علت برخورد گرم و روبوسی امروز پوتین با رییسی چه بود ؟ + عکس


علت برخورد گرم و روبوسی امروز پوتین با رییسی چه بود ؟ + عکس

رکنا : برخورد گرم و صمیمی امروز پوتین با رییس جمهور کشورمان در اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر در نوع خود جالب و مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

به گزارش رکنا ، سفر اواخر دی ماه سال گذشته رئیسی به روسیه و برای دیدار و مذاکره با پوتین ، حاشیه های زیادی درپی داشت که از جمله آنها ، می توان به انتقاد از نرفتن رئیس جمهور روسیه به فرودگاه برای استقبال از همتای ایرانی خود ، ورود رئیسی به کاخ کرملین بدون پیشواز پوتین ، دست ندادن طرفین ، جانمایی فاصله دار دو رئیس جمهور در دو سر یک میز مذاکره بزرگ و نحوه نشستن پوتین مقابل رئیسی ، اشاره کرد.

مقامات روسی و ایرانی در واکنش های خود ، علت اغلب این رخدادهای خلاف عرف دیپلماتیک و انجام ندادن کامل تشریفات رسمی درقبال رئیس جمهور کشورمان را «الزمات رعایت پروتکل های ضدکرونایی» اعلام کردند که البته از سوی اغلب منتقدان ، مورد پذیرش قرار نگرفت و آنان ، روسیه را به کم احترامی هذفمند ، دیپلماتیک به رئیس جمهور ایزان متهم کردند.

اکنون و پس از گذشت پنج ماه از آن سفر جنجال برانگیز ، رئیسی و پوتین که هر دو از حاضران اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر به میزبانی ترکمنستان هستند ، در حاشیه این اجلاس ، برحورد بسیار گرمی با یکدیگر داشتند و یکدیگر را در آغوش کشیده و روبوسی کردند تا پاسخی عملی به منتقدان حاشیه های سفر بهمن ماه داده باشند .

حال این سوال شکل گرفته که آیا فقط بود و نبود کرونا باعث شکل گیری دو برخورد متفاوت پوتین با رئیسی بوده یا رئیس جمهور روسیه درپی تغییر نگاه خود به ایران در روزگار تحریم جهانی و انزوای دیپلماتیک به علت جنگ اوکراین ، درصدد دلجویی از رئیس جمهور کشورمان است ؟

علت برخورد گرم و روبوسی امروز پوتین با رییسی چه بود ؟ + عکس

علت برخورد گرم و روبوسی امروز پوتین با رییسی چه بود ؟ + عکس

منبع : خبر آنلاین

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
1 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا