امام جواد(ع) مولودی با برکت


امام جواد(ع) مولودی با برکت

حجت‌الاسلام اویسی درمحفل انس و معرفت مکه مکرمه، با تشریح وضعیت حاکم بر دوستان و دشمنان شیعه پیش از ولادت امام جواد(ع)، به تبیین حکمت فرمایش امام رضا (ع) پرداخت که فرمودند امام جواد(ع) مبارک‌ترین مولود شیعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در دومین هفته از برگزاری محافل انس و معرفت در مکه مکرمه، این محفل به همت بعثه مقام معظم رهبری و با حضور زائران ایرانی در هتل ویولت 3 برگزار شد.
در شروع مراسم، علیرضا بیژنی، از قاریان ممتاز کشوری به تلاوت آیات کلام‌الله مجید پرداخت. پس از عطرآگین شدن فضای مراسم به نور قرآن، حجت‌الاسلام محسن اویسی در سخنانی به تبیین این فرمایش امام رضا (ع) پرداخت که فرمودند امام جواد(ع) مبارک‌ترین مولود شیعه است.
وی با بیان اینکه 271 روایت درباره وجود 12 گانه خلفای بعد از پیامبر(ص) وجود دارد، اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمودند که ائمه(ع) بعد از من 12 نفر هستند،‌ اولین آنها علی بن ابیطالب و آخرین آنها مهدی است. در 50 روایت اسم 12 امام نیز جداگانه ذکر شده است.
خطیب بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: بعد از تولد امام هشتم اتفاق عجیبی افتاد. تاریخ ازدواج و فرزندآوری حضرات معصومین(ع) خیلی زود بوده است. ایشان تا 48 سالگی دارای فرزند نشد و در بین دوستان و دشمنان صحبت‌ها شروع شد. در بین دوستان این فضا ایجاد شد که نکند ما بر حق نیستیم. قرار بود که 12 امام داشته باشیم و ایشان تا 48 سالگی هنوز فرزند ندارد. دشمنان جعفری اثناعشریه چه در بین اهل سنت و چه در فرق شیعه، به شماتت روی آوردند.
وی اظهار کرد: امام رضا(ع) در 49 سالگی صاحب فرزند شدند و وجود مقدس امام جواد(ع) به دنیا آمد. میلاد جوادالائمه(ع) موجب اثبات گفتار رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) درباره تداوم امامت شیعه به دوازده امام، پایان شماتت دشمنان و شک و تردید دوستان شد. اینجاست که مولودی بابرکت‌تر از امام جواد(ع)‌ به دنیا نیامده است.
حجت‌الاسلام اویسی در پایان با اشاره به برگزیده شدن حضرت عیسی (ع) از همان ابتدای تولد به پیامبری اظهار داشت: نبوت و امامت سن و سال نمی‌شناسد و هر وقت خداوند عنایت کند محقق می‌شود. حضرت جواد در سنین کودکی به امامت رسید و متأسفانه جوان‌ترین امام شیعه هستند که شهید شدند.
در ادامه این مراسم، حاج مهدی سماواتی به مناجات‌خوانی و مرثیه‌سرایی در مظلومیت و شهادت جوادالائمه پرداخت که با هم‌نوایی زائران عزادار بر فضای معنوی مراسم افزوده شد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!