هفته آینده 3 حوضه آبریز اصلی کشور بدون بارش خواهد بود


همزمان با افزایش دمای هوا در کشور از میزان بارش‌ها کاسته شده است، هفته آینده ضمن آنکه میزان بارش‌ها ناچیز است سه حوضه آبریز اصلی بدون بارش خواهند بود.

هفته آینده 3 حوضه آبریز اصلی کشور بدون بارش خواهد بود

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، همزمان با آغاز فصل تابستان و گرم‌تر شدن دمای هوای کشور میزان بارش‌ها به شدت کاهش یافته است و در هفته منتهی به ۱۷ تیرماه ضمن ناچیز بودن بارش‌ها، سه حوضه اصلی بدون قطره‌ای بارش خواهند بود.

گزارش تازه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو نیز بیانگر آن است که هفته جاری، وقوع بارش‌های پراکنده برای مناطق واقع در شمال غرب و جنوب شرق کشور قابل پیش‌بینی بود. اما با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی شده برای هفته دوم منتهی به ۱۷ تیرماه، وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور ناچیز خواهد بود.


این هفته بیشترین بارش در کدام حوضه‌های آبریز اتفاق افتاد؟


حوضه آبریز دریای خزر این هفته بیشینه بارش ۴۵ میلیمتری و متوسط محدوده یک میلیمتری را تجربه کرد که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.

وضعیت بارش در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان هم بیشینه بارش ۱۵ میلیمتری و متوسط محدوده صفر میلیمتری را شاهد بود.

این هفته حوضه آبریز دریاچه ارومیه بیشینه بارش هفت میلیمتری داشت که متوسط محدوده ندارد.

در هفته جاری سه حوضه آبریز فلات مرکزی، قره قوم و مرزی شرق از نظر میزان بارش شرایط یکسانی را تجربه کردند و بیشینه بارش آن‌ها یک میلیمتر و متوسط محدوده صفر میلیمتری داشتند.

این هفته از مجموعه ۳۰ حوضه آبریز درجه ۲ کشور، ۱۷ حوضه بدون بارش است.

هفته آینده 3 حوضه آبریز اصلی کشور بدون بارش خواهد بود


وضعیت بارش حوضه‌های آبریز در هفته منتهی به ۱۷ تیر چگونه خواهد بود؟


حوضه آبریز دریای خزر که در هفته منتهی به ۱۰ تیرماه شاهد بارش متوسطی بود، در هفته منتهی به ۱۷ تیرماه شاهد کم‌ترین میزان بارش خواهد بود به‌گونه‌ای که بیشینه بارش یک میلیمتری و متوسط محدوده صفر میلیمتری را تجربه خواهد کرد.

مقام پربارش‌ترین حوضه آبریز اصلی در هفته منتهی به ۱۷ تیرماه متعلق به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه ۱۱ میلیمتر خواهد بود که البته بدون متوسط محدوده است.

پس از آن حوضه آبریز اصلی خلیج‌فارس و دریای عمان هم در هفته منتهی به ۱۷ تیرماه شاهد بیشینه بارش هشت میلیمتری و متوسط محدوده صفر میلیمتری خواهد بود.

در بازه زانی یاد شده، از مجموعه ۶ حوضه آبریز اصلی کشور سه حوضه بدون بارش خواهند بود.

همچنین از مجموع ۳۰ حوضه آبریز درجه‌۲ هم ۲۵ حوضه بدون قطره‌ای بارش خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟