کانون های مساجد برای جذب اعتبار شورای برنامه ریزی استان برنامه داشته باشند


کانون های مساجد برای جذب اعتبار شورای برنامه ریزی استان برنامه داشته باشند

علیپور با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان باید برای استفاده از اعتبار شورای برنامه ریزی استان برنامه ارائه دهند، گفت: همچنین مقرر شده مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات دولتی در استان ها به کانون های مساجد در استان ها تزریق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «کمال علیپور» امروز(۱۰تیر) در گردهمایی شبکه رابطین ستاد فهمای استان مازندران و افتتاحیه طرح آسمانی ها(ویژه اوقات فراغت) در اردوگاه شهدای خرماکلا با بیان اینکه تامین زیرساخت های مجموعه های فرهنگی مهم و ضروری است، اظهار کرد: عملکرد کانو نهیا فرهنگی هنری مساجد در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی شایسته تقدیر است.

نماینده مردم قائم شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی از انقلاب اسلامی به عنوان انقلاب فرهنگی یادکرد و افزود: تمامی فعالیت ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه قرار بوده مساجد سنگر باشند اما متاسفانه امروز مقداری فاصله بین نیروهای مسجدی، بسیجی و هیات های امنا افتاده که توطئه استکبار است، گفت: اجازه ندهید استکبار همانند موریانه ریشه انقلاب را بزند و مردمی سازی و مسجد محوری را در دستور کار داشته باشیم.

علیپور با اشاره به اهمیت شفاف سازی در حوزه فرهنگی، ادامه داد: امروز جهادتبیین باید در دستور اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد.

وی با بیان اینکه اجازه ندهیم تطیرسازی پهلوی صورت گیرد بلکه باید دستاوردهای نظام مقدس جهوری اسلامی ایران برای همگان تبیین شود، گفت: ظرف چهل سال بالای ۶۰۰سد در کشور احداث شده اما برای مردم تبیین نمی شود.

علیپور بابیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید جهاد تبیین را اولویت کارهای فرهنگی خود بدانند، افزود: امروز در ردیف هشت کشور برتر پزشکی دنیا قرار داریم و پزشکان ما در سایر کشورها درحال خدمت رسانی هستند درصورتی که در گذشته پزشکان هندی در ایران طبابت می کردند.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال رهبری باید در دستور کار کانون های مساجد باشد، گفت: مدیریت استارت آپ ها در حوزه دانش بنیان مورد توجه کانون ها باشد.

علیپور با بیان اینکه کانون های مساجد باید برای دیپلماسی اقتصادی برنامه بنویسند، افزود: به مسئولین بالادستی متذکر شدم اگر نگران هجمه فرهنگی هستیم نباید سرانه فرهنگی کانون های مساجد در بودجه کم و محدود شود.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد برای دریافت بودجه باید نهاد عمومی شود، گفت: ۲۱خردادماه امسال کانون های مساجد یک نهاد عمومی غیر دولتی شده است و بودجه و اعتبار به عنوان تملک دارایی در بودجه استان برای این کانون ها دیده شود.

علیپور با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان باید برای استفاده از اعتبار شورای برنامه ریزی استان برنامه ارائه دهند، افزود: تبصره ۹بودجه اعتبار دراختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داده شد و کانون های فعال در حوزه ورزش برای استفاده از این اعتبار برنامه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه درپایان سال مالی که خرداد ماه است که برای کمک به ادارات این مهلت به ۱۵شهریور ماه تغییر یافت؛ هرساله بعضی از سازمان ها، وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی بخشی از این اعتبارات را نمی توانند جذب کنند و هیات دولت مصوب شده هر آنچه در استان ها جذب نشده به کانون های فرهنگی هنری مساجد اعطا شود. و این بودجه صرف فعالیت های فرهنگی شوند.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاکید وزیر خارجه سوریه بر حق دفاع مشروع ایران در برابر رژیم صهیونیستی