شرحی از شکنجه های زندان ابوغریب/ حقوق بشر آمریکایی


محمد بلندیان یکی از ایرانیان زندانی شده در زندان ابوغریب بود. این فرد که تحت شکنجه‌های بسیار شدید توسط ماموران آمریکایی در زندان قرار گرفته بود در این مراسم به شرح...

به گزارش خبرگزاری فارس، کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضاییه در همایش افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: اعتقاد جمهوری اسلامی حمایت از حقوق بشر است و این یک سیاست ضروری برای ما است ما در داخل در جهت حمایت از حقوق بشر فعالیت می‌کنیم اما توجه و نگاه دیگرمان به کشورهای آمریکایی و غربی است که خود را سردمدار حقوق بشر می‌دانند اما به خود اجازه می‌دهند علیه بشریت هر کاری انجام دهند و سپس سایر کشورها را به رعایت حقوق بشر توصیه ‌کنند و برای دیگر کشورها پرونده بسازند.

وی افزود: ما با این کشورها کار داریم وضعیت حقوق بشر در این کشورها بسیار اسفناک است آمریکا ادعا می‌کند جلودار حقوق بشر در دنیا است اما وضعیت حقوق کودکان و دیگر موضوعات حقوق بشری در داخل کشور آمریکا نشان می‌دهد که حقوق بشر یکی از ابزارهای آمریکا برای سلطه بر جهان است.

شرحی از شکنجه های زندان ابوغریب/ حقوق بشر آمریکایی

غریب آبادی اظهار کرد: آمریکایی‌ها ابزارهای مختلفی دارند تا هر کشوری که با آنها مشکل داشته باشد با پرونده سازی برای آنها کشور و استفاده از یکی از این ابزارها آنها را وادار به رعایت‌های استانداردهای مد نظر خود کنند. اما در داخل این کشور حقوق بشررعایت نمی‌شود چه برسد به تعهدات بین المللی.

کشته شدگان خشونت اسلحه بیش از تلفات خارجی

غریب آبادی گفت: من در سه حوزه مباحث حقوق بشر در آمریکا را بررسی می‌کنم. این هفته زمان بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است و باید جنایت آمریکا چه در داخل این کشور چه علیه کشورهای دیگر و خارج از آن مورد بررسی قرار گیرد و با پرداختن به مصادیق نقض شده، آمریکا را رسوا کرد.

وی ادامه داد: در سطح ملی آمریکایی‌ها با خشونت اسلحه مواجه هستند. خشونت اسلحه حق حیات در حوزه حقوق بشر را تضعیف می‌کند .حق حیات در ۴۰ سال گذشته با نقض جدی در داخل آمریکا مواجه شده است و در آمریکا بیش از ۳۵ هزار نفر در سال جانشان را بر اثر استفاده از اسلحه از دست می‌دهند و آمار کشته شدگان اسلحه در داخل کشور بیش از تلفات این کشور در جنگ‌های خارجی است.

غزیب آبادی خاطر نشان کرد: نکته دوم رفتار بسیار بد آمریکا در حوزه میزبانی و پناهندگی است. پناهندگان بسیاری در ایران وجود دارند و هزینه سنگینی بر ما تحمیل شده و آمریکا مرتب ایران را در زمینه‌های میزبانی از پناهندگان مورد هجمه قرار می‌دهند اما باید توجه داشت که آمریکا ناقض اصلی حقوق پناهندگی در دنیا است و سیاست‌های آنها باعث شد که بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کودک مکزیکی در مرز مکزیک و آمریکا از والدین خود جدا شوند و این به دنبال تصمیم ترامپ درباره عدم ورود اتباع خارجی به خاک این کشور بود که با بازداشت و مشکلات و محدود کردن بسیاری با پناهندگان مواجه شدند.

آمریکا بزرگترین زندان دنیاست

وی افزود: در خصوص زندان‌ها باید بگوییم در آمریکا بیش از ۲ میلیون نفر زندانی وجود دارد که نسبت زندانی‌ها بیش از هر کشور دیگری در دنیا است آمریکا بزرگترین زندان دنیاست و بیشترین بدرفتاری با زندانیان در آمریکا گزارش شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت:‌تبعیض نسبت به رفتار رنگین پوستان در آمریکا و رفتار خشن با بومی‌ها سه برابر بیش از دیگر اتباع آمریکایی در این کشور دیده می‌شود و وضع بهداشتی و رفتار با زندانیان در آمریکا بسیار اسفناک است و سالانه ۴ هزار نفر زندانی در آمریکا در اثر وضعیت بد بهداشتی می‌میرند.

غریب آبادی گفت: چنین آماری بسیار تکان‌دهنده و اسفناک است. در کشورهای دیگر اگر چنین آمار مرگ و میر در زندان‌ها وجود داشته باشد آمریکایی‌ها ندای حقوق بشر سر می‌دهند اما چرا در آمریکا نسبت به این تضیع حقوق بشر سکوت شده است؟ تبعیض نژادی در آمریکا بسیار بالا است. هم افراد بسیاری به خاطر این تبعیض کشته شده‌اند و هم در حوزه کار درآمد و حقوق اجتماعی رنگین پوستان و سیاه پوستان و سفیدپوستان تفاوت زیادی دارند.

وی افزود: همچنین آمریکایی‌ها خود را دموکرات و اهل تسامح در مذهب معرفی می‌کنند اما آنها علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی رفتار می‌کنند. در جدیدترین آمار ۸۲ درصد از مسلمانان آمریکایی اظهار کردند که در معرض تبعیض از نظر دینی قرار گرفته‌اند. در حوزه خشونت علیه زنان باید بگوییم که سالانه ۱۸۰۰ نفر از زنان آمریکایی به قتل می‌رسند.

غریب آبادی گفت: آمریکایی‌ها سالانه گزارش وضعیت حقوق بشری به دنیا ارائه می‌کنند اما باید آنها گزارشی درباره خود بدهند که چرا بیش از ۷۰ درصد زنان آمریکا خشونت فیزیکی و یا جنسی را تجربه کرده‌اند و این یک فاجعه برای یک کشور است. همچنین شکاف بین طبقاتی در آمریکا بسیار بالا است. آن‌ها در حوزه ملی با چالش‌های بسیار زیادی در حوزه حقوق بشر مواجه هستند.

وی بیان کرد: در حوزه حقوق بشر بین المللی نیز تاریخ آمریکا پر از کودتاهای این کشور در داخل خاک کشورهای دیگر است. تاریخ این کشور سرشار از تجاوز و تهاجم و کشتار مردم دیگر کشورها است. آن‌ها در ویتنام ۴ میلیون نفر را قتل عام کردند که نیمی از آنها غیرنظامی بودند. در عراق دو میلیون نفر در اثر حمله آمریکا کشته شدند که بخشی از آنها به خاطر تحریم‌های این کشور علیه آمریکا علیه عراق بود.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه گفت: در دوره‌ای ۲۷ میلیون نفر از آمریکایی‌ها را سرخپوستان تشکیل می‌دادند که بیشتر آنها را کشتند. همچنین آنها ۱۴ میلیون برده از آفریقا به کشور خود منتقل کردند که تنها دو میلیون نفر از آنها در حین انتقال از آفریقا به آمریکا در کشتی کشته شدند. همچنین آمریکا دست پری در کشتار مردم ژاپن و استفاده از سلاح اتمی دارد.

غریب آبادی بیان کرد: آن‌ها اولین بمب اتمی را ساختند و استفاده کردند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر ژاپنی در اثر این حمله کشته شدند. آن‌ها در حمله به افغانستان باعث مرگ ۷۰ هزار نفر شدند. همچنین درباره همسایگان خود باعث مرگ ۲۰۰ هزار نفر از مردم همسایه خود شده‌اند. با این وضع آیا آمریکا صلاحیت دارد که حرف از حقوق بشر بزند؟

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

وی افزود: زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب نیز مملو از افراد بی گناه متعددی است که با بدترین نوع شکنجه‌ها مواجه بودند شکنجه‌هایی که در این زندان علیه زندانیان به کار بستند بی سابقه ترین و وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها در طول تاریخ است.

غریب آبادی اظهار کرد: شکنجه‌ها بیرحمانه و فاجعه آمیز بود. از سوی دیگر تحریم‌های یکجانبه ای که بر علیه کشورهای دیگر اعمال می‌شود و سردمدار آنها آمریکا است مغایر حقوق بین الملل و متون بین المللی است و ایران در رأس فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است و باعث به وجود آمدن فجایع حقوق بشری شده است.

این مقام مسئول گفت: همچنین در حوزه تروریسم آمریکا پرچمدار ایجاد و حمایت از گروه‌های تروریستی است در هر گوشه‌ای از جهان که تروریستی وجود دارد آمریکا از آن حمایت می‌کند و آن را به وجود آورده است داعش النصره و القاعده بخش کوچکی است. همچنین عملیات پهپادی آمریکا علیه کشورهای دیگر باعث کشته شدن مردم بیگناه شده است. بعضی از اعضای مجلس سنا در آمریکا در نامه‌ای عنوان کرده بودند که در اثر ۱۴هزار عملیات پهپادی این کشور ۴۸ هزار نفر از مردم بی‌گناه کشته شده‌اند.

وی با اشاره به حمایت‌های همه جانبه سیاسی اقتصادی امنیتی و اطلاعاتی آمریکا از رژیم صهیونستی گفت: این امر باعث شده است که هر جنایتی که این رژیم غاصب علیه همسایگان و فلسطینان اعمال می‌کند آمریکا نیز در آن شریک باشد و مسئولیت آن بر عهده ایالات متحده قرار دارد. همچنین ۷۰ قطعنامه‌ای که علیه اسرائیل در شورای امنیت توسط آمریکا وتو شد، نشان دهنده وجود حمایت‌های همه جانبه آمریکا از این رژیم قاصب است.

غریب آبادی اظهار کرد: قطعنامه شورای حقوق بشر صرفاً برای استفاده ابزاری علیه کشورهایی مثل یمن بحرین و سوریه استفاده می‌شود و آثار سیاست‌های مداخله گرانه آمریکا و حمایت ازکودتا ها در طول سالیان مختلف در کشورهای دیگر است.

وی ادامه داد: وجه سوم جنایت‌های آمریکا درباره ایران است .جنایت‌های آمریکا علیه کشور ما بسیار گسترده است اول از همه تحریم که با آثار باعث به وجود آمدن آثار بسیار گسترده‌ای در داخل کشور ما شده است و انواع حقوق مردم ایران و به خصوص حق حیات مردم ما در شرایط کرونا ضایع شد. آنها با جان مردم ما بازی می‌کنند و با تحریم دارو و تجهیزات پزشکی و دارویی و همچنین ممانعت از واردات غذا دارو و کالاهای ضروری به کشور حقوق بشر ایرانی‌ها را تضیع می‌کنند.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران ،علیه حقوق بشر است

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اگر ایران سیاست‌های مناسبی برای مدیریت تحریم نداشت وضع بسیار فاجعه‌باری به وجود می‌آمد اگر کمی از همین تحریم‌ها که در این سال‌ها علیه کشور ما توسط آمریکا اعمال شده است علیه یکی از همین کشورهای اروپایی اعمال می‌شد آن کشورها با فروپاشی و مشکلات بسیار بزرگی مواجه می‌شدند. چگونه یک کشور می‌تواند ادعا کند که مردم یک کشور را از مهمترین منابع درآمدی محروم می‌کند و صرفاً هدف خود را مقابله با نظام جمهوری اسلامی معرفی کند؟

وی ادامه داد:‌ این رفتار ضد حقوق بشری است و تحریم‌های آمریکا علیه ایران علیه حقوق بشر است. همچنین در حوزه تروریسم ما بزرگترین قربانی تروریسم در جهان هستیم ۲۵ هزار نفر در ایران جان خود را در اثر حمله‌های گروهک‌های تروریستی که با حمایت آمریکا فعالیت می‌کند از دست داده‌اند اما دنیا را برای تروریست‌ها نا امن خواهیم کرد و این تروریست‌ها را ردیابی می‌کنیم و از هر ابزاری استفاده می‌کنیم تا آنها نتوانند به ملت ما ضربه بزنند.

شرحی از شکنجه های زندان ابوغریب/ حقوق بشر آمریکایی

غریب آبادی گفت: آن‌ها بیش از ۳۰ ایرانی را به بهانه‌های بهانه دور زدن تحریم بازداشت وبعد با ادعاهای واهی با احکام سنگین زندانی کردند. آنها چگونه می‌توانند ادعای حقوق بشر داشته باشند درحالی که در جنگ تحمیلی بزرگترین حامی صدام، آمریکا بود و این همه خسارت و شهید و جانباز و از بین رفتن زیرساخت‌های کشور ما در دوران جنگ تحمیلی همه بر عهده این کشور جنایتکار است. همچنین ساقط کردن هواپیمای مسافربری کشورمان با ۲۹۰ سرنشین و کشتن مردم بی گناهان و تقدیر از کسی که این کار را انجام داد وجه دیگر حقوق بشر آمریکایی را نمایان می‌کند.

وی افزود: در هرحال سیاه هگسترده‌ای از اقدامات ضد بشری آمریکا وجود دارد که من از سازمانها پژوهشگران شبکه‌های رادیو تلویزیونی می‌خواهم که در قالب‌های متنوع و با استفاده از ابزارهای مختلف به افشای آن بپردازند. آمریکا باید در حوزه حقوق بشر و ادعایی که دارد مفتضح شود.

اسارت در قفس‌های کاخ صدام

سخنران دیگر این مراسم محمد بلندیان یکی از ایرانیان زندانی شده در زندان ابوغریب بود. این فرد که تحت شکنجه‌های بسیار شدید توسط ماموران آمریکایی در زندان قرار گرفته بود در این مراسم به شرح تنها گوشه‌ای است این شکنجه‌ها پرداخت.

بلندیان گفت: در سال ۱۳۸۲ به قصد زیارت عتبات وارد عراق شدم و بعد از زیارت کربلا به سمت زیارت کاظمین رفتم اما با ورود به کاظمین شرطه‌های عراقی من را اسیر کردند. در آن زمان هنوز حزب بعث مستقر بود و دربدو ورود با ضربه و کتک پهلوی من را شکستند و بعد از آن من را به یکی از قصرهای صدام بردند که مرکز اطلاعات آمریکا بود در آنجا حیاطی وجود داشت که در آن قفسه‌های آهنی قرار گرفته بود و هر کدام از این قفس‌ها به اندازه یک برانکارد جا داشت و داخل آنها دوربین گذاشته بودند.

وی ادامه داد: سربازها دائماً ما را زیر نظر داشتند ما زیر نظر این‌ها بودیم حتی برای دستشویی اجازه خروج از قفس را نمی‌دادند. ساعت‌ها دست و پای ما را می‌بستند و ما را به سینه روی زمین می‌خواباندند. بعد از ۳۰ روز من را به ابوغریب بردند و داخل کمپ‌هایی که در آن چادر زده بودند قرار دادند.

اگر سگمان را بزنی، تو را می‌کشیم

بلندیان گفت: در این دو سال که من در آنجا زندانی بودم حتی ده نفر را هم ندیدم که به آمریکایی‌ها حمله کرده باشند و به جرم حمله به آمریکایی‌ها زندانی شده باشند همه مردم بی گناهی بودند که از خیابان و حتی در خانه خود ربوده و به زندان آورده شده بودند .چند نفر ایرانی هم در ابوغریب بودند. ما را بعد از چند روز به زندان انفرادی بردند. هوا بسیار سرد بود. یک شب صدای سگ شنیده می شد و سگ‌ها را به سمت سلول آوردند. صدای سگ هر لحظه نزدیک‌تر می‌شد.

وی افزود:‌بعد از چند دقیقه من را بیرون آوردند و لباس من را خارج کردند سگ را جلو آورد و من هر چه التماس می‌کردم هیچ فایده‌ای نداشت سگ به قدری به من نزدیک شده بود که آب دهانش به صورت من می‌پاشید. سگ من را گاز گرفت و ناخودآگاه گردن سگ را گرفتم اما آنها گفتند اگر سگمان را بزنی تو را می‌کشیم.

بلندیان بیان کرد:‌ آن سگ قسمتی از پای من را کند. آنها بعد از چند دقیقه پای من را بدون بیهوشی بخیه کردند. در طول بخیه روی سینه من با پوتین و چکمه ایستاده بودند و بعد از بخیه هم مجبورم کردند سینه خیز تا انفرادی بروم درحالی که کسی روی کمرم نشسته بود. این روز سخت‌ترین روز عمرم بود.

شرحی از شکنجه های زندان ابوغریب/ حقوق بشر آمریکایی

وی گفت: شب عید سال ۱۳۸۳ ما داخل کمپ‌ها بودیم و آن روز من اضطراب بسیار شدیدی داشتندم آنها با مشکل جدیدی مواجه شده بودند و آن زیادی زندانی‌ها بود. من برای لحظاتی از چادر بیرون آمدم تا در مکانی که با آن حیاط می‌گفتند قرار گیرم ناگهان صدای انفجاری آمد آنها برای کم کردن از تعداد زندانیان در داخل چادرها خمپاره می‌انداختند و وقتی برگشتم تمام افراد داخل سلول‌ها قطعه قطعه شده بودند.

این سخنران با بیان اینکه صحنه وحشتناکی بود، تصریح کرد: بی گناهانی که زندانی بودند و نمی‌توانستند فرار کنند را اینگونه قتل عام کردند. این خمپاره‌ها فقط داخل کمپ‌های زندانی‌ها انداخته می‌شد. یادم است وقتی این صحنه را می‌دیدم یک سرباز ژاپنی هم آنجا بود که با دیدن این صحنه بسیار متأثر شده بود و اشک می‌ریخت اما در کنار این سرباز ژاپنی سه سرباز زن آمریکایی بودند که با لذت به بدن‌های قطعه زندانیان نگاه می‌کردند و هیچ رحم و عاطفه‌ای نداشتند.

وی در پایان افزود:‌ در یک سال و اندی که من را در ابوغریب نگه داشتند دوبار هم افرادی به عنوان حقوق بشر آمدند تا از وضعیت ما با اطلاع شوند اما من متوجه شدم که اینها همه ساختگی و دروغین است چون یکی از این افراد که به عنوان حقوق بشر آمده بود با یکی از سربازان شکنجه گر من گرم گرفته بود و از آنها بود. من امروز بعد از ۱۹ سال از آزادی به این جمع آمده‌ام تا به همه بگویم که آمریکا آن چهره اتو کشیده و شیک نیست که شما در تلویزیون و رسانه‌ها می‌بینید از نظر آمریکایی‌ها جز خودشان هیچ بشر دیگری وجود ندارند و در حق همه جنایت می‌کنند.

شرحی از شکنجه های زندان ابوغریب/ حقوق بشر آمریکایی

دولت آمریکا هم جعلی است

حسن رحیم پور ازغدی، سخنران دیگر این مراسم با اشاره به اینکه 200 سال از تشکیل رژیم اشغالگر آمریکا می‌گذرد، گفت: به همان دلیل که اسرائیل غیرقانونی است و دولتی جعلی به حساب می‌آید آمریکا نیز جعلی و اشغالگر است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد:‌ 200 سال پیش آمریکایی‌ها با این شیوه حکومت خود را تشکیل دادند و امروز خود را به عنوان نماد مدرنیته غرب معرفی می‌کنن.د این شیوه عبارت بود از جنگ‌های طبقاتی گسترده که وحشی‌ترین اروپایی‌ها در آمریکا انجام دادند و بزرگترین هولوکاست‌های تاریخ را در آفریقا و آمریکا شکل دادند.

وی افزود: طبق آمار منشر شده در آمری در دو قرن اخیر ۸۰ میلیون آفریقایی را کشتند و به بردگی گرفتند از دو قرن پیش که آمریکا تشکیل شد تا به امروز به اعتراف منابع رسمی بیشتر تمدنی که قبل از ورود اشغالگران اروپایی در این کشور وجود داشت همه نابود شدند و از هفتاد هشتاد میلیون جمعیت سرخپوست ساکن این کشور در آن زمان الان به ۲تا۳ میلیون نفر رسیده‌اند که همه یا فقیر هستند یا به حاشیه تمدن رانده شده‌اند.

جای شهید و جلاد و ظالم و مظلوم عوض شده است

رحیم پور ازغدی بیان کرد: قاره اروپا وحشی‌ترین قاره جهان است و هیچ قاره‌ای به اندازه اروپایی‌ها جنگ‌افروزی نکرده است و در این 200سال به خاطر ثروت و قدرت جنگ‌های متعدد به راه انداخته‌اند و انسانهای بیگناه زیادی را قربانی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اروپاییان با این قتل عام گسترده در کشور خودشان و دیگر کشورها، متهم اصلی هستند، گفت: امریکایی‌ها هفتاد هشتاد میلیون نفر را در ۴۰ سال اخیر از مردم جهان قتل عام کردند و باز هم می‌خواهند حقوق بشر را به دیگران آموزش دهند. به حق که جای شهید و جلاد و ظالم و مظلوم عوض شده است.

شرحی از شکنجه های زندان ابوغریب/ حقوق بشر آمریکایی

این استاد دانشگاه ادامه داد: پس از جنگ جهانی دوم که اروپا به سلطه آمریکا درآمد و سلطه آنگلوساکسون در اروپا و آفریقا و آسیا سایه افکند و غارت کشورها شروع شد تا الان ادامه دارد تبعیض در آمریکا به شکل گسترده‌ای وجود دارد. آبخوری سیاه و سفید تا همین چند سال گذشته از هم جدا بود.

رحیم پور ازغدی اظهار کرد: سیاه پوست‌ها باید عقب اتوبوس می‌ایستادند اگر یک پیرزن سیاه پوست در اتوبوس نشسته بود باید به خاطر یک جوان سفید پوست از جایش بلند می‌شد. وحشیگری‌های زیادی را در همین قرن بیستم از سوی آمریکا در سراسر جهان مشاهده کرده‌ایم. علاوه بر این به اختلاف طبقاتی و جنبش ۹۹ درصدی آمریکا توجه کنید که شهرهای اصلی آمریکا را گرفت آنها که مدعی حقوق بشر و فضای باز و گردش اطلاعات هستند اما در این جنش تمام فضای مجازی را بستند و باز الان ادعای معلمی حقوق بشر را می‌کنند.

مافیای ترجمه در ایران

این استاد دانشگاه گفت: متاسفانه مافیایی وجود دارد که انتخاب می‌کند چه کتاب‌هایی خارج از کشور چاپ شوند و به داخل ایران بیاید. بسیاری از کتاب‌های عالی که در مورد حقوق بشر در آمریکا و اروپا نوشته شده است هیچ وقت ترجمه نمی‌شوند و به ایران نمی‌آیند.

وی تصریح کرد:‌ یک اتاق فرمان پشت ترجمه کتاب‌ها وجود دارد که چنین کتاب‌هایی نه تنها در ایران بلکه در دنیا نیز در دسترس نباشند این کتابها و مقالات راجع به مصادیق آمار و مستندات نقص‌های تئوریک و فلسفی حقوق بشر در دنیای غرب است. ما باید در نشست‌های تخصصی داخلی و بین المللی به لحاظ مصادیق حقوق بشری بررسی کنیم ویقه غربی‌ها را بگیریم که این‌ها بزرگ‌ترین جنایت‌ها را در حق زن زنان و کودکان و مهمتر از همه خانواده به کار برده‌اند .

رحیم پور ازغدی افزود: مهمترین حق کودک حق مشروع بودن است الان در دنیا شهرهایی وجود دارند که ۶۰ درصد بچه‌ها نمی‌دانند پدرشان کیست آن‌ها بزرگ‌ترین جنایت را در حق ادیان و قومیت‌ها روا داشته‌اند و حالا مدعی هستند که دیگران درباره حقوق بشر به آنها گزارش دهند.

آمریکایی‌ها بهترین گریمورهای تاریخ

این استاد دانشگاه گفت: فرق آمریکا با هیتلر این است که همان کار را انجام می‌دانند اما کارشان را هوشمندانه می‌کنند. فاشیست‌ها کارشان را گریم نمی‌کردند اما آمریکایی‌ها بهترین گریمورهای تاریخ جدید هستند بزرگترین توهین‌ها را به طرف مقابل می‌کنند ودر مقابل مدعی می‌شوند که طرف مقابل توهین کرده است! متاسفانه یک عده در داخل کشور ما هنوز می‌خواهند به آمریکا گزارش بدهند که دموکرات و پایبند به حقوق بشر هستند این افراد یا خائن هستند یا احمق و یا اینکه مغز و قلبشان سیاه شده است. شما به تنها کشوری که بمب اتم را به کار برده می‌خواهید ثابت کنید که بمب اتم ندارید!

وی افزود:‌ آنها مشکلشان بمب اتم نیست. آن‌ها کل ماهیت شما را می‌خواهند در زمان پهلوی معلوم نبود ایران چقدر نفت صادر می‌کند همه نفت ایران در دست آمریکا بود آنها به نوکرهای خودشان هم رحم نمی‌کنند کل ارتش و ساواک و رسانه‌ها و حتی روسای دانشگاه‌های ما هم باید از سفارت آمریکا اجازه می‌گرفتند. بعد این‌ها ادعا می‌کنند که معلم دموکراسی هستند.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: متاسفانه اسناد لانه جاسوسی آمریکا در ایران نه تنها در دنیا بلکه در داخل ایران هم در دسترس نیست و بچه‌های ما و پژوهشگران ما نیز به آن دسترسی ندارند. در آمریکا شما نمی‌توانید اسناد سفارت این کشور در ایران را چاپ کنید در ایران هم در دسترس نیست.

وی با اشاره به جریان مالکوم ایکس و ترور او گفت: آنها تا جایی که اعتراض خطری نداشته باشد کاری ندارند اما وقتی اعتراض با اقبال عمومی مواجه شود به شدت جلوی آن را می‌گیرند. در آمریکا شما آزاد هستید به هرکسی که می‌خواهید توهین کنی اما نباید درباره صهیونیست‌ها سؤال کنید.

این استاد دانشگاه گفت: در امارات، عمان، قطر و بحرین فرمانده‌های پلیس رسماً انگلیسی هستند .اینها کشور نیستند پالایشگاه و پایگاه نظامی آمریکا هستند این کشورها حتی نظام‌های قبیله‌ای هم نیستند. از نظر آمریکا رژیم عربستان و شاه ایران دموکراتیک بود اما جمهوری اسلامی و سوریه و فلسطین و چند کشور دیگر مانند ونزوئلا و کوبا و کره شمالی ضد دموکراسی!

رحیم پور ازغدی بیان کرد: در سال ۱۳۸۸ که ایران بزرگترین دموکراسی منطقه را به نمایش گذاشت با بیشترین میزان مشارکت، اما در همان سال در انگلستان فقط ۳۰ درصد از مردم در انتخابات شرکت کردند اینجا مدعی بودند که دموکراسی نیست و درباره انگلستان مدعی بودند که دموکراسی است!

مجبور به مذاکره شدند

وی با اشاره به آموزش‌های آمریکایی‌ها به شکنجه گران گفت: ساواک و دیگر نهادهای امنیتی کشورهای منطقه هرسال رسماً توسط آمریکایی‌ها و غربی‌ها آموزش داده می‌شدند که چطور افراد را شکنجه بدهند و چطور آن‌ها را زجر بدهند که زودتر اعتراف کنند. در سیا و پپنتاگون تاکنون دانشکده دارند که چطور کودتا راه بیندازیم چطور خشورشی علیه انقلابی‌ها یک کشور به راه بیندازیم چطور انقلاب داخل کشور خودمان را خاموش کنیم و همه اینها تدریس می‌شود. این‌ها بدترین تروریست‌های جهان را به وجود آورده‌اند و حمایت می‌کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد:‌ایران اولین کشوری در دنیا بود که بعد از ۲۰۰ سال آمریکایی‌ها را از بیرون کرد. هسته‌ای که هیچ اگر ما کل کشور را نیز تعطیل کنیم باز سر مسائل واهی می‌خواهند به ما حمله کنند. اما چرا تاکنون جرات حمله به ایران را نداشتند و همان کاری را که در عراق و افغانستان لیبی انجام دادند در ایران انجام نمی‌دهند؟ چون قدرت ایران بسیار زیاد است و زورشان به ایران نمی‌رسد ما ۱۸ سال است که در حال مذاکره با آمریکا هستیم ابتدا غیرمستقیم و حالا چند سال است که مستقیم مذاکره می‌کنیم.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: آمریکایی‌ها مجبور به مذاکره شدند و گرنه روش آنها مذاکره نیست آنها دستور می‌دهند و همزمان ترور می‌کنند در مذاکره باج و امتیاز می‌گیرند. آن‌ها از بشر از بالا به پایین نگاه می‌کنند

وی با اشاره به اینکه باید در سطح بین‌المللی دو حرکت انجام شود گفت: حرکت اول افشای مبانی حقوق بشر پر از تناقض فلسفی آمریکاست که ما باید میز مذاکره علمی بگذاریم تا مبانی حقوق بشری پر از تناقض آنها را به همه نشان دهیم.

باربی در پنتاگون ساخته شد

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هنر و سینمای اروپا و غرب صد در صد ایدئولوژیک است اظهار داشت: به ما می‌گویند هنر از ایدئولوژی جداست اما باربی در پنتاگون ساخته شد تا زنان ما را هدف بگیرد. مادر و همسر رکن خانواده است آنها دقیقاً زن را که رکن خانواده است هدف قرار داده‌اند تا خانواده متلاشی شود.

وی افزود: جنایتی که غرب و مدرنیته علیه زن و خانواده کرده بی سابقه است. تا صد سال پیش زنان آمریکایی حجاب مسیحی داشتند و تعداد کمی از زنان برهنه بودند اما اینها کاری کردند که کل زنان جهان فاحشه شوند. کودک بی پدر و مادر شود و در نهایت انسان بی پناه شود.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها در کشتن انسان‌ها با هم مسابقه گذاشتند و پوست سر بومی‌ها را کندند و می‌گفتند قانون وجود ندارد ما هم پلیس هم قاضی و هم زندان هستیم، اظهار کرد: تاریخ برده‌های سیاه آمریکا را ببینید اینها را به خیش می‌بستند و به دهان آنها دهان بند می‌زدند و در مقابل کوچکترین تمردی سنگین‌ترین مجازات را برای برده‌ها به کار می‌بردند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: آمریکا با نقض و توهین به حقوق بشر درست شده است همان موقع که سیاه‌ها را تکه تکه می‌کردند و می‌کشتند و می‌گفتند ما شما را متمدن کنیم! سازمان ملل و شورای امنیت همه دروغ است. اینجا شورای ناامنی جهان است هر که بمب اتم دارد حق وتو نیز دارد.

وی یا اشاره به اینکه گوانتانامو و ابوغریب تنها دو نمونه کوچک از زندان‌های آمریکا است گفت: صد زندان مخوف مانند این زندان‌ها در دیگر کشورهای جهان وجود دارد. با زندانیان داخل کشور خودشان هم بسیار بد رفتارمی‌کنند. عکس‌هایی که از گوانتانامو و ابوغریب منتشر شد، لونرفته بود آنها خودشان این عکس‌ها را با دو هدف منتشر کردند تهدید و تحقیر جوانان مسلمان که اگر به اما در بیفتید با این شدت و سختی با شما برخورد می‌کنیم و دوم تحقیر که این هم این کارها را در زمان شاه و در زندان‌های اسرائیل هم انجام دادند.

رحیم پور ازغدی گفت: پس ما باید دو کار را در سطح بین المللی انجام دهیم یکی بحث‌های پیگیرانه فلسفی و حقوقی برای افشای سست بنیادی حقوق بشر به سبک غربی و غیر دینی است و دیگری افشای جنایت‌های اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها. ملت‌های اروپا و آمریکاست هم مظلوم هستند و بیشترین کارتن خواب را در آمریکا دارند بیشترین خودکشی و تجاوز در آمریکا روی می‌دهد.

شرحی از شکنجه های زندان ابوغریب/ حقوق بشر آمریکایی

زهره الهیان نماینده مجلس از دیگر شرکت کنندگان در این همایش گفت: جنایت آمریکا روشن هست ولی این وظیفه شما و ما را بیشتر می‌کند. با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب که با حضور نخبگان به تبیین ابعاد جنایت آمریکا پرداخته شود، وظیفه ما در این عرصه بیشتر خواهد شد و این نباید محدود به هفته حقوق بشر آمریکایی شود.

وی ادامه داد:‌ امروز ما متوجه میزان انزجار ملتها از آمریکا هستیم و این نتیجه استقامت و پایداری ملت بزرگی مثل ملت ایران است که به فرموده شهید سردار سلیمانی ملت ایران به تجربه ثابت کرده که ملتی است که شایستگی این را دارد که با آمریکا مبارزه کند و آمریکا را شکست بدهد. امروز اگر شما می‌بینید نهضت بیداری ملت‌های آزاده جهان نه تنها مسلمانان و ملت‌های آزاده جهان حتی تا اقصا نقاط جهان پیشرفته و تا آمریکای لاتین و کشورهای آفریقایی و حتی در بین کشورهای اروپایی گسترده شده نتیجه استقامت ملت ایران است.

شعار زنده باد ایران

وی افزود: همین هفته گذشته انتخاباتی در کلمبیا بود رئیس جمهور کلمبیا که فردی انتخاب شد که در دفاع و در واقع در بزرگداشت سردار سلیمانی توییت میزند یعنی کلمبیایی که حیاط خلوت آمریکا است و همواره جریانات غرب گرا در آنجا حاکمیت داشتند امروز مردم کلمبیا به فردی رأی می‌دهند که در حمایت از سردار سلیمانی توییت زده است.

الهیان گفت: دو هفته پیش سفری به ونزوئلا داشتم و در جمع دانشگاهیان رهبران نهضت‌های اجتماعی آنجا حضور داشتم که شعار اصلی‌شان زنده باد ایران و در واقع مرگ بر صهیونیسم و مرگ بر آمریکا بود. آمریکا در عراق و در هر جای دیگر که دخالت می‌کند، نتیجه‌ش ناامنی، جنگ داخلی و کشتارمی‌شود. مردم ونزوئلا با وجود سختی‌ها و مشکلات جدی اقتصادی که آمریکا به آنها تحمیل کرده به شدت از رژیم صهیونیستی و آمریکا متنفرهستند. منشأ این حرکت امام خمینی (ره) است که باعث بیداری ملت‌های جهان شدند.

وی افزود: ملت‌هایی که استعمار غربی و استعمار آمریکایی را تجربه کرده‌اند امروز به جمهوری اسلامی ایران روی آورده‌اند و این نتیجه پایداری ملت ایران است. هر جنایت حقوق بشری که آمریکا علیه ملت ایران انجام داده باعث شد که ملت ما مستحکم‌تر شود. درمیان پرونده‌های نقض حقوق بشر آمریکا همین یک پرونده ترور سردار برای افشای ماهیت ضد حقوق بشری آمریکا کافی است. آمریکا همواره شعار مبارزه با تروریسم و شعار مبارزه با داعش می‌دهد ولی در مقابل فرمانده ای که داعش را به زانو درآورد و شکست داد اینگونه جنایتکارانه عمل می‌کند و سردار ما را به شهادت می‌رساند. البته با پیگیری این پرونده در سطح قوه قضاییه و هم در کمیته حقوق بشر مجلس، دنبال آن هستیم تا عاملان ترور سردار در واقع به مجازات عمل جنایتکارانه خود برسند و و قطعاً ما انتقام سختی از عاملان این جنایت می‌گیریم.

وی افزود: آنچه که مسلم است وضعیت حقوق بشر آمریکایی انقدر واضح و مبرهن است که الان در مجامع بین المللی و در سازمانهای حقوق بشری و در واقع ارکان سازمان ملل قطعنامه و بیانیه صادر شده است. در دوره اوباما اوباما پرونده حقوق بشر آمریکا در شورای حقوق بشر مطرح شد و به طور بی سابقه‌ای این کشور بیش از همه کشورها توصیه‌های حقوق بشری دریافت کرد.

البته مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند که ملت‌ها به خصوص ملت خودشان را بی اطلاع نگه دارد گزارشگر ویژه سازمان ملل چندی پیش به ایران آمد او در گزارش خود آثار مخفی اقدامات یکجانبه گرا یانه آمریکا علیه ایران را نشان داد و اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران نقض قوانین بین الملل است و آمریکا ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را مسدود کرده و با تحریم دارو و غذا و تجهیزات پزشکی که باعث مرگ تعداد زیادی از ایرانیان شده است.

الهیان گفت: ما در کمیته حقوق بشر مجلس مکاتبات زیادی با مجامع حقوق بشری داشتیم ظرفیت‌های قانونی خوبی هم برای محکوم کردن اقدامات و جنایت‌های حقوق بشری آمریکا داریم. از جمله اینکه وزارت امور خارجه باید طبق قانون هر سال در ۱۳ آبان باید از جنایت‌های حقوق بشری آمریکا تهیه و آن را به مجامع بین المللی ارسال کند.

روز حقوق بشر آمریکایی، روزی است که به هواپیمای مسافربری ایران حمله کرد

مهدیه شادمانی دبیر علمی همایش افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: اقدام جنایتکارانه نظامیان آمریکایی در حمله به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ منجر به نامیدن این روز به نام افشای حقوق بشر آمریکایی شده است.

وی ادامه داد: شهادت ۱۷ هزار شهید ترور و شهیدان جنگ تحمیلی و مجموعاً ۷۰۰ هزار شهید ایرانی که با حمایت‌های آمریکا صورت گرفت، نقض آشکار حقوق بشر محسوب می‌شود. نقض گسترده حقوق ملت ایران بر اثر تحریمهای ظالمانه تنها بخشی از مصادیق اقدامات ضد انسانی آمریکا است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید