پشت پرده ماجرای دو رنگ شدن مجسمه فردوسی + عکس


پشت پرده ماجرای دو رنگ شدن مجسمه فردوسی + عکس

پارسینه: اخیرا یکی از مجسمه‌سازان مطلبی را در فضای مجازی منتشر کرد که محتوای آن، از شست‌وشوی نیمه‌کاره مجسمه میدان فردوسی و دورنگ شدن این مجسمه ۶۳ ساله خبر می داد.

پشت پرده ماجرای دو رنگ شدن مجسمه فردوسی + عکس

روز گذشته عکسی از مجسمه فردوسی که در میدان فردوسی تهران قرار دارد، در شبکه‌های مجازی پخش شد که نشان می‌داد این مجسمه دو رنگ شده است و فرد منتشرکننده ادعا کرد که این اتفاق بر اثر شست‌وشوی مجسمه رخ داده است. این عکس به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

این در حالی است که محمد جواد زمان‌آبادی، مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران در این باره توضیح داد: مرمت و بازسازی، بهسازی و شست‌وشوی المان‌های حجمی یکی از وظایف ذاتی سازمان زیباسازی است اما به واسطه حساسیت مسئله و دغدغه‌هایی که در این باره وجود دارد؛ هر کدام از موارد یعنی شست‌وشو یا مرمت سازه‌ها، تندیس‌ها و یا سردیس‌ها زیر نظر کارشناسان و متخصصان با دقت خاصی انجام می‌شود.

پشت پرده ماجرای دو رنگ شدن مجسمه فردوسی + عکس

زمان‌آبادی با بیان اینکه اتفاقاً در سال ۱۴۰۱ سازمان زیباسازی برنامه مفصلی برای مرمت یا شست‌وشوی سازه‌های حجمی و المان‌هایی مثل مجسمه‌های میادین دارد، افزود: مجسمه میدان فردوسی در محلی است که آنجا در معرض آلودگی، آفتاب و بارندگی قرار دارد و دائما نیازمند این است که به آن رسیدگی شود. اما سازمان زیباسازی طی دو سال گذشته هنوز برنامه‌ریزی برای شست‌وشوی یا مرمت این سازه انجام نداده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید