نرخ تورم استان‌ها اعلام شد


نرخ تورم استان‌ها اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مرکز آمار ایران، در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌­ سیستان و بلوچستان با ١٨,0 درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­­­ تهران با ٨.٩ درصد است. کل خانوارها درخرداد...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مرکز آمار ایران، در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌­ سیستان و بلوچستان با ١٨,0 درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­­­ تهران با ٨.٩ درصد است.

کل خانوارها

درخرداد ماه ١٤0١ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١00=١٣٩٥) به ٤٨٢,١ رسید که نسبت به ماه قبل ١٢.٢ درصد افزایش نشان می­‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌­ سیستان و بلوچستان با ١٨.0 درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­­­ تهران با ٨.٩ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٥٢,٥ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان (٦١.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٤٥.٧ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٤0١ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٩,٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٦.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (٣٤.٢ درصد) است.

خانوارهای شهری

در خرداد ماه ١٤0١ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١00=١٣٩٥) به ٤٧٣,٢ رسید که نسبت به ماه قبل ١١.٥ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان خراسان شمالی با ١٧.٤درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ بوشهر با ٨.١ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٥١,٤ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان لرستان (٦0.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٤٤.٨ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٤0١ برای خانوارهای شهری به عدد ٣٨,٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٥.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣٣.٨ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در خرداد ماه ١٤0١ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١00=١٣٩٥) به ٥٣١,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ١٥.٨ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ سیستان و بلوچستان با ٢٤.٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان مازندران با ١0.٧ درصد می­‌باشد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٥٨,٢ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌ آذربایجان غربی (٦٦.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٥0.٢ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٤0١ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤١,٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ کهگیلویه و بویراحمد (٥0.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­‌ همدان (٣٣.0 درصد) است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی