درگ دیدنی بین تویوتا GR سوپرا و شورلت کامارو V8


درگ دیدنی بین تویوتا GR سوپرا و شورلت کامارو V8

همه نشانه‌ها حاکی از آن است که شورلت طی چند سال آینده کامارو را بازنشسته خواهد کرد. این اخبار در کنار کاهش فروش چشمگیر طی سال‌های اخیر، روزهای تاریکی را برای ماسل کار شورلت رقم زده‌اند. بااین‌حال، این مسابقهٔ درگ نشان می‌دهد که کاماروی مظلوم هنوز...

همه نشانه‌ها حاکی از آن است که شورلت طی چند سال آینده کامارو را بازنشسته خواهد کرد. این اخبار در کنار کاهش فروش چشمگیر طی سال‌های اخیر، روزهای تاریکی را برای ماسل کار شورلت رقم زده‌اند. بااین‌حال، این مسابقهٔ درگ نشان می‌دهد که کاماروی مظلوم هنوز هم توان رقابت با خودروهای پرفورمنس مدرن و گران‌تر را دارد.

درگ دیدنی بین تویوتا GR سوپرا و شورلت کامارو V8

کامارویی که در این درگ حضور پیدا کرده از نوع LT1 است که در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان یک تیپ هشت سیلندر ارزان‌تر از مدل SS ارائه شد. پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری این خودرو ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیرو خریداران می‌توانند گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک را انتخاب کنند که نمونهٔ حاضر در این ویدئو به دومی مجهز است.

درگ دیدنی بین تویوتا GR سوپرا و شورلت کامارو V8

رقیب کامارو در این درگ تویوتا GR سوپرا با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو است. این موتور ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و آن را به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد. البته برای مدل ۲۰۲۳ یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم برای سوپرا ارائه خواهد شد. هرچند این کوپه ژاپنی قدرت کمتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد اما حدود ۱۳۰ کیلوگرم هم سبک‌تر است که می‌تواند تأثیرگذار باشد.

درگ دیدنی بین تویوتا GR سوپرا و شورلت کامارو V8

مسابقه با یک درگ ایستاده آغاز می‌شود که در آن رانندهٔ کامارو باعث هرزگردی چرخ‌های عقب می‌شود و همین اتفاق کافی است تا سوپرا به‌راحتی با اختلاف زیادی پیروز شود. سپس این درگ دوباره برگزار می‌شود تا کامارو شروع بهتری داشته باشد. این اتفاق می‌افتد و شورلت بدون مشکل حرکت را آغاز می‌کند ولی بااین‌وجود، سوپرا خود را به رقیب رسانده و با اختلافی جزئی آن را مغلوب می‌کند. پس‌ازاین، مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد در آن تویوتا با اختلافی به‌اندازهٔ طول یک خودرو برنده شده است. مسابقهٔ نهایی هم رولینگ از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است که بازهم سوپرا ولی این بار با اختلافی جزئی پیروز می‌شود.

درگ دیدنی بین تویوتا GR سوپرا و شورلت کامارو V8

در حال حاضر آیندهٔ کامارو نامشخص است. شایعاتی به ساخت یک نسخهٔ پرفورمنس بالا برای خداحافظی با این ماسل کار دوست‌داشتنی اشاره داشته و ادعا کرده‌اند که این نسخه به پیشرانهٔ LT2 هشت سیلندر کوروت C8 مجهز خواهد شد. همچنین شایعات دیگری هم از تجهیز کامارو ZL1 به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ خبر داده‌اند که قدرت آن را از ۶۵۰ به حدود ۶۷۰ اسب بخار افزایش خواهد داد.

مشخصات فنی

کامارو LT1GR سوپرا
پیشرانه۶.۲ لیتری V8۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت۴۵۵ اسب بخار۳۸۲ اسب بخار
گشتاور۶۱۷ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس۱۰ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبعقب
وزن۱۶۷۰ کیلوگرم۱۵۴۰ کیلوگرم
قیمت۳۵,۳۹۵ دلار۵۲,۹۱۵ دلار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرماندار گناوه درباره شنیده شدن صدای انفجار در این شهر: مربوط به انفجار معدن سنگ کوه بی...