رونمایی رسمی از ری را اولین کراس اوور ملی + عکس و ویدیو


رونمایی رسمی از ری را اولین کراس اوور ملی + عکس و ویدیو

ایران‌خودرو طی هفته‌های اخیر در چند مرحله از خبرنگاران حوزه خودرو برای رونمایی از اولین کراس‌اوور ملی خود دعوت به عمل آورده بود اما این مراسم‌ها...

ایران‌خودرو طی هفته‌های اخیر در چند مرحله از خبرنگاران حوزه خودرو برای رونمایی از اولین کراس‌اوور ملی خود دعوت به عمل آورده بود اما این مراسم‌ها سر انجامی جز لغو شدن نداشتند. درحالی‌که اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به صنعت خودرو انتظار رونمایی رسمی این خودرو را می‌کشیدند به یکباره خبر و تصاویر رونمایی از خودرو ری را توسط وزیر صمت در صدر اخبار صداوسیما قرار گرفت. به نظر می‌رسید که این رونمایی پرحاشیه و ناگهانی خودروی ری را در حضور وزیر و بدون حضور هیچ یک از خبرنگاران تخصصی صنعت خودرو اتفاقی در جهت کم‌رنگ کردن خطر استیضاح وزیر صمت صورت پذیرفته باشد. به نظر می‌رسد که این رونمایی تأثیر خود را نیز گذاشت و طی روزهای بعد استیضاح وزیر صمت در مجلس به حدنصاب نرسید و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس از متقاضیان استیضاح‌کننده درخواست کرد که فرصت دو‌ماهه به فاطمی امین بدهند.

پس از کش‌وقوس های فراوان امروز بالاخره در حضور اصحاب رسانه از این کراس‌اوور ملی رونمایی شد.

رونمایی رسمی از ری را اولین کراس اوور ملی + عکس و ویدیو نمای جلو

مشخصات فنی و طراحی کراس‌اوور ملی ری را

خودروی ری اولین کراس‌اوور ملی ایران‌خودرو است. این خودرو بر روی پلتفرم IKP1 طراحی و پیاده‌سازی شده و طبق اعلام شرکت ایران‌خودرو قرار است کراس‌اوور ری را در سه تیپ V1,V2,V3 و با دو پیشرانه TU5P با توان 113 اسب بخار و یا پیشرانه TC7 با توان 168 اسب بخار تولید شود. به بازار ارائه شود. تیپ اول از گیربکس دستی 6 سرعته و دو تیپ دیگر از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می‌برند. این خودرو در فولترین حالت ممکن از امکاناتی مانند دوربین 360 درجه، دوربین دید عقب، سیستم‌های AEB،ESC،TCS و BAS ، سیستم سرگرمی و صفحه‌نمایش لمسی، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، ترمز دستی برقی بهره می‌برد. لیست تجهیزات و آپشن‌های این خودرو قابل‌توجه است.

رونمایی رسمی از ری را اولین کراس اوور ملی + عکس و ویدیو نمای پشت

سرنوشت کراس‌اوور ملی ری را چه خواهد شد؟

البته کراس‌اوور ری را همچنان تا رسیدن به مرحله نهایی تولید و ورود به بازار فاصله بسیار زیادی دارد. همچنین باتوجه‌به تجربیات قبلی در مورد شرکت ایران‌خودرو مطمئناً نسخه نهایی این خودرو از نسخه فعلی و اولیه متفاوت خواهد بود. طراحی کراس‌اوور ری را در نمای جلویی یادآور چهره نسل آخر هیوندای سانتافه است و خودرو در حال حاضر بیشتر به یک کانسپت شباهت دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403