مشکلی در حمل و نقل زائران وجود ندارد


مشکلی در حمل و نقل زائران وجود ندارد

مسئول حمل و نقل درون شهری ستادمکه مکرمه گفت: مشکلی در انتقال و بازگشت زائران به مسجدالحرام وجود ندارد و طبق نظر سنجی انجام شده زائرین تاکنون از خدمات ارائه شده در این بخش رضایت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سید عباس حسینی» در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج افزود: به رغم همه مشکلاتی که به دلیل تاخیر در صدور ویزا برای حضور در عربستان و انعقاد قرارداد با شرکت های مجری عملیات نقل درون شهری وجود داشت، در کمترین زمان ممکن توانستیم وسائل حمل و نقل زائران به حرم را تامین کنیم و اکنون مشکلی برای انتقال و بازگشت به مسجدالحرام وجود ندارد.


وی اظهار داشت: باوجود برنامه ریزی و تشکیل کمیته حمل و نقل چند ماه قبل از اعزام زائران، به دلیل تأخیر در صدور روادید مقدمات انعقاد قرارداد با شرکت های حمل و نقل سعودی طبق زمان بندی پیش بینی شده پیش نرفت لیکن با تلاشهایی که توسط کمیته مذکور و دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت درعربستان و کمیته حمل و نقل درون شهری انجام گرفت در آخرین فرصت باقیمانده قبل از ورود زائران به شهر مکه مکرمه توانستیم قراردادهای لازم را با طرف های سعودی منعقد کنیم،


مسئول حمل و نقل درون شهری ستاد مکه مکرمه با بیان اینکه خدمات رسانی به زائران در بخش حمل و نقل در مکه از هتل های محل اقامت زائرین به 2 ایستگاه « شعب عامر یا غزه » و « جمرات » انجام می شود، افزود: در ایستگاه « شعب عامر یا غزه » به زائران منطقه سه که حدود 12 هزار نفر زائر اقامت خواهند کرد و در ایستگاه « جمرات » به زائران مناطق یک و دو که حدود 25 هزار زائر ایرانی در آن سکونت می کنند خدمات حمل و نقل ارائه خواهد شد.


وی گفت: امروز در ایستگاه « شعب عامر یا غزه » 32 دستگاه اتوبوس نقل درون شهری زائران مربوط به خطوط 9 الی 13 را از محل هتل تا ایستگاه مذکور منتقل و خدمات رسانی می نمایند.
حسینی با اشاره به اینکه در ایستگاه « جمرات » نیز 47 دستگاه در 8 خط به زائران خدمات حمل و نقل ارائه می کنند، افزود اتوبوس های خطوط نقل به تناسب ورود زائر به مکه افزایش می یابد و تا اول ذی الحجه به تعداد مورد نیاز خواهد رسید.


مسئول حمل و نقل درون شهری مکه توضیح داد: از ایستگاه جمرات تا ایستگاه باب علی در نزدیک مسجد الحرام زائران از اتوبوس های چرخشی که ویژه حجاج همه کشورها هستند استفاده می نمایند و دلیل آن نیز محدودیت مکانی ایستگاه باب علی می باشد.


وی افزود: خط 14 نقل درون شهری مربوط به هتل برکه الرفاع در مظله می باشد که به دلیل واقع شدن در مسیر اتوبوس های چرخشی به سمت باب علی، خدمات رسانی به زائران این هتل توسط این اتوبوس ها انجام می شود.


حسینی به زائران ایرانی به خصوص حجاجی که از ایستگاه جمرات به باب علی تردد می نمایند توصیه کرد که برای عزیمت به مسجدالحرام و همچنین خروج از مسجد و حرکت به سمت هتل، ساعات ازدحام و شلوغی در ایستگاههای حرم را در نظر داشته باشند.


وی افزود: مناسب ترین زمان برای عزیمت به مسجدالحرام برای شرکت در نماز جماعت یک ساعت قبل از اقامه نماز و مناسب ترین زمان برای خروج از مسجدالحرام یک ساعت بعد از اقامه نماز صبح، ظهر و عشاء و یا بلافاصله بعد از نماز مغرب می باشد.


مسئول حمل و نقل درون شهری مکه از زائرین خواست که هنگام سوار و پیاده شدن از اتوبوس حال زائرین سالخورده را مراعات کنند.


وی همچنین با اشاره به اینکه ساعت ۱۰ صبح و ۱۰ شب هنگام تعویض شیفت رانندگان می باشد ، گفت: ممکن است در این ساعت ها خدمات رسانی به مدت چند دقیقه با وقفه مواجه شود لذا زائرین بهتر است زمان دیگری را برای خروج از هتل انتخاب کنند و یا صبوری کنند تا اتوبوس ها مجددا" به چرخه خدمت باز گردند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022