سکوت دربرابر پروژه کشتار جمعی مسلمانان/ جنایت جنگی هندوها به سبک اسرائیلی


سکوت دربرابر پروژه کشتار جمعی مسلمانان/ جنایت جنگی هندوها به سبک اسرائیلی

میدل ایست در گزارشی نوشت: دولت هندو در هندوستان در پروژه کشتار جمعی با رویکرد صهیونیستی به تخریب و نابودی مسلمانان اقدام می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، میدل ایست در مقاله ای به قلم «لادیدا فرزانا» فعال هندی نوشت: دولت دهلی نو تحت کنترل حزب بهاراتیا جاناتا از رویکرد رژیم صهیونیستی برای تخریب منازل و نابودی عوامل ثبات مسلمانان حتی توانایی شان برای زنده ماندن پیروی می کنند.

این نویسنده مسلمان نوشت: این دولت راستگرای هندو در سال های اخیر از بولدوزر به عنوان ابزار سرکوب و مجازات جمعی استفاده کرده است. تخریب مستغلات اغلب منتقدان و تظاهرکنندگان مسالمت آمیز را هدف قرار می دهند. اجرای آن با تعرض و بدون اطلاع رسانی انجام می شود.

در این گزارش آمده است: تشدید خشونت علیه مسلمانان با تخریب گسترده خانه ها، مساجد و شرکت هایشان به اوج رسیده است. در مدت کوتاه زمانی، مسلمانان به دلیل این کشتارهای وحشیانه دولتی و سرکوب نهادی به روستاها پناهنده شدند.

از زمان روی کار آمدن دولت نارندرا مودی در سال 2014 میلادی، پروژه نژادپرستانه «هندوتوا» علیه مسلمانان شتاب بیشتری گرفته است به سرعت به یک دولت – ملت هندوی تمامیت خواه از طریق اعدام های فراقانونی و حملات نفرت انگیز و تدابیر انتقام جویانه علیه موسسه سیاسی و اقتصادی اسلامی تبدیل شد.

در تضاد آشکار با روند دموکراتیک، پروژه نسل کشی تحسین جامعه را از طریق ذهنیت پوپولیستی به دست آورد.

اعلام رسمی هند به عنوان یک کشور هند

این نویسنده در گزارش خود نوشت: تنها چیزی که باقی می ماند، اعلام رسمی این است که هند یک دولت هندو و تنها برای هندوهاست.

فرزانا نوشت: حکم دادگاه عالی در سال 20222 مبنی بر اعطای زمین مسجد بابری به معبد رام، تبرئمه جنایتکاران هندوتوا که این مسجد را در سال 1992 میلادی تخریب کردند، ممنوعیت حجاب، نشانه روشنی از انکار حقوق مذهبی و فرهنگی مسلمانان است.

سیاست دشمن

این نویسنده می گوید: دشمنی با اسلام در هند محدود به راست افراطی نیست، بلکه همه احزاب ایدئولوژیک جدای از اختلافات سطحی به اصطلاح «سیاست دشمن» نامیده می شود. این خصومت و دشمنی جرء لاینفک از روحیه سیاسی هند است.

در این گزارش آمده است: گروه های ضد فاشیست ومخالف حزب حاکم مانند فمینیست ها، رسانه های لیبرال، سکولارها و لیبرال های راست گرا، روایت های ضد اسلامی را ترویج می کنند. به روش های مختلف هویت اسلامی را انکار می کنند و سازمان های اسلامی را می ترسانند و دینداری اسلامی را غیرانسانی جلوه می دهند.

فرزانا به عنوان مثال می گوید: تعدادی از متحدان ضد فاشیست در هند، حجاب را نشانه سرکوب زنان مسلمان معرفی می کنند.آنها را تشویق به برداشتن حجاب در فضاهای مترقی خواهانه و سکولار مانند موسسات آموزشی می کنند. فمینیسم هندی ریشه در اندیشه های غربی دارد و کلیشه های شرق شناسی از زن مسلمان مظلوم و مرد مسلمان سرکوبگر را ارایه می کند.

سکوت متحدان احتمالی

سال گذشته، پس از اینکه صدها فعال مسلمان در مزایده ای اپلیکیشن هایی مانند "Sulli Deals" و"Bulli Bai" را به عنوان معامله روز مطرح کردند. فمنیست های مشهور سکوت کردند.

برهمین اساس، گروه های ضد هندوتوا نتوانستند پروژه رایکال زدایی هندوها از نظر فرهنگی و مذهبی را ارایه کنند. درحالی که آنها بزرگ‌ترین بسیج خشونت آمیز در هند هستند.

اعلام جنگ با مسلمانان

هنگامی که مسلمانان و دانشگاه های اسلامی هند اعتراض های گسترده ای را علیه برنامه دولتی به منظور اخراج مسلمانان براساس قانون اصلاح شهروندی سازماندهی کردند. رهبران این اعتراض ها به موجب قوانین سختگیرانه ای از جمله قانون امنیت ملی و قانون پیشگیری از فعالیت های غیرقانونی زندانی شدند.

اگرچه نیروهای هندوتوا هنوز نتوانسته اند قانون اصلاح شهروندی را به طور عملی اجرا کنند، اماسیاست بلدوزر انداختن، اعلام جنگ علیه مسلمانان است.

این نویسنده نوشت: همه مفاهیم و اندیشه ها و نهادهای تشکیل دهنده دولت- ملت مدرن مانند لیبرال دموکراسی و سکولاریسم و حاکمیت قانون است که تماشاگران خاموش دربرابر پروژه کشتار جمعی مسلمانان بودند. اما حمایت از افراد و گروه ها در سطح بین المللی منبع الهام زیادی برای مسلمانان هند بوده است.

مسلمانان هند در زیر آوار منازل و مساجد خود که با بولدوزر ویران شدند، فرهنگ مقاومت را پرورش داده اند، اگرجه مسلمانان برای زندگی مصمم هستند و به مبارزه برای موجودیت خود و نوشتن تاریخ مبارزه شان علیه ظلم و بی عدالتی ادامه خواهند داد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)