مخالفت سازمان نصر با برگزاری الکامپ 1401 در ماه محرم؛ نمایشگاه دوباره تاخیر خورد؟


مخالفت سازمان نصر با برگزاری الکامپ 1401 در ماه محرم؛ نمایشگاه دوباره تاخیر خورد؟

اینطور که پیداست بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ ایران برای بار دیگر با تاخیر مواجه شده است. سازمان نصر کشور به دلیل همزمانی نمایشگاه با دهه اول محرم، الکامپ 1401 را به تعویق انداخت و هنوز زمان جدید برگزاری مشخص نیست.سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور...

اینطور که پیداست بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ ایران برای بار دیگر با تاخیر مواجه شده است. سازمان نصر کشور به دلیل همزمانی نمایشگاه با دهه اول محرم، الکامپ 1401 را به تعویق انداخت و هنوز زمان جدید برگزاری مشخص نیست.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور امروز در بیانیه‌‌ای با اشاره به ضرورت برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ، زمان تعیین شده برای برپایی آن را به دلیل تقارن با دهه اول ماه محرم در تضاد با باورهای مذهبی اعضای صنف دانست و به همین دلیل برگزاری الکامپ 1401 به تاریخی که هنوز مشخص نیست، موکول شد.

مخالفت سازمان نصر با برگزاری الکامپ 1401 در ماه محرم؛ نمایشگاه دوباره تاخیر خورد؟

در بیانیه‌ی سازمان نصر کشور گفته شد:

بعد از دو سال سخت کرونایی و محدودیت‌های گسترده در برپایی اجتماعات و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، اکنون که به لطف الهی، شرایط پایداری در کشور حاکم است، بدون تردید اعضای صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور بی‌صبرانه منتظر برپایی نمایشگاه الکامپ هستند تا بستری برای ارائه دستاوردها و معرفی توانمندی‌های خود داشته باشند.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز به عنوان تنها نماینده قانونی بیش از 20 هزار عضو حقیقی و حقوقی این صنف، وظیفه خود می‌داند پیگیری‌های لازم برای تعیین زمان مناسب برگزاری این نمایشگاه را انجام دهد که در این راستا رایزنی‌های لازم انجام شده و به زودی تاریخ برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ مشخص و به طور رسمی اعلام خواهد شد.

این بیانیه در حالی مطرح شده است که نصر تهران ثبت نام شرکت کنندگان در بخش‌های مختلف این رویداد را آغاز کرده‌اند و همچنین بنرهای موجود در سایت رسمی نصر تهران هم هنوز تاریخ برگزاری الکامپ را همان بین 10 تا 13 مرداد اعلام می‌کنند.

در همین رابطه بخوانید:

- تاریخ برگزاری نمایشگاه الکامپ 1401 اعلام شد
- برگزاری نمایشگاه «الکامپ 26» به تعویق افتاد؛ به همراه اعلام تاریخ برپایی جدید

مخالفت سازمان نصر با برگزاری الکامپ 1401 در ماه محرم؛ نمایشگاه دوباره تاخیر خورد؟

روابط عمومی سازمان نصر کشور در ادامه‌ی این بیانیه ضمن اشاره به انتقاد اعضای صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از همزمان بودن این رویداد با ایام شهادت امام حسین (ع) نوشت:

نکته قابل ذکر اینکه، در حال حاضر بدون هماهنگی با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و صرفا بر اساس اطلاعیه‌ها و بنرهای طراحی و منتشر شده در مجاری اطلاع‌رسانی یکی از سازمان‌های استانی، بازه 10 تا 13 مرداد ماه به عنوان تاریخ برگزاری نمایشگاه الکامپ اعلام شده است که به دلیل تقارن با دهه اول ماه محرم‌الحرام و ایام شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران ایشان، انتخاب این تاریخ گلایه و انتقاد بسیاری از اعضای صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات را به همراه داشته است.

در همین راستا سازمان نصر کشور، ضمن عذرخواهی از اهمال و بی‌دقتی انجام شده در برنامه‌ریزی برگزاری این رویداد مهم صنف، وظیفه خود می‌داند ضمن حمایت از این مواضع و تاکید بر ضرورت حفظ حرمت شعائر دینی و باورهای مذهبی، مخالفت خود را با این تاریخ پیشنهادی اعلام دارد.

نظر شما در مورد تعویق دوباره‌ی نمایشگاه الکامپ 1401 چیست؟ آیا این تصمیم صدمه‌ای به روند و کیفیت برگزاری نمایشگاه خواهد زد یا برپایی آن را بهتر خواهد کرد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس