ایجاد شرکت های خلاق و دانش بنیان از مهاجرت نیروهای خلاق مناطق کم برخوردار جلوگیری می کند


ایجاد شرکت های خلاق و دانش بنیان  از مهاجرت نیروهای خلاق مناطق کم برخوردار جلوگیری می کند

کرمی گفت: با بیان اینکه ما از طریق ایجاد شرکت های خلاق و دانش بنیان می توانیم از مهاجرت نیروهای خلاق مناطق کمتر برخوردار به سایر جاها جلوگیری کنیم، گفت: هم اکنون ۲۰۰ مرکز نوآوری در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، پرویز کرمی در نشست رسانه ای نوپیا (نخستین گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی کشور) گفت: نوآوری اجتماعی امری شناخته شده در دنیا است و در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز هر کاری که می کنیم در دو حوزه قابل شناسایی است، شرکت های دانش بنیان و شرکت های خلاق.

رییس مرکز و دبیر ستاد پیشرفت جامعه ای منطقه ای گفت: در حوزه نوآوری های اجتماعی ما به دنبال نوآوری های اجتماعی و عمومی هستیم که نفع آن به تمام مردم جامعه می رسد، در حالی که در حال حاضر این نقش توسط دولت ها انجام می شود.

وی افزود: هم اکنون ایران دارای 1600 شرکت خلاق است که این واحدهای خلاق اعم از علوم انسانی، هنر و ارتباطات خلاق و افراد خلاق می باشد که معاونت علمی و رفناوری ریاست جمهوری متولی راه اندازی خانه های خلاق می باشد.

کرمی گفت: در حوزه نوآوری های اجتماعی ما به دنبال این هستیم که فرصت های برابر و عدالت اجتماعی در کل کشور رخ بدهد و منجر به ارتقای سطح درآمد و زندگی روستاییان گردد.

وی با بیان اینکه ما از طریق ایجاد شرکت های خلاق و دانش بنیان می توانیم از مهاجرت نیروهای خلاق مناطق کمتر برخوردار به سایر جاها جلوگیری کنیم، گفت: هم اکنون 200 مرکز نوآوری در کشور داریم.

وی گفت: در حال حاضر 75 خانه خلاق و نوآوری در کشور در حال فعالیت می باشند که اکثر این خانه های خلاق در مناطق کمتر برخوردار قرار دارد.

کرمی گفت: اولویت ما در این برنامه آموزش در حوزه نوآوری اجتماعی می باشد که از طریق آن بتوان نابرابری های آموزشی را رفع کرد.

وی ادامه داد: ما به دنبال تشویق و ترغیب صاحبان نوآوری اجتماعی می باشیم.

وی گفت: هم اکنون شش هزار و 600 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که حدود 140 خدمت ما به آنها ارایه می کنیم.

در ادامه مراسم، محمدحسین دوباشی گفت: نوپیا نخستین گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی کشور خواهد بود که مبتنی بر هم افزایی می باشد.

رییس شورای سیاستگزاری نوپیا گفت: نوپیا مخفف نوآوری و پیشرفت ایران است و برای اولین بار شاهد رخ دادن این اتفاق در کشور می باشیم.

وی افزود: ما به شدت برای برون رفتن از مسئله ها و مشکلات کنونی به دنبال روح خلاق و نوآورانه اجتماعی در کشور هستیم تا بتوانیم

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی