روغنی مخصوص سریع شدن رشد مو + دستورالعمل


روغنی مخصوص سریع شدن رشد مو + دستورالعمل

ترکیب چند روغن گیاهی برای افزایش رشد موی...

ترکیب چند روغن گیاهی برای افزایش رشد موی سر روغن های گیاهی برای رشد مو روغن نعناع روغن اسطوخودوس روغن رزماری برای تقویت مو روغن سرو تقویت مو با روغن آرگان روغن بابونه روغن لیمو روغن نارگیل احتیاط

ترکیب چند روغن گیاهی برای افزایش رشد موی سر

به گزارش اقتصاد آنلاین، تقویت مو و سلامت آن یکی از مهمترین دغدغه هایی است که افراد به آن توجه بسیاری دارند و وقت زیادی را برای آن می گذرانند. با این همه توجه باز هم رشد مو بسیار زمان بر است، که این می تواند برای افرادی که مشتاق و منتظر یک ظاهر جدید هستند و یا کسانی که دچار ریزش مو زودرس، طاسی، آلوپسی و سایر شرایط سلامتی مو می شوند، ناامید کننده باشد.

بسیاری از افراد برای رشد مو به روغن های گیاهی متوسل می شوند، زیرا می توان آنها را بطور مداوم و بدون نگرانی در مورد آسیب بیشتر به موها، استفاده کرد. بسیاری از روغن ها خاصیت تحریک کننده، ضد التهاب، ضد باکتری، نرم کننده و آنتی اکسیدانی دارند که همه آنها می توانند به رشد موهای سالم کمک کرده و موهایی که در حال حاضر آسیب دیده اند را بهبود بخشند.

بزرگسالان به طور متوسط ​​150،000 فولیکول مو در سر خود دارند. به طور متوسط ​​روزانه با سرعت چشمگیر 100 مو از دست می دهیم. اگر کسی از بیماری هایی مانند کمبود ویتامین، استرس روحی، شیمی درمانی، کاهش سریع وزن، بیماری های خود ایمنی و همچنین افرادی که داروهای مختلف مصرف می کنند رنج می برد، ممکن این روش سریعتر عمل کند.

روغن های گیاهی برای رشد مو

موثرترین روغن های گیاهی برای رشد مو شامل روغن های رزماری، نارگیل، اسطوخودوس، نعناع فلفلی، بابونه، سرو، دانه هویج، سرو و لیمو است.

روغن نعناع

خواص تسکین دهنده و تحریک کننده روغن نعناع می تواند جریان خون در پوست سر را افزایش دهد و به از بین بردن منافذ پوست و تقویت سلامت فولیکول کمک کند که همه اینها منجر به رشد سالم مو می شوند. شما می توانید 5-8 قطره از این روغن را با روغن نارگیل بکر ترکیب کنید تا رشد مو را به طور موثر افزایش دهد. این ترکیب را به طور کامل روی پوست سر خود استعمال کنید و بگذارید 10-15 دقیقه روی آن بماند و بعد با شامپوی ملایم بشویید.

روغن اسطوخودوس

یکی از بهترین گزینه ها برای تحریک رشد مو، روغن اسطوخودوس است، زیرا می تواند باعث افزایش جریان خون در فولیکول ها، جلوگیری از انسداد بیش از حد سبوم، مرطوب سازی پوست، کاهش شوره سر و به طور کلی افزایش سلامت مو شود. همچنین می تواند ظاهر و بافت مو را نیز بهبود بخشد. برای استفاده چون پوست سر حساس می باشد بهتر است مقدار کمی از این روغن را مصرف کنید، بنابراین شب قبل از خواب، 10 قطره از روغن اسطوخودوس را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر مخلوط کرده و به پوست سر و ساقه های مو استعمال کنید و سپس هنگام خواب موهای خود را با حوله یا کلاه بپیچید و صبح آن را با شامپوی ملایم بشویید.

روغن رزماری برای تقویت مو

روغن رزماری با تحریک مقدار خونی که به پوست سر می رساند قادر است رشد مو را تحریک کرده و از سلامت فولیکول محافظت کند. در عین حال چرب شدن بیش از حد پوست سر را نیز به حداقل می رساند که باعث می شود از انسداد منافذ جلوگیری کند. این روغن هم علائم و هم دلایل اصلی ریزش مو را درمان می کند. یکی از روش های محبوب استفاده از روغن رزماری این است که 8-10 قطره از آن را با چند قطره روغن زیتون ترکیب کنید و آن را به مدت 30-60 دقیقه بگذارید بر روی سر بماند و سپس با شامپوی ملایم شستشو دهید.

روغن سرو

این روغن برای تقویت سلامت پوست سر بسیار عالی است. با پیشگیری از آکنه و شوره سر، ضمن تقویت جریان مواد مغذی به فولیکول ها، قادر است برخی از اثرات آلوپسی را برطرف کند. استفاده معمول از این روغن، به خصوص برای کسانی که پوست سرشان بیش از حد چرب می باشد این است که هنگام شستن موهای خود می توانند 4-5 قطره را با یک مشت شامپو مخلوط کنند و موهای خود را با آن بشویند. این کار را یک بار در هفته و به مدت یک ماه برای نتایج متعادل سازی روغن و رشد بهتر مو انجام دهید.

تقویت مو با روغن آرگان

از آنجایی که روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان می باشد برای پوست سر بسیار مفید است زیرا می تواند التهاب پوست سر که شامل شوره سر و خارش می شود را از بین ببرد. همچنین ویتامین E آن باعث درخشش و شادابی موها می شود. شما می توانید از این روغن قبل و یا بعد از استحمام استفاده کنید. به این صورت که پوست سر و ساقه های مو را با چند قطره از روغن آرگان به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید.

روغن بابونه

هنگامی که پوست سر ملتهب است، می تواند برای رشد مو بسیار مضر باشد. زیرا این امر می تواند باعث ایجاد شوره و خارش شود، که این امر سرعت رشد مو شما را کاهش می دهد. روغن بابونه بکرینا یکی از بهترین روغن های گیاهی برای رشد مو است، زیرا دارای خواص ضد التهابی است که می تواند پوست را تسکین داده و باعث بهبودی آن شود. مانند اکثر روش های درمانی رشد مو، می توانید روغن بابونه را با یک روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن جوجوبا مخلوط کنید و سپس آن را به آرامی به پوست سر و ریشه موهای خود بمالید. این روغن را هم می توانید بعد از استعمال نشویید و بر روی سر باقی بماند، زیرا به دلیل سبک بودن آن در نهایت جذب پوست سر می شود.

روغن لیمو

هنگامی که پوست سر شما در معرض عفونت یا التهاب قرار گیرد، می تواند باعث ایجاد شوره و خشکی پوست شود. با استعمال روغن لیمو به موهای خود که غنی از آنتی اکسیدان می باشد، می توانید از سلامت ایمنی آنها محافظت کرده و از کُند شدن رشد مو و بروز عفونت های احتمالی جلوگیری کنید. روش مصرف ساده و محبوب از روغن لیمو، در شستشوی مو با آن است. شما می توانید هنگام استحمام بعد از اینکه موهای خود را با شامپوی معمولی شستید، 10 قطره روغن لیمو را در آب گرم مخلوط کنید و سپس آن را به موهای تمیز و پوست سر استعمال کنید و چند دقیقه بعد آن را مجدد بشویید.

روغن نارگیل

این روغن افسانه ای سرشار از اسیدهای چرب و سایر مواد مغذی است که مو و پوست برای حفظ رطوبت و سلامت کلی خود به آن نیاز دارند. وقتی روغن نارگیل را به پوست سر و موها استعمال می کنید، باعث تقویت ساقه های مو، کاهش انسداد سبوم و مرطوب سازی پوست برای جلوگیری از شوره سر می شود. گرم کردن روغن و سپس ماساژ پوست سر با آن و شانه زدن مو ها می تواند سرعت رشد مو را تحریک کرده و ظاهر و درخشش موهای شما را بهبود بخشد.

احتیاط

برای افرادی که پوست حساس دارند، برخی از روغن های گیاهی می توانند باعث التهاب و ناراحتی شوند. به خصوص اگر به گیاه اصلی روغن آلرژی داشته باشید. با این حال، در صورت استفاده در حد اعتدال و ​​یا به صورت رقیق شده با روغن های حامل، اکثر این روغن ها کاملاً بی خطر هستند. اما همیشه بهتر است قبل از مصرف روغن های گیاهی مختلف برای رشد مو، در مورد عوارض یا خطرات احتمالی با توجه به شرایط خاص سلامتی خود با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: برنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس