امیرعبداللهیان: باقری با جدیت و در هماهنگی کامل با من به مذاکرات ادامه می‌دهد


امیرعبداللهیان: باقری با جدیت و در هماهنگی کامل با من به مذاکرات ادامه می‌دهد

رکنا سیاسی: وزیر امور خارجه گفت: علی باقری با جدیت و در هماهنگی کامل با اینجانب به مذاکرات منطقی، مستدل و فعال برای لغو‌ تحریم‌ها ادامه می‌دهد.

به گزارش رکنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در توئیتی نوشت: دکتر باقری با جدیت و در هماهنگی کامل با اینجانب به مذاکرات منطقی، مستدل و فعال برای لغو‌ تحریم‌ها ادامه می‌دهد.

وی افزود: ما با قدرت و منطق به تلاش ها ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه بیان کرد: واقع بینی آمریکا و اخذ تضمین پایدار در نفع کامل اقتصادی ایران از توافق، می‌تواند نتیجه مذاکرات را ثمربخش کند.

پس از سفر اخیر جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق شد که مذاکرات رفع تحریم‌ها که ۲۰ اسفند در وین دچار وقفه سده بود، از سر گرفته شود و در همین راستا روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم تیرماه مذاکرات رفع تحریم‌ها به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا و با واسطه انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در دوحه برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان چهارشنبه شب پس از پایان این مذاکرات در گفت‌وگوی تلفنی با همتای قطری ضمن تشکر از حسن میزبانی قطر اظهار داشت: ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت است.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: ما برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و در صورت واقع بینی آمریکا، توافق دست یافتنی است.

امیرعبداللهیان همچنین اظهار داشت: (علی باقری) مذاکره کننده ارشد ما همواره با ابتکار عمل و در مسیر تحقق توافقی قابل قبول گام بر می‌دارد و ما بر ادامه مذاکره تا رسیدن به توافق مبتنی بر واقع بینی مصمم هستیم.

منبع: فارس

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403