تعبیر خواب تعقیب و گریز؛ تعقیب شدن در خواب چه معنایی دارد؟


تعبیر خواب تعقیب و گریز؛ تعقیب شدن در خواب چه معنایی دارد؟

مار در خواب شما چه معنا...

مار در خواب شما چه معنا دارد؟ تعبیر مردن یا دیدن مرگ در خواب چیست؟ پرواز کردن در خواب چه مفهومی دارد؟ دیدن افتادن یا سقوط در خواب چه تعبیری دارد؟​ ۲۰ نشانه و تعبیر دویدن در خواب​ انواع خبر (بد و خوب ) در خواب نشانه چیست؟​ تعبیر خواب تعقیب و گریز

به گزارش اقتصادآنلاین، رویاها گاهی آن چیزی را به ما نشان می‌دهند که در درون ما هست، اما سعی می‌کنیم که نادیده‌اش بگیریم یا سرکوبش کنیم. از این جهت رویا‌ها ما را به بررسی دقیق‌تر و عمیق‌تر حالات روحی و روانی خودمان دعوت می‌کنند.

رویا‌ها مثل خود زندگی سناریو‌های بسیار متنوع و مختلفی دارند. انواع و اقسام اتفاقاتی که در بیداری می‌افتد در رویا هم می‌تواند روی بدهد و تازه قلمرو رویا بی‌نهایت گسترده‌تر و رازآمیزتر از بیداری است. اما در عین حال بعضی مضامین کلی هستند که اکثر ما آن‌ها را در رویاهایمان تجربه کرده‌ایم و گاهی حتی چندین بار تجربۀ دیدن هر کدام از آن‌ها را داشته‌ایم. رویا‌هایی مثل پرواز، تعقیب و گریز، خیانت و سقوط.

هر کدام از این رویا‌ها بسته به شرایط مختلف، معانی مختلفی می‌توانند داشته باشند. در اینجا توضیحات دکتر کارمن هارا (Carmen Harra) را دربارۀ برداشت‌های متنوعی که از اینگونه رویا‌ها می‌توان داشت می‌خوانیم.

در این زمینه بخوانید؛

مار در خواب شما چه معنا دارد؟

پرواز کردن در خواب چه مفهومی دارد؟

دیدن افتادن یا سقوط در خواب چه تعبیری دارد؟​

۲۰ نشانه و تعبیر دویدن در خواب​

انواع خبر (بد و خوب ) در خواب نشانه چیست؟​

تعبیر خواب تعقیب و گریز

خیلی وقت‌ها در رویاهایمان از چیزی فرار می‌کنیم؛ از یک حیوان، آدم یا موجود ترسناک دیگر. معمولا این‌طور رویا‌ها ترس و اضطراب زیادی در ما ایجاد می‌کنند که گاهی حتی بعد از بیدار شدن هم تا مدتی آشفتگی و پریشانی حاصل از آن‌ها در ذهن ما باقی می‌ماند. این رویا‌ها چه چیزی را نشان می‌دهند؟

معمولا رویای فرار نشان می‌دهد که ما در زندگی‌مان در حال اجتناب از چیزی یا کسی هستیم. از رو به رو شدن با آن مسئله یا شخص نگران هستیم و به جای اینکه مسئله را با قرار دادن خودمان در آن موقعیت حل کنیم، سعی می‌کنیم که تا حد ممکن مسیر خودمان را تغییر بدهیم و صورت مسئله را پاک کنیم.

علاوه بر این، چنین رویایی می‌تواند به این معنی باشد که ما داریم از باز کردن دروازه‌های ذهن خودمان به روی چشم‌انداز‌ها یا امکانات تازه طفره می‌رویم. انگار نمی‌خواهیم بخشی از واقعیتی را که در زندگی و وجود خودمان در جریان است قبول کنیم؛ واقعیتی که در ناخودآگاهمان می‌دانیم که وجود دارد، اما در سطح هشیار ذهنمان آن را سرکوب کرده‌ایم.

بعضی‌وقت‌ها هم اتفاق می‌افتد که ما در رویا مشغول تعقیب چیزی هستیم. این رویا‌ها می‌توانند انعکاسی از جاه‌طلبی یا مصمم بودن ما در رسیدن به خواسته‌هایی باشند که دور از دسترس به نظر می‌رسند.

منبع: فرارو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند