گیاهانی که دکوراسیون خانه را لوکس می کنند


گیاهانی که دکوراسیون خانه را لوکس می کنند

اغلب ما تصور می‌کنیم برای لوکس به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی منزل باید به سراغ دکوری‌های گران قیمت و شیک برویم. در حالی‌ که می‌توان جذابیت آن فضا را با انتخاب گیاهان آپارتمانی لوکس به راحتی افزایش داد. افراد زیادی به نگهداری از گل و...

اغلب ما تصور می‌کنیم برای لوکس به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی منزل باید به سراغ دکوری‌های گران قیمت و شیک برویم. در حالی‌ که می‌توان جذابیت آن فضا را با انتخاب گیاهان آپارتمانی لوکس به راحتی افزایش داد.

افراد زیادی به نگهداری از گل و گیاه در منزل علاقه دارند. آن‌ها معتقدند گیاهان آپارتمانی می‌تواند در ایجاد حس آرامش و حال خوب ساکنین به طور مستقیم اثرگذار باشد. در این بین برخی از گیاهان سبز آپارتمانی علاوه بر ایجاد آرامش باعث لوکس‌تر به نظر رسیدن فضای خانه می‌شوند. این گیاهان بسیار خاص هستند و ظاهر شیک آن‌ها جلوه منحصربه‌فردی به دکوراسیون داخلی منزلتان می‌بخشد. از همین رو ممکن است قیمت این گیاهان نسبت به انواع دیگر کمی بالاتر باشد. اگر شما هم علاقه‌مندید تا گیاهان آپارتمانی لاکچری و لوکس را بشناسید با این مقاله از مجله معمارنو همراه باشید تا انواع آن‌ها را در این مقاله معرفی کنیم.

نکاتی که قبل از انتخاب گل برای خانه باید بدانید

زندگی ماشینی و آپارتمان‌نشینی باعث شده تا اکثر ما از طبیعت، گل و گیاهان سرسبز به دور بمانیم. به همین دلیل علاقه نگهداری از گیاهان آپارتمانی در اکثر افراد شکل گرفته و سالانه هزینه زیادی صرف خرید این نوع گیاهان می‌شود. انسان به شادابی و طراوت گیاهان نیاز دارد. بنابراین پرداختن به این نیاز و برگرداندن طراوت به زندگی با خرید گیاهان آپارتمانی کار درستی خواهد بود.

قبل از خرید گیاهان لوکس و لاکچری که این روزها قیمت کمی هم ندارند، باید نکات مهمی در مورد آن‌ها بدانید تا بهترین انتخاب صورت بگیرد. برخی افراد تنها زیبایی ظاهر گیاهان را ملاک قرار داده و آن‌ها را برای منزلشان خریداری می‌کنند. به همین دلیل در فاصله زمانی کوتاه با گیاهی رنجور مواجه می‌شوند که شادابی خود را از دست داده است. این افراد به اصول اولیه در انتخاب گل و گیاه برای آپارتمان و شرایط نگهداری از آن‌ها توجه نکرده‌اند.

در زیر شما را با ۵ نکته مهمی که قبل از انتخاب گل برای خانه باید بدانید، آشنا می‌کنیم:

گیاهانی که دکوراسیون خانه را لوکس می کنند

۱. شرایط آب و هوا و اقلیم زندگی گیاه

قبل از انتخاب گل و گیاه برای منزلتان ابتدا باید اطلاعات کافی در خصوص شرایط آب و هوایی و اقلیم محل زندگی خود کسب کنید. گیاهان مختلف به شرایط آب و هوایی متفاوتی نیاز دارند. به عنوان مثال اگر شما در اقلیم سردسیر زندگی می‌کنید باید گیاهی انتخاب کنید تا علاوه‌بر افزایش زیبایی منزلتان بتواند در آب و هوای سرد دوام بیاورد.

همچنین برای آب و هوای گرم و خشک گیاهانی مناسب هستند که در این نوع شرایط جوی مقاومت بالایی خواهند داشت. بنابراین قبل از خرید گیاهان آپارتمانی در خصوص اقلیم آن‌ها تحقیق کنید. برخی از فروشندگان برای فروش گیاهان خود این موضوع را رد می‌کنند، اما باید بدانید که شرایط آب و هوایی مهم‌ترین نکته در انتخاب گیاهان است.

۲. میزان نور مورد نیاز گیاه

نور یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند باعث شادابی گیاهان شما شود. اما گیاهان مختلف به میزان نور متفاوتی نیاز دارند. اگر به برخی از گیاهان نور کافی نرسید رشد خوبی نخواهند داشت و بعضی دیگر از آن‌ها اگر نور زیادی دریافت کنند، دچار سوختگی و بی‌حالی می‌شوند. بنابراین قبل از انتخاب گیاه برای منزلتان در خصوص نور کافیآن‌ها تحقیق کنید.

۳. شناختن گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای باز

افراد زیادی به صرف این‌که از ظاهر یک گیاه خوششان آمده، آن را برای آپارتمان انتخاب می‌کنند. یکی از نکات مهم قبل از خرید گیاه برای منزل این است که بدانید گیاه مورد نظر شما شرایط زندگی را در آپارتمان دارد یا باید در فضای باز نگهداری شود.

گیاهان آپارتمانی لوکس اغلب در شرایط گرم و خشک مقاومت بالایی خواهند داشت، به همین دلیل گزینه مناسبی برای اتاق پذیرایی و فضای نشیمن به نظر می‌رسند. کاکتوس یکی از این گیاهانی است که به راحتی می‌توان در فضای گرم و خشک و با نور کم از آن نگهداری کرد.

گیاهانی که دکوراسیون خانه را لوکس می کنند

۴. آگاهی از شرایط نگهداری گیاهان

اگر قبل از خرید گیاهان آپارتمانی در خصوص شرایط نگهداری از آن‌ها تحقیق کنید، کیفیت گیاه شما بالاتر می‌رود. برخی افراد برای مدت طولانی در سفر هستند و یا شرایط کاری آن‌ها با ماموریت‌های پی‌در‌پی همراه است.

در این مواقع گیاهان لوکس و لاکچری آپارتمانی شما با مشکل مواجه خواهند شد. به همین دلیل توصیه می‌شود گیاهانی را انتخاب کنید که به طور مداوم نیاز به رسیدگی، آبدهی، کوددهی و تنظیم نور نداشته باشند. در واقع شما باید آن دسته از گیاهانی را خریداری کنید که مقاومت بالایی دارند و در شرایط سخت به خوبی دوام می‌آورند.

۵. اطلاع از فصل مناسب گیاهان

یکی دیگر از نکات مهمی که قبل از خرید گیاهان آپارتمانی لوکس باید به آن توجه کنید، فصل مناسب برای خرید آن‌هاست. اگر هر گیاهی را در فصل مناسبش خریداری کنید با کیفیت بهتری رشد خواهد کرد و به دکوراسیون داخلی شما جذابیت بیشتری می‌بخشد.

گیاهان معمولا به دو دسته مقاوم و حساس تقسیم می‌شوند. گیاهان مقاوم را می‌توان در فصول مختلف خرید، اما گیاهان آپارتمانی حساس باید حتما در اواخر پاییز یا اواسط بهار خریداری شوند. اگر گیاهان حساس را در فصل پاییز بخرید شانس بقای بیشتری خواهند داشت. زیرا عمر اغلب این نوع گیاهان در اواخر بهار به اتمام می‌رسد و یا با تغییر فصل دچار آسیب می‌شوند.

بهترین گیاهانی که دکوراسیون خانه را لوکس می‌کنند

گل و گیاه با فرهنگ ایرانی عجین است و از گذشته وجود گیاهانی همچون شمعدانی و حسن یوسف در خانه‌های ویلایی مرسوم بود. اغلب ما می‌توانیم به راحتی باغچه‌های کوچکی را به یاد آوریم که در آن انواع گیاهان سبز و گل‌های زیبا وجود داشت. یا حوض وسط حیاط که به گلدان‌های شمعدانی و نسترن مزین شده بود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی تصاویر مختلفی از گیاهان آپارتمانی خاص و لوکس دیده می‌شود که می‌توانند باعث افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شوند. برخی از این گیاهان آپارتمانی لاکچری اسامی عجیب و غریبی دارند و ممکن است از شرایط نگهداری آن‌ها اطلاعی نداشته باشیم. از همین رو در ادامه این مقاله از مجله معماری و طراحی معمارنو شما را با لیست کاملی از گیاهان لوکس آپارتمانی و ویژگی هر یک آشنا می‌کنیم.

۱. گیاه برگ انجیری ابلق

این گیاه یکی از معروف‌ترین گیاهان آپارتمانی است که از سال ۲۰۲۰ به عنوان گیاهی مناسب برای فضای داخلی منزل شهرت پیدا کرد. گیاه برگ انجیری که نام اصلی آن مانسترا است با برگ‌های درشت و براق به دکوراسیون داخلی منزل شما جلوه شگفت‌انگیزی می‌بخشد.

نوع ابلق این گیاه لوکس آپارتمانی که در برگ‌های آن رگه‌هایی از سفیدی یا سبز بسیار روشن دیده می‌شود، قیمت بیشتری دارد. این گیاه آن‌قدر محبوب است که از تصاویر آن بر روی انواع لباس، تجهیزات آشپزخانه، قاب گوشی، کاغذ دیواری و… استفاده می‌کنند.

برگ‌های بزرگ و ابلق گیاه برگ انجیری دل افراد زیادی را برده و در جهان به عنوان یک گیاه لوکس آپارتمانی شناخته می‌شود. گیاه برگ انجیری ابلق در بازار ایران تا حدود ۵ میلیون تومان هم به فروش می‌رسد. البته برای تعیین قیمت آن باید به قد گیاه و تعداد برگ‌های ابلق آن توجه کرد. اما برگ انجیری معمولی قیمت مناسب‌تری دارد و می‌توان گلدان گل متوسط این گیاه را حدودا بین ۴۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان خریداری کرد.

۲. گیاه فیلودندرون

گیاه فیلودندرون یکی از گیاهانی است که می‌تواند به لوکس‌تر شدن منزل شما کمک بزرگی کند. این گیاه لاکچری برگ‌های نازک و کنگره‌ای شکل دارد که به آن Tiger Toothمی‌گویند. یکی از نکات مهم در خصوص شادابی این گیاه آب‌دهی منظم آن است.

خاک گیاه فیلودندرون باید کاملا خشک باشد و سپس برای آب‌دهی آن اقدام کنید. در غیر این صورت گیاه شما با آب‌دهی زیاد از بین خواهد رفت. اما مقاومت این گیاه آپارتمانی لوکس در برابر تابش نور خورشید بالاست. به راحتی می‌تواند در برابر نور کم، متوسط یا زیاد با کیفیت بالا رشد کند. این گیاه پرطرفدار و لوکس را می‌توانید با قیمتی حدود ۳۰۰ الی ۸۰۰ تومان خریداری کنید. قیمت برخی از گلدان‌‌های گیاه فیلودندرون که پر برگ هستند به چند میلیون تومان هم می‌رسد.

گیاهانی که دکوراسیون خانه را لوکس می کنند

۳. گیاه فیکوس لیراتا

اگر خانه شما متراژ بالایی دارد و با سقف بلندی ساخته شده است می‌توانید با انتخاب یک گلدان فیکوس لیراتا به جذابیت و شیک بودن بیشتر آن کمک کنید. این گیاه لاکچری و پرطرفدار به گیاه انجیر برگ کمانچه یا انجیر ربابی شهرت دارد. برگ فیکوس لیراتا بسیار پهن است و با حاشیه‌های مواج زیبایی خیره کننده‌ای به نمایش می‌گذارد. به همین دلیل گیاه بلند قامت فیکوس لیراتا برای دکوراسیون داخلی خانه‌های مجلل و لوکس ایده‌آل به نظر می‌رسد.

فیکوس لیراتا به نور غیر مستقیم و متوسط نیاز دارد. زمان آبیاری آن هم پس از خشکی کامل خاک اعلام شده است. قیمت این گیاه به دلیل بلندی قد و پهنی برگ‌هایش کمی گران خواهد بود. معمولا در بازار ایران قیمت گیاه خوش قامت فیکوس لیراتا از یک میلیون تومان شروع می‌شود و متناسب با سایز آن افزایش پیدا می‌کند.

۴. گیاه سانسوریا پوست ماری

گیاه سانسوریا همیشه اولین انتخاب طراحان دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. این گیاه لاکچری علاوه بر تاثیری که در لوکس‌تر دیده شدن دکوراسیون منزل دارد، یک تصفیه کننده هوا محسوب می‌شود. برگ‌های سوزنی و کشیده این گیاه که با دو نوع همیشه سبز و ابلق موجود است، زیبایی خیره کننده‌ای به منزل شما می‌بخشد.

این گیاه در برابر شرایط آب و هوایی متغیر مقاومت بالایی دارد و در نور ملایم به زندگی خود ادامه می‌دهد. اگر یک گلدان متراکم از سانسوریا برای دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید، به لوکس‌تر دیده شدن آن فضا کمک کرده‌اید. این گیاه پرطرفدار در بازار ایران با قیمتی حدودی ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و برای خرید نمونه‌های متراکم آن باید چند میلیون تومان هزینه کنید.

۵. گیاه کالاتیا

گیاه جذاب و منحصربه‌فرد کالاتیا به شدت برای دکوراسیون داخلی لوکس و مجلل توصیه می‌شود. این گیاه همیشه سبز آپارتمانی بومی مکزیک بوده و به آب و هوای گرمسیری علاقه زیادی دارد. این گیاه در نور ملایم و غیر مستقیم به زندگی خود ادامه می‌دهد و رشد خوبی خواهد داشت.

حواستان باشد آن را در ساعات بسیار گرم روز از جلوی نور مستقیم خورشید دور نگه دارید تا برگ‌های سبز رنگش زیبایی خود را از دست ندهند. گیاه کالاتیا به واسطه خط‌های راه راه شکل با نام گیاه گورخری هم شناخته می‌شود که برای جلوگیری از ریزش آن‌ها باید از هوای سرد دور نگه داشته شود. قیمت گیاه کالاتیا در بازار ایران از حدود ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

۶. گیاه آگلونما

گیاه همیشه سبزی که این روزها به پرطرفدارترین گیاه آپارتمانی لوکس تبدیل شده، آگلونما نام دارد. این گیاه محبوب با برگ‌های پهن و روشنش می‌تواند به دکوراسیون داخلی منزل شما زیبایی خیره کننده‌ای ببخشد. آگلونما یا گیاه نخشید می‌تواند در بخش‌های مختلف منزل رشد کند، زیرا به راحتی در نور ملایم و کم به زندگی خود ادامه خواهد داد.

این گیاه خوش انرژی نیاز به رسیدگی مداوم ندارد، به همین دلیل از مزیت‌های آن علاوه‌بر زیبایی می‌توان به شرایط نگهداری آسان اشاره کرد. گیاه آگلونما نسبت به سایر گیاهان این لیست قیمت مناسب‌تری دارد. شما می‌توانید یک گلدان آگلونما را از ۱۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان خریداری کنید.

گیاهانی که دکوراسیون خانه را لوکس می کنند

۷. گیاه نخل اریکا

امروزه نخل‌ها به یکی از گیاهان مورد علاقه مردم در منازل تبدیل شده‌اند. نخل اریکا از گیاهانی است که می‌تواند به لوکس‌تر دیده شدن دکوراسیون منزل کمک کند. برگ‌های این گیاه متراکم هستند و رشد آن‌ها رو به بالاست. به همین دلیل از گیاه نخل اریکا به عنوانیک گیاه با ابهت و لاکچری یاد می‌شود.

از ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به سازگاری با شرایط آب و هوایی سخت اشاره کرد. اما یادتان باشد انتخاب فضایی روشن برای نخل اریکا و آبیاری منظم در نگهداری از آن ضرورت دارد. اگر این گیاه در شرایط ذکر شده نگهداری شود تا حدود ۶ متر رشد خواهد کرد.

برگ‌های باریک، کشیده و سبز رنگ نخل اریکا خاصیت تصفیه کنندگی دارند، به همین دلیل این روزها طراحان داخلی حتما از آن در چیدمان خانه‌های لوکس استفاده می‌کنند. این گیاه لوکس و پرطرفدار در بازار ایران با قیمتی حدود ۳۰۰ هزار تومان الی ۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

۸. گیاه فیکوس الاستیکا

این گیاه به شدت برای خانه‌های لوکس و لاکچری توصیه می‌شود. افرادی که به درختچه و گیاهان سرسبز علاقه‌مندند می‌توانند با انتخاب فیکوس الاستیکا به دکوراسیون داخلی منزل خود جلوه منحصربه‌فردی ببخشند. اگر به خوبی از این گیاه شگفت‌انگیز نگهداری کنید، قد آن به هفت متر خواهد رسید. بنابراین می‌توان گیاه فیکوس الاستیکا را یک درخت واقعی دانست.

بهتر است این گیاه را در قسمت نورگیر خانه بگذارید، اما یادتان باشد نباید نور به صورت مستقیم با فیکوس الاستیکا برخورد کند. میزان آب‌دهی این گیاه به فصلی که در آن قرار دارید بستگی خواهد داشت. در بهار خاک گلدان فیکوس الاستیکا خود را دائما مرطوب نگه دارید، اما در زمستان فقط از خشکی خاکش جلوگیری کنید.

قیمت این گیاه با توجه به میزان قد و برگ‌هایش متفاوت خواهد بود. اما می‌توان گفت قیمت گلدان متوسط فیکوس الاستیکا از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

۹. بونسای

گیاه بونسای از خانواده فیکوس محسوب می‌شود که اولین بار باغبانان ژاپنی توانستند با هنر خاص خود به پرورش این گیاه بپردازند. بونسای در واقع هنر باغبانی درختان بزرگی است که در مقیاس کوچک‌تر به صورت مینیاتوری پرورش داده شده‌اند. به همین دلیل بهتر است از بونسای به عنوان یک درختچه لاکچری و شیک برای لوکس‌تر به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی منزل یاد کرد.

این گیاه برای رشد به فضای بزرگی نیاز ندارد، بنابراین می‌توانید در خانه‌هایی با متراژ کوچک اما چیدمانی لاکچری از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید درختچه بونسای به نور فراوان و آبیاری زیاد نیاز دارد. قیمت این گیاه متناسب با گلدان و سایز آن متغیر خواهد بود. اما می‌توان حدود قیمتی بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان برای آن در نظر گرفت.

۱۰. گیاه یوکا

گیاه یوکا همچون درختچه‌ای سرسبز به دکوراسیون داخلی منزل شما طراوت و زیبایی می‌بخشد. این گیاه برای خانه‌های لوکس و اعیانی انتخاب مناسبی خواهد بود. زیرا در اکثر مواقع گیاه یوکا با رشد خوبی همراه است و ارتفاعش به چند متر می‌رسد. گیاه یوکا را باید در دسته مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی لوکس قرار دارد.

ساقه مستحکم و برگ‌های سوزنی شکل این گیاه باعث مدرن دیده شدن دکوراسیون داخلی منزل می‌شود. به همین دلیل اکثر طراحان داخلی از گیاه یوکا در بخشی از اتاق پذیرایی یا نشیمن استفاده می‌کنند. قیمت این گیاه خوش قامت و لوکس در بازار ایران از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

۱۱. گیاه زامیفولیا

این گیاه یکی از پرطرفدارترین گیاهان لاکچری آپارتمانی به شمار می‌آید. گیاه زامیفولیا به شدت بخشنده است و می‌توان با خرید آن سرمایه‌‌گذاری مناسبی انجام داد. رشد گیاه زامیفولیا نسبتا سریع انجام می‌شود به همین دلیل می‌توان با تکثیر آن جلوه زیباتری به دکوراسیون داخلی منزل بخشید.

زامیفولیا به گیاهی صبور شهرت دارد، زیرا کافیست در طول ماه فقط آن را سه بار در فاصله زمانی مشخص آبیاری کنید. نور مناسب برای این گیاه آپارتمانی که باعث می‌شود منزل شما لوکس‌تر به نظر برسد، نور غیرمستقیم خواهد بود. گیاه زامیفولیا امروزه با قیمتی حدود ۳۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان در بازار موجود است و اگر گلدان بزرگی از آن را انتخاب کنید، به چند میلیون تومان هم می‌رسد.

۱۲. ارکیده

زیبایی گل ارکیده زبان‌زد همه علاقه‌مندان به گل و گیاه است. این گل لوکس و لاکچری در اغلب خانه‌های مجلل دیده می‌شود. در ایران انواع مختلفی از گل ارکیده وجود دارد که ارزش بسیار بالایی دارند. ارکیده کاتلیا، اونسیدیوم و فالانوپسیس نمونه‌هایی از ارکیده موجود در بازار ایران هستند.

این گل برخلاف ظاهر ظریف و شکننده‌اش شرایط نگهداری آسانی دارد. تنها کافیست در دمای متعادل منزل و آبیاری با فواصل زمانی مشخص از آن نگهداری کنید. کمیاب بودن و شرایط سخت تکثیر گل ارکیده یکی از دلایلی است که باعث می‌شود این گل لوکس و لاکچری به نظر بیاید.

۱۳. گیاه بامبو

این گیاه با انرژی مثبت و خوشایند خود علاوه‌بر لوکس به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی حال و هوای فضای آن را تغییر می‌دهد. اگر اتاق پذیرایی یا نشیمن شما نورگیر نیست نگران نباشید. با انتخاب گیاه زیبا و جذاب بامبو می‌توانید گلدانی سرشار از انرژی زندگی در گوشه‌ای از منزل خود قرار دهید.

این گیاه در نور ملایم به زندگی خود ادامه می‌دهد، اما یادتان باشد باید رطوبت آن را تامین کنید. در این صورت می‌تواند فضای خانه را از هر نوع آلودگی به دور نگه دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود در شرایط زندگی ماشینی امروز حتما از این گیاه خوش انرژی در اتاق پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب یا سرویس بهداشتی استفاده کنید.

قرار دادن بامبو در گلدان‌های شیشه‌ای جلوه منحصربه‌فردی به دکوراسیون منزل شما می‌بخشد. این گیاه را می‌توانید با قیمتی حدود ۳۰۰ هزار تومان به بالا خریداری کنید. یادتان باشد قیمت گیاه بامبو به تعداد شاخه‌هایی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد.

۱۴. گیاه پاچیرا

یکی دیگر از گیاهانی که با ظاهر شگفت‌انگیز خود می‌تواند به لوکس‌تر دیده شدن دکوراسیون داخلی منزل کمک کند، گیاه پاچیرا است. این گیاه محبوب در مناطق آمریکای جنوبی و مرکزی رشد می‌کند و همچون بامبو نماد ثروت به شمار می‌آید. ظاهر زیبای پاچیرا به واسطه بافته شدن ساقه آن جلوه بسیار منحصربه‌فردی در دکوراسیون داخلی منزلتان ایجاد خواهد کرد.

نگهداری این گیاه در خانه سخت نیست. اگر منزل شما نور کمی دارد نگران نباشید. شما می‌توانید با انتخاب گیاه پاچیرا سرسبزی و شادابی را به خانه‌تان بیاورید. ظاهر خاص و متفاوت این گیاه علاوه بر زیبایی اثرات آرامش‌بخش و مثبت زیادی بر روحیه ساکنین خواهد داشت. قیمت این گیاه محبوب در بازار ایران از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و در برخی موارد تا حدود ۱۵ میلیون تومان هم می‌رسد.

گیاهانی که دکوراسیون خانه را لوکس می کنند

۱۵. گیاه پرنده بهشتی (استرلیتزیا)

گیاه استرلیتزیا یا پرنده بهشتی یک گیاه بومی آفریقای جنوبی است که با برگ‌های کشیده و گل‌های همچون پرنده جلوه دکوراسیون داخلی منزلتان را افزایش می‌دهد. این گیاه در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد و همچون یک درختچه خوش قامت است.

همان طور که گفتیم گل‌های این گیاه به شکل پرنده‌ در حال پرواز شکل می‌گیرد و شما با منظره‌ای که حال و هوای استوایی دارد روبه‌رو خواهید بود. این گیاه از سرزمین گرمسیری آمده، بنابراین به شدت دوست‌دار خاک مرطوب و تابش مستقیم نور خورشید است.

اگر طرفدار دکوراسیون لوکس و اعیانی هستید از تهیه گلدان استرلیتزیا یا همان گیاه پرنده بهشتی غافل نشوید. برای رشد یکسان و متعادل این گیاه هر از گاهی سمت دیگر آن را به طرف نور خورشید بچرخانید تا زیبایی این گیاه جلوه زیباتری پیدا کند. این گیاه لوکس به واسطه رشد زیادش در دسته گیاهان گران قیمت قرار دارد. در حال حاضر می‌توان گیاه پرنده بهشتی را با توجه به سایز و قد آن با قیمتی بین ۶۰۰ هزار تومان الی ۵ میلیون تومان خریداری کرد.

سخن پایانی: گیاهان لاکچری آپارتمانی

اگر گیاهان آپارتمانی مناسبی را برای دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید، می‌توانید باعث لوکس‌تر دیده شدن فضای آن شوید. گیاهان علاوه بر ایجاد حس خود در منزل می‌توانند تاثیر مستقیمی بر جلوه بیشتر آن محیط داشته باشند. از همین رو در این مقاله از مجله تخصصی معمارنو شما را با ۱۵ گیاه آپارتمانی لوکس آشنا کردیم تا با انتخاب آن‌ها جلوه زیبایی به دکوراسیون داخلی منزل خود ببخشید. به نظر شما جای کدام گیاه لاکچری و لوکس در این لیست خالیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید: post

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا