نقد و بررسی تخصصی بازی جدید و جذاب Dragon Ball Fighter Z


Dragon Ball Fighter Z یک بازی رایانه‌ای جدید است که بر اساس انیمه محبوب Dragon Ball Z ساخته شده است. این انیمه و مانگا که در دهه ۸۰ و ۹۰ توسط آکیرا توریاما منتشر شد جزو پرطرفدارترین انیمیشن‌های ژاپنی بود که هنوز هم محبوبیت خود را به عنوان یکی از...

Dragon Ball Fighter Z یک بازی رایانه‌ای جدید است که بر اساس انیمه محبوب Dragon Ball Z ساخته شده است. این انیمه و مانگا که در دهه ۸۰ و ۹۰ توسط آکیرا توریاما منتشر شد جزو پرطرفدارترین انیمیشن‌های ژاپنی بود که هنوز هم محبوبیت خود را به عنوان یکی از برترین انیمه‌های تاریخ حفظ کرده است. اما بازی Dragon Ball Fighter Z نیز توانسته است در مدتی کوتاه، توجه گیمرها و انیمه بازها را به خود جلب کرده و به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به نقد و بررسی تخصصی بازی جدید و جذاب Dragon Ball Fighter Z خواهیم پرداخت. نقاط ضعف و قوت آن را تحلیل خواهیم کرد.

بازی Dragon Ball Fighter Z و اقتباس از انیمه محبوب

پس از موفقیت چشمگیر انیمه Dragon Ball Z در دنیای بازی‌های رایانه‌ای اقتباس‌های متعددی از آن صورت گرفت اما هیچ یک از این اقتباس‌ها به اندازه Dragon Ball Fighter Z به منبع اصلی وفادار نبوده است. این اقتباس‌ها از همه گیر شدن بازی‌های رایانه‌ای و در سال ۲۰۰۲ با انتشار بازی Dragon Ball Z: Budakai شروع شد و همیشه یک نوع گسستگی بین داستان و فرم اصلی انیمه و فرم بازی مشاهده می‌شد. اما این بار شرکت Arc System Works دست به کار شده و با انتشار بازی Dragon Ball Fighter Z تحولی در سری بازی‌های دراگون بال زد به وجود آورده است. شرکت آرک سابقه‌ای پربار از ارائه بازی‌های مبارزه‌ای جذاب در تاریخچه خود دارد و با معرفی بازی‌هایی مثل Guilty Gear و Persona به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

نقد و بررسی تخصصی بازی جدید و جذاب Dragon Ball Fighter Z

مبارزاتی که در داستان انیمه دراگون بال زد وجود دارد عمیق و هیجان انگیز هستند و وقتی این عمق و هیجان با سابقه درخشان شرکت آرک در طراحی بازی‌های مبارزه‌ای ترکیب شده است یک بازی هیجان انگیز و کامل را به وجود آورده است. همان حرکات جذاب و اغراق آمیزی که در انیمه‌ها رخ می‌دهد (مثل جهش‌های چندین متری و شکافته شدن زمین بر اثر برخورد کاراکترها با آن) در این بازی نیز به شکلی راضی کننده پیاده شده و طرفداران انیمه‌ها و دنیای هیجان انگیز آن‌ها را راضی نگه داشته است. مهم‌ترین نکته در مورد این بازی طراحی دو بعدی کاراکترها و فضای بازی است که حداکثر هماهنگی را با انیمه اصلی به وجود آورده است و شما به عنوان یک طرفدار پروپاقرص دنیای دراگون بال زد حس می‌کنید که دقیقا در وسط داستان انیمه قرار دارید و می‌توانید یکی از شخصیت‌های آن باشید.

نقد و بررسی تخصصی بازی جدید و جذاب Dragon Ball Fighter Z

با وجود دو بعدی بودن این بازی از نظر گرافیکی چیزی کم ندارد و همه حرکات، انفجارها، حمله‌ها و … به کامل‌ترین شکل ممکن روی آن اجرا می‌شود. البته برای لذت بردن از این بازی لازم نیست حتما به دنیای دراگون بال زد مسلط باشید، حتی تازه کارها و کسانی که انیمه را ندیده‌اند هم می‌توانند از این بازی نهایت لذت را ببرند چون راهنمای کاملی برای داستان و دستوران بازی وجود دارد که فرآیند یاد گرفتن بازی را بسیار سریع‌تر و ساده‌تر می‌کند. به هر حال بازی Dragon Ball Fighter Z یک بازی سه به سه است یعنی بازیکنان باید در گروه سه نفری با هم مبارزه کنند و حتی عوض کردن کاراکترها در جریان بازی هم ممکن است. بنابراین بازیکنان باید بتوانند حداقل به جای سه تن از شخصیت‌ها بازی کنند، هرچند این ویژگی بازی را برای تازه‌کارها دشوار می‌کند اما دستوراتی که در هر مرحله قابل اجرا هستند محدود است و یادگیری آن‌ها زمان زیادی نمی‌برد.

نقد و بررسی تخصصی بازی جدید و جذاب Dragon Ball Fighter Z

جمع بندی

بازی Dragon Ball Fighter Z یک بازی هیجان انگیز و جذاب در سبک مبارزه‌ای است که می‌تواند برای طرفداران بازی‌های اکشن و مبارزه‌ای بهترین انتخاب باشد. حتی اگر شما از طرفداران انیمه دراگون بال زد نباشید و با دنیای آن آشنایی نداشته باشید باز هم می‌توانید از فضای جذاب بازی لذت ببرید و مهارت خود را در بازی به نمایش بگذارید. همان طور که گفتیم این بازی محصول شرکت Arc System Works است که در ۲۶ ژانویه سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده است و کارشناسان به این بازی نمره ۸.۵ از ۱۰ داده‌اند. منتشرکننده این بازی شرکت Bandai Namco است و بازی روی ویندوز، PS4 و Xbox One قابل اجرا می‌باشد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش بازی در مجله قرمز شاخه نقد و بررسی بازی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PolyGon (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی