توافق با بیلبائو؛/ رسمی؛ بازگشت ارنستو والورده به دنیای مربیگری


توافق با بیلبائو؛/ رسمی؛ بازگشت ارنستو والورده به دنیای مربیگری

ارنستو والورده، سرمربی اسپانیایی و سابق بارسلونا به عنوان سرمربی جدید باشگاه اتلتیک بیلبائو انتخاب شد.

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه قدیمی و ریشه دار بیلبائو امروز با انتشار بیانیه ای رسما اعلام کرد که ارنستو والورده سرمربی این تیم در فصل 2022/2023 خواهد بود. جان اوریارته پس از پیروزی در انتخابات باشگاه وعده داده بود که قصد دارد با والورده به توافق برسد و امروز رسما این اتفاق رخ داد. این سومین مقطع حضور ارنستو والورده روی نیمکت بیلبائو است. او پس از شروع مربیگری در ابتدای هزاره جدید و هدایت تیم ها رده‌ پایین‌تر، فرصت مربیگری بیلبائو را در فصل 2003/2004 به دست آورد و تیمش در آن فصل پنجم شد.

والورده فصل بعد و پس از ثبت جایگاه نهم، برای اولین بار از بیلبائو جدا شد. دومین تجربه والورده روی نیمکت این باشگاه ده10 سال پس از اولین حضور و در فصل 2013/2014 رقم خورد. ارنستو والورده چهار سال و در مجموع 213 بازی روی نیمکت این تیم حضور یافته و بیلبائو به ترتیب در لالیگا چهارم، هفتم، پنجم و در نهایت هفتم شد. در ادامه او راهی بارسلونا شده و حداقل از نظر آمار، کارنامه درخشانی را در این تیم محبوب به ثبت رساند.

البته جزئیات مربوط به سال قرارداد و دستمزد ارنستو والورده در بیلبائو هنوز مشخص نیست. اوریارته پیش از این مدعی شده بود دستمزد سرمربی جدید ثابت نبوده و به عملکردش بستگی خواهد داشت. ارنستو والورده دو سال پیش از بارسلونا جدا شده و نتایج بعدی این تیم نشان داد این تصمیم مدیران بلوگرانا چندان درست نبوده است. حالا و بعد از مدتی غیبت، ارنستو والورده برای اثبات دوباره خود وارد عرصه مربیگری شده است.

توافق با بیلبائو؛/ رسمی؛ بازگشت ارنستو والورده به دنیای مربیگری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا