تورم روپیه هند را به نابودی کشاند


تورم روپیه هند را به نابودی کشاند

روپیه هند برای دومین جلسه متوالی به دلیل نگرانی‌های مداوم در مورد افزایش تورم و رشد ضعیف به پایین‌ترین سطح خود رسید. این نزول در حالی بود که بانک مرکزی هند، دلار آمریکا را برای محدود کردن ضرر فروخت.

تورم روپیه هند را به نابودی کشاند

به گزارش ایران اکونومیست، روپیه در روز گذشته به پایین‌ترین حد خود یعنی ۷۸.۹۷ در برابر دلار رسید و این ارز در روز سه‌شنبه نیز ۷۸.۷۷ بسته شده بود.

تحلیل‌گران و معامله‌گران معتقدند که بانک مرکزی هند (RBI) می‌تواند از مداخله در بازار نقدی استفاده بیشتری کند یا ممکن است تصمیم بگیرد که روپیه با توجه به عوامل بنیادی اقتصاد کلان تضعیف شود.

روپیه تاکنون در سال جاری بیش از ۶ درصد در برابر دلار آمریکا از دست داده است و تحلیل‌گران بر این باورند که احتمالا این ارز بیشتر تضعیف خواهد شد.

تحلیلگران ام‌کی ولث منیجمنت (Emkay Wealth Management) می‌گویند: «روپیه هند عمدتا تحت تاثیر خارج کردن وجوه FII از بازار سهام، افزایش قیمت نفت خام، بدتر شدن تراز تجاری و تقویت دلار آمریکا قرار گرفته است.»

بیزنس گزارش کرد، سرمایه‌گذاران نهادی خارجی تاکنون در سال ۲۰۲۲ سهام محلی به ارزش ۲۸.۴ میلیارد دلار و اوراق قرضه به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار را واگذار کردند.

با بازگشت نگرانی‌ها در مورد قیمت بالای نفت و تورم، سهام هند پس از یک رالی ۴ جلسه‌ای سقوط کرد.

در روز گذشته ارزها و سهام آسیایی سقوط کردند زیرا داده‌های ضعیف اقتصادی ایالات‌متحده احساسات ریسک را کاهش و خوش‌بینی‌ها در مورد کاهش برخی محدودیت‌های کووید-۱۹ در چین بازار را تحت‌الشعاع قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور