برنامه درسی رشته معارف اسلامی و روابط بین الملل به تصویب رسید


برنامه درسی رشته معارف اسلامی و روابط بین الملل به تصویب رسید

دروس و سرفصل‌های برنامه درسی کارشناسی ارشد پیوسته رشته «معارف اسلامی و روابط بین الملل» در جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به تصویب نهایی اعضای این شورا رسید.

برنامه درسی رشته معارف اسلامی و روابط بین الملل به تصویب رسید

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۱۵ شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی به ریاست غلامعلی حداد عادل در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه حداد عادل در خصوص اهمیت تدوین رشته روابط بین‌الملل با رویکرد اسلامی و بومی و کاربرد آن در عرصه‌های مختلف اعم از کارشناسان و مدیران وزارت امور خارجه و تحلیل‌گران روابط بین‌الملل، تاکید کرد.

وی ضمن موفقیت آمیز دانستن تجربه دانشگاه امام صادق(ع) در تهیه برنامه‌های درسی و رعایت چهار موضع شورای تحول، تصریح کرد: از تجارب این دانشگاه به عنوان الگو به خوبی می‌توان استفاده کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: دانشگاه امام صادق‌(ع) این برنامه درسی را به زبان‌های انگلیسی و عربی ترجمه کند تا ضمن اطلاع رسانی، برای برخی از کشورهای منطقه نیز ارسال شود.

در ادامه، عناوین درس‌های پیشنهادی و سرفصل آنها توسط نصرت پناه، خانی و سعیدی به عنوان تیم تهیه‌کننده این برنامه از دانشگاه امام صادق(ع) شرح داده شد و اعضای شورا به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص این برنامه پرداختند.

در این جلسه، دروس و سرفصل‌های برنامه درسی کارشناسی ارشد پیوسته رشته «معارف اسلامی و روابط بین الملل» به تصویب نهایی اعضای شورا رسید.

کلیات این برنامه پیش از این در جلسه 214 شورای تحول به تاریخ دوم خرداد 1401 به تصویب اعضای شورای تحول، رسیده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل