بومی‌سازی دستگاه منگنه جراحی به همت فناوران ایرانی


بومی‌سازی دستگاه منگنه جراحی به همت فناوران ایرانی

یک شرکت فناور با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید موفق به بومی‌سازی دستگاه استپلر یا منگنه جراحی شد.

بومی‌سازی دستگاه منگنه جراحی به همت فناوران ایرانی

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، مسعود موذن مدیرعامل این شرکت تولید کننده در خصوص این دستاورد گفت: محققان این شرکتا در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت دارند. محصول بومی‌سازی شده استپلر یا منگنه جراحی (Surgical stapler) است، دستگاهی است که جهت بخیه کردن سریع زخم با قرار دادن گیره‌های منگنه‌ای جراحی بر روی پوست یا بافت‌های داخلی کاربرد دارد. این گیره‌ها جهت نزدیک کردن لبه‌های پوست، اتصال (آناستوموز) و برای بستن برش‌ها بعد از عمل استفاده می‌شود.

وی افزود: استپلرها دارای دقت و سرعت عمل بالایی در بستن زخم‌های بیماران و به خصوص در جراحی های داخلی مانند جراحی معده و روده ها دارد و همچنین در عمل‌هایی که در ناحیه زیبایی قرار دارند نیز نتایج بسیار بهتری دارد.

مدیرعامل این شرکت با عنوان اکسیر طب ستاره حیات خاطرنشان کرد: کاهش زمان جراحی، کاهش ایجاد ترومای بافتی، کاهش زمان بیهوشی و کاهش احتمال انتقال عفونت از جمله مزایای استفاده از این دستگاه است.

وی به دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن اشاره کرد و گفت: ما از تسهیلات سرمایه در گردش صندوق سلامت برای خرید مواد اولیه تولید این دستگاه استفاده کردیم. این تسهیلات بسیار به موقع و با کمترین تضامین و همچنین با روند اداری مناسبی پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، حمیدرضا فرهادی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن هم در خصوص این محصول گفت: در حال حاضر برای این محصول تنها سه واردکننده فعال وجود دارد؛ میزان تقاضا در کشور بسیار بیشتر از عرضه است، بنابراین تولید این محصول می‌تواند کمک شایانی برای رفع نیاز کشور به این محصول کاربردی باشد.

وی ادامه داد: مشکلات تامین ارز و همچنین تحریم‌های اقتصادی هزینه‌های واردات این محصول را به شدت بالا برده است به همین دلیل چندین وارد کننده مختلف که پیش از این محصول را وارد می‌کرده‌اند، واردات خود را متوقف یا به شدت کاهش داده‌اند به طوری که با کمبود این محصول در کشور مواجه شده‌ایم و وزارت بهداشت در فراخوان‌های متعدد درخواست تامین این محصول را داده است بنابراین بومی سازی این محصول به همت دانش بنیان ها گامی موثر در جهت خودکفایی و بی نیازی از واردات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید