تعداد گیمرهای بازی Fortnite Battle Royale به 3.7 میلیون نفر رسید


بازی Fortnite Battle Royale در عمل بخش مجزایی از بازی Fortnite به شمار می‌رود که در کنار نسخه‌ی اصلی این اثر عرضه شده است و در مدت کوتاهی که از انتشار آن زمان می‌گذرد، توانسته به محبوبیت قابل توجهی دست یابد. برای آگاهی از میزان محبوبیت بازی...

بازی Fortnite Battle Royale در عمل بخش مجزایی از بازی Fortnite به شمار می‌رود که در کنار نسخه‌ی اصلی این اثر عرضه شده است و در مدت کوتاهی که از انتشار آن زمان می‌گذرد، توانسته به محبوبیت قابل توجهی دست یابد. برای آگاهی از میزان محبوبیت بازی Fortnite Battle Royale و آمار قابل توجهی که این بازی از خود به جا گذاشته است، می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش از پدیده‌ی جدید این روزهای دنیای بازی‌های کامپیوتری یعنی بازی Player Unknown Battleground سخن به میان آوردیم و به برخی از ویژگی‌های عجیب و غریب سازنده‌ی این اثر اشاره کردیم. در واقع از همان نخستین روزهای انتشار نسخه‌ی Early Access بازی PUBG کاملا مشخص بود که به زودی گیم‌پلی این اثر توسط سایر آثار مشابه مورد تقلید قرار می‌گیرد. حال بازی Fortnite Battle Royale در یک چشم بر هم زدن از راه رسیده است تا نخستین مقلد بازی PUBG لقب گیرد و با فرصت طلبی هر چه تمام‌تر روی موج محبوبیت این بازی سوار شود.

آمار و ارقام قابل توجه و چشم‌گیر بازی Fortnite Battle Royale

سازندگان بازی Fortnite یعنی اعضای شرکت Epic و استودیو People Can Fly (سازندگان بازی Bulletstorm) در ابتدا افکار و ایده‌های دیگری را برای شکل دادن به گیم‌پلی اثر در دست ساخت خود در سر می‌پروراندند. آن‌ها قصد تلفیق گیم‌پلی آثاری نظیر Left 4 Dead و بازی محبوب Minecraft با یکدیگر را داشتند تا با ساخت یک بازی چهار نفره‌ی گروهی گلیم خود را از آب بیرون بکشند. با این حال بازی مستقل PUBG به یک‌باره از راه رسید و آن‌ها را مجاب کرد تا در کنار بازی‌سازی، موج سواری را نیز تجربه کنند.

تعداد گیمرهای بازی Fortnite Battle Royale به 3.7 میلیون نفر رسید

به این ترتیب نسخه‌ای مجزا و رایگان از بازی Fortnite به نام Fortnite Battle Royale (که حتی از نظر نام نیز کاملا به بازی PUBG شبیه است) توسط آنان در اختیار گیمرها قرار گرفت تا هم بر محبوبیت بازی اصلی بیافزاید و هم مخاطبان تازه‌ای را گرد این اثر جمع کند. حال شاهد این نکته هستیم که بازی Fortnite Battle Royale توانسته همان محبوبیت بازی PUBG را در مقیاسی کوچک‌تر تکرار کند. به گونه‌ای که شرکت Epic به تازگی در حساب رسمی توییتر خود به اعلام این نکته پرداخته است که در حال حاضر بیش از ۳.۷ میلیون نفر به انجام بازی Fortnite Battle Royale مشغول هستند و در روز یکشنبه‌ی گذشته یعنی در تاریخ هشتم اکتبر امسال چیزی نزدیک به ۵۲۵ هزار نفر به شکل هم‌زمان مشغول انجام این بازی بوده‌اند.

گفتنی است که آمار مذکور شامل هر سه پلتفرم مقصد این اثر یعنی PC، PS4و Xbox One می‌شود و گیمرهای سه قاره‌ی اروپا، امریکای شمالی و اقیانوسیه را در بر می‌گیرد. این در حالی است که زمان انتشار رسمی بازی Fortnite Battle Royale هنوز به یک ماه نیز نرسیده است. در واقع از همان آغاز انتشار بازی Fortnite Battle Royale بیش از یک میلیون نفر اقدام به دانلود و اجرای آن نمودند. آماری که تقریبا دو برابر فروش ابتدایی نسخه‌ی اصلی این اثر یعنی بازی Fortnite است.

تقابل دو بازی Fortnite Battle Royale و Player Unknown Battleground با یکدیگر

با وجود آمار قابل توجه بازی Fortnite Battle Royale در میزان جذب مخاطب، این بازی هنوز نتوانسته به آمار خیره کننده‌ی منبع الهام، یا بهتر است بگوییم منبع تقلید، خود یعنی بازی PUBG دست یابد. بر اساس آمار رسمی شبکه‌ی استیم بازی PUBG در حال حاضر به شکل هم‌زمان توسط ۱.۹۳ میلیون نفر (تنها ری پلتفرم PC) در حال اجرا است. در واقع این بازی رکوردشکن ظرف هفته‌های گذشته حتی توانست محبوب‌ترین عناوین شبکه‌ی استیم یعنی دو بازی Dota 2 و Counter Strike: Global Offensive را هم از لحاظ تعداد مخاطب و تعداد بازی‌کنندگان هم‌زمان پشت سر بگذارد.

کسانی که با حال و هوای شبکه‌ی استیم آشنایی دارند، حتما از این موضوع باخبر هستند که حتی بزرگ‌ترین عناوین دنیای بازی‌های کامپیوتری هم توفیقی در انجام این کار نداشته‌اند و به ندرت توانسته‌اند در یک بازه‌ی زمانی نسبتا طولانی دو بازی یاد شده را از نظر تعداد بازی‌کنندگان هم‌زمان پشت سر بگذارند.

تعداد گیمرهای بازی Fortnite Battle Royale به 3.7 میلیون نفر رسید

با وجود آن که بازی Fortnite Battle Royale هنوز نتوانسته به محبوبیتی برابر با بازی PUBG دست یابد، اما سازندگان بازی PUBG یعنی اعضای استودیو Bluehole پس از انتشار این بازی شرکت Epic را مورد تهدید قرار دادند و برایشان اخطاریه فرستادند. در واقع هیچ بعید نیست که به زودی شاهد به راه افتادن دعوای حقوقی تازه‌ای در دنیای بازی‌های کامپیوتری باشیم. هر چند که در حال حاضر هیچ اقدام حقوقی خاصی توسط سازندگان بازی PUBG انجام نگرفته است، اما شاید به زودی اعضای شرکت Epic مجبور شوند به موجب تقلید آشکار خود از بازی PUBG با چالشی اساسی دست و پنجه نرم کنند.

ماهیت بازی Fortnite Battle Royale

همان گونه که به آن اشاره شد هسته‌ی اصلی گیم‌پلی بازی Fortnite Battle Royale کپی برابر اصل گیم‌پلی بازی PUBG است و سازندگان این اثر برای افزودن چاشنی نسبتا جدید و مختصری به بخش گیم پلی آن، تنها به تلفیق ویژگی‌های مبتنی بر ساخت و ساز نسخه‌ی اصلی بازی Fortnite با گیم‌پلی نسخه‌ی مجزای بازی Fortnite Battle Royale پرداخته‌اند.

در بازی Fortnite Battle Royale گیمرهای مختلف در نقشه‌ای نسبتا گسترده رویاروی یکدیگر قرار می‌گیرند تا با استفاده از اسلحه‌ها و سایر امکاناتی که در اختیار دارند سایر رقیبانشان را از بین ببرند و بقای خود را تضمین نمایند. در واقع این بازی تنها یک برنده دارد و هر گیمری که بتواند سایرین را از میدان به در کند، برنده‌ی نهایی این رقابت دوئل‌وار لقب خواهد گرفت. به طور کل علاقه‌مندان به مجموع فیلم‌های Hunger Games می‌توانند محتوای آثار مورد علاقه‌ی خود را به شکل عملی در بازی Fortnite Battle Royale (و در بازی PUBG با مقیاسی وسیع‌تر) تجربه کنند. به هر حال اگر نسبت به تجربه‌ی بازی Fortnite Battle Royale علاقه‌مند هستید، هم اکنون می‌توانید این بازی را به شکل رایگان روی هر سه پلتفرم PC، PS4 و Xbox One اجرا کنید.

منبع: دات اسپورت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش بازی مجله قرمز یاری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط