بازداشت داعشی که یکی از جنایاتش دست داشتن در شهادت 600 جوان عراقی بود


بازداشت داعشی که یکی از جنایاتش دست داشتن در شهادت 600 جوان عراقی بود

الحشد الشعبی عراق تایید کرد تروریستی را بازداشت کرده‌ است که در جنایت اسپایکر و به شهادت ۶۰۰ جوان عراقی دست داشته است.

اداره کل امنیت الحشد الشعبی امروز (جمعه) در بیانیه‌ای از دستگیری فردی به نام «ضرغام ابو حیدر» خبر داد که در جنایت اسپایکر نقش مهمی داشت.

براساس گزارش بغداد الیوم وی در خلال بازجویی‌ها اعتراف کرده است که ۶۰۰ نفر از قربانیان جنایت اسپایکر را خود به شهادت رسانده است. از تلفن همراه این فرد ویدیو‌هایی به دست آمده که دست داشتنش در جنایت اسپایکر را تایید می‌کند. او همچنین به گور‌های دسته جمعی اعتراف کرده است که تا کنون کسی از آن‌ها اطلاعی نداشته است.

هشت سال پیش یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های تروریستی تاریخ به وقوع پیوست و نزدیک به ۲ هزار جوان نخبه عراقی در پایگاه هوایی «اسپایکر» به دست تروریست های داعش به شهادت رسیدند. عناصر تروریستی داعش پس از به شهادت رساندن دانشجویان نظامی غیرمسلح، اجساد آن‌ها را درون رود دجله انداختند یا در گور‌های دسته جمعی دفن کردند.

میزان شهدای به قدری بود که رنگ رود دجله به دلیل خون ریخته شده از آن‌ها به رنگ سرخ درآمده بود. پس از این فاجعه منابع خبری به نقل از مقامات عراقی از ۱۷۰۰ نفر دانشجوی شیعه یاد کردند که همگی زیر ۲۲ سال بودند و در این فاجعه شهید شدند.

در بهمن ۱۳۹۳ (فوریه ۲۰۱۵)، «ماجد اعرجی» رئیس دادگاه پژوهش‌های مرکزی ویژه پرونده‌های تروریسم و جنایت‌های سازمان یافته مستقر در بغداد اعلام کرد ۳۰ نفر از متهمان کشتار «پایگاه هوایی اسپایکر» در تکریت دستگیر شدند که ۱۶ متهم به ارتکاب جنایت اعتراف کردند.

با این وجود با گذشت ۸ سال از جنایت اسپایکر این فاجعه انسانی در رسانه‌های جهانی بازتاب نداشت و سردمداران رسانه‌ای غرب، سکوت را ترجیح دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت