگزاری اولین کنگره بدنسازی و تناسب اندام در نیمه دوم تیر ماه گفت: این رویداد برای اولین بار در 21 و 22 تیر ماه در تهران برگزار خواهد شد. در برگزاری این کنگره بخش‌های مختلف از جمله فدراسیون بدنسازی ، سازمان غذا و دارو و ... همکاری کردند. هشت سمینار آموزشی، کارگاه‌های تخصصی و آموزشی، برگزاری نمایشگاه در حاشیه کنگره و قسمت‌های دیگر، مواردی هستند که در این کنگره به انجام خواهد رسید. تاکنون سه هزار و 800 نفر نفر برای حضور در این کنگره و همچنین نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و چهره‌های شاخص در رشته‌های مختلف در آن شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات