حقایقی که باید از بازی جدید Red Dead Redemption 2 بدانیم


بازی جدید Red Dead Redemption 2 برای نخستین بار در پاییز سال گذشته بود که به علاقه مندان معرفی شد. با وجود گذشت حدود یک سال از معرفی این بازی، بازی‌دوستان هنوز اطلاعات چندانی از زیر و بم این بازی ندارند. با این حال ظرف روزهای اخیر شاهد انتشار...

بازی جدید Red Dead Redemption 2 برای نخستین بار در پاییز سال گذشته بود که به علاقه مندان معرفی شد. با وجود گذشت حدود یک سال از معرفی این بازی، بازی‌دوستان هنوز اطلاعات چندانی از زیر و بم این بازی ندارند. با این حال ظرف روزهای اخیر شاهد انتشار تریلر تازه‌ای از بازی جدید Red Dead Redemption 2 بودیم. تریلر کوتاهی که گرچه نکته‌ی خاصی از گیم‌پلی این بازی را آشکار نمی‌کرد، اما در عین حال بازتا‌ب دهنده‌ی بخش‌هایی از داستان و تم کلی این بازی بود. در واقع از طریق توجه به جزئیات این تریلر می‌توان به حقایق و نکاتی در رابطه با نسخه‌ی دوم مجموعه بازی‌های Red Dead Redemption دست یافت. برای آگاهی از این نکات می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

در این مطلب به اتفاق یکدیگر به بررسی ۸ نکته و حقیقتی می‌پردازیم که از طریق توجه به تازه‌ترین تریلر بازی جدید Red Dead Redemption 2 قابل برداشت بودند. حقایق و نکاتی که به احتمال فراوان به زودی قادر به ملاقات با آن‌ها در بازی جدید Red Dead Redemption 2 خواهیم بود.

حقایقی که باید از بازی جدید Red Dead Redemption 2 بدانیم

زمان وقوع رویدادهای بازی جدید Red Dead Redemption 2

رویدادهای عنوان نخست مجموعه بازی‌های Red Dead Dead Redemption در سال ۱۹۱۱ میلادی به وقوع می‌پیوست. در دورانی که غرب وحشی در حال گذار از مرحله‌ی سنت به مدرنیته بود و اجتماع با نکات مثبت و منفی مربوط به این فعل و انفعال دست و پنجه نرم می‌کرد. حال به نظر می‌رسد که قرار است بازی جدید Red Dead Redemption 2 نه یک دنباله برای بازی نخست که پیش زمینه‌ای برای آن باشد. به این معنی که به احتمال فراوان زمان وقوع داستان نسخه‌ی دوم این مجموعه پیش از عنوان نخست آن خواهد بود. در این میان گفته می‌شود که رویدادهای داستان بازی جدید Red Dead Redemption 2 حدود پنج سال پیش از نسخه‌ی قبل یعنی در سال ۱۹۰۶ میلادی به وقوع خواهد پیوست.

با این اوصاف شاید بتوان در داستان این اثر با قهرمان اصلی بازی Red Dead Redemption یعنی جان مارستون نیز ملاقات کرد. در مجموع به نظر می‌رسد شایعاتی که پیش از این در رابطه با وقوع رویدادهای داستان نسخه‌ی دوم بازی جدید Red Dead Redemption 2 پیش از اتفاقات داستانی نسخه‌ی اصلی این بازی مطرح بودند، در نهایت قرار است به حقیقت تبدیل شوند.

حقایقی که باید از بازی جدید Red Dead Redemption 2 بدانیم

قهرمان اصلی بازی جدید Red Dead Redemption 2

امیدواری به ملاقات دوباره با جان مارستون در داستان بازی جدید Red Dead Redemption 2 هنگامی قوت می‌گیرد که بدانیم هسته‌ی اصلی داستان این بازی حول و حوش ماجراجویی‌های دار و دسته‌ی خلافکار ون در لیند خواهد چرخید. همان گروه خشن و تبهکاری که اعضای آن به جان مارستون خیانت کردند و در تهایت او را رویاروی خود قرار دادند. در واقع داستان بازی جدید Red Dead Redemption 2 تقریبا در همان زمانی رخ می‌دهد که آن سرقت بزرگ اتفاق افتاد و اعضای گروه ون در لیند به مارستون پشت کردند.

در بازی جدید Red Dead Redemption 2 علاوه بر سرقتی که به آن اشاره شد، شاهد رخ دادن کشت و کشتارها و غارتگری‌های فراوان دیگری نیز خواهیم بود. چرا که این بار قرار است فردی به نام آرتور مورگان در قامت قهرمان اصلی داستان ظاهر شود. عضوی از گروه ون در لیند که در زمینه‌ی قلدری، موذی‌گری و استفاده‌ از خشونت بدون مواجه شدن با عذاب وجدان، هیچ مشکلی ندارد و در این زمینه دست تمام خلافکاران غرب وحشی را از پشت بسته است.

با این حال به احتمال فراوان همانند بازی Red Dead Redemption میزان خوب یا بد بودن مورگان به فعالیت‌ها یا تصمیمات گیمر در طول تجربه‌ی بازی جدید Red Dead Redemption 2 بستگی خواهد داشت. در واقع اندکی بعید به نظر می‌رسد که شخصیت اصلی این بازی یعنی آرتور مورگان بخواهد در طول داستان این اثر یک شخصیت کاملا منفی باقی بماند و هیچ تحول یا استحاله‌ خاصی را تجربه نکند.

حقایقی که باید از بازی جدید Red Dead Redemption 2 بدانیم

حضور شخصیت داچ در بازی جدید Red Dead Redemption 2

حضور رئیس اصلی گروه ون در لیند یعنی داچ ون در لیند در بازی جدید Red Dead Redemption 2 شاید تمام معادلات مربوط به وقوع داستان این بازی در سال ۱۹۰۶ میلادی را بر هم بزند. از آن جا که در تریلر بازی جدید Red Dead Redemption 2 شاهد ملاقات با داچ بودیم، او به طور حتم در داستان این بازی نیز حضور خواهد داشت. در این تریلر او از مورگان می‌خواست که هوایش را داشته باشد. هرچند که مورگان در این زمینه به او قول مساعد داد، اما با توجه به بلندپروازی‌های او و مهم‌تر از آن بنا به اصل نگنجیدن دو پادشاه در یک اقلیم، احتمالا در طول داستان این بازی شاهد رویارویی دو شخصیت مذکور با یکدیگر خواهیم بود.

در این میان اگر احتمال رخ دادن داستان بازی جدید Red Dead Redemption 2 در سال ۱۹۰۶ را هم در نظر بگیریم، شرایط چندان به سود آرتور مورگان نخواهد بود و او شاید به سرنوشت جان مارستون در بازی قبل دچار شود. چرا که با توجه به حضور داچ ون در لیند در بازی قبل (یعنی در سال ۱۹۱۱ میلادی)، او در پایان بازی جدید Red Dead Redemption 2 (یعنی در سال ۱۹۰۶ میلادی) صد در صد زنده خواهد ماند. مگر آن که داستان بازی جدید Red Dead Redemption 2 بخواهد یک بازه زمانی چندین ساله را در بر بگیرد.

حقایقی که باید از بازی جدید Red Dead Redemption 2 بدانیم

احتمال وجود سرقت قطار در بازی جدید Red Dead Redemption 2

با توجه به این نکته که داستان بازی جدید Red Dead Redemption 2 حول و حوش شخصیت آرتور مورگان و سایر تبهکاران حاضر در دار و دسته‌ی خلافکار ون در لیند می‌چرخد، انتظار وجود مراحل هیجان انگیز سرقت قطار یا بانک در این بازی چندان انتظار بیهوده‌ای نیست. به خصوص این که در تریلر اخیر بازی جدید Red Dead Redemption 2 نیز شاهد وجود صحنه‌های مربوط به سرقت قطار بودیم. بنابراین شاید چشم انتظاران بازی جدید Red Dead Redemption 2 بتوانند علاوه بر میان پرده‌های نمایشی درون بازی، شاهد ملاقات با چنین صحنه‌هایی در گیم‌پلی این بازی باشند.

حتی اعضای شرکت راک استار می‌توانند از ایده‌ی سرقت قطار یا بانک در بخش آنلاین احتمالی این بازی استفاده کنند و توسط آن به طراحی مدهای جالبی بپردازند. چرا که اگر تعدادی بازی‌ساز مستقل در کپی آنلاین بازی Red Dead Redemption موفق به انجام چنین کاری شده‌اند، قطعا اعضای شرکت راک استار نیز از عهده‌ی انجام آن بر خواهند آمد.

حقایقی که باید از بازی جدید Red Dead Redemption 2 بدانیم

ملاقات با دنیایی گسترده در بازی جدید Red Dead Redemption 2

پیش از معرفی رسمی بازی جدید Red Dead Redemption 2 شایعات مختلفی مطرح بود مبنی بر این که نقشه‌ی کامل این بازی بسیار بزرگ‌تر از مورد مشابه در نسخه‌ی پیشین بوده و از چندین بخش مجزا تشکیل شده است. حتی تصاویری هم از نقشه‌ی این بازی جدید در صفحات اینترنتی منتشر شد که نشان می‌داد بخش‌هایی از نقشه حالتی جزیره مانند دارد و برای دسترسی به آن‌ها باید از وسایلی نظیر کشتی بخار استفاده کرد. گرچه هنوز چنین نکاتی توسط سازندگان بازی جدید Red Dead Redemption 2 به شکل رسمی مورد تایید قرار نگرفته است، اما می‌توان نسبت به گستردگی دنیای این بازی در برابر نسخه‌ی پیشین این مجموعه کاملا امیدوار بود.

در بخشی از تریلر اخیر این بازی آرتور مورگان به این نکته اشاره می‌کند که در حال حاضر مردان قانون در سه ایالت مختلف به دنبال آن‌ها هستند و حتی در مناطقی نظیر غرب و کوهستان هم آن‌ها را تعقیب می‌کنند. بر این اساس شاید بتوان انتظار داشت که نقشه‌ی کلی بازی جدید Red Dead Redemption 2 به سه منطقه یا ایالت مجزا با شکل و شمایل متفاوت و ساختار جعرافیایی متنوع تقسیم شده باشد. به هرحال فارغ از تعداد بخش‌های موجود در نقشه‌ی این اثر، احتمالا در بازی جدید Red Dead Redemption 2 با دنیای گسترده‌تری نسبت به نسخه‌ی قبل مواجه خواهیم بود.

حقایقی که باید از بازی جدید Red Dead Redemption 2 بدانیم

وجود جانوران مختلفی نظیر تمساح در بازی جدید Red Dead Redemption 2

حضور جانوران مختلف در مجموعه بازی‌های Red Dead Redemption نکته‌ی تازه‌ای محسوب نمی‌شود. چرا که پیش از این در عنوان نخست این مجموعه نیز با طیف گسترده‌ای از موجودات ریز و درشت، از خرس و گرگ گرفته تا پرندگان گوناگون، ملاقات کرده بودیم. در واقع شکار جانوران مختلف و کسب درآمد از راه فروش پوست آن‌ها یکی از فعالیت‌های جانبی مهم موجود در بازی Red Dead Redemption به شمار می‌رفت که در مواردی بسیار اعتیادآور جلوه می‌کرد. حال شاهد حضور دوباره‌ی جانوران گوناگون در بازی جدید Red Dead Redemption 2 هستیم. جانورانی که به نظر می‌رسد در این بازی، از نظر تعداد، متنوع‌تر از قبل شده‌اند.

در تریلر اخیر بازی جدید Red Dead Redemption 2 شاهد درگیری یک تمساح با یک خرس قهوه‌ای بودیم. جانورانی که از قرار معلوم در گوشه و کنار دنیای این بازی در انتظار شکار گیمرها خواهند بود. البته انتظار می‌رود که تمساح‌های بازی جدید Red Dead Redemption 2 (همانند خرس‌های بازی قبل) چالش فراوانی برای گیمرها ایجاد کنند و برخلاف همتایان خود در بازی مافیا ۳ نقش تزئینی نداشته باشند.

حقایقی که باید از بازی جدید Red Dead Redemption 2 بدانیم

وجود تیر و کمان در بازی جدید Red Dead Redemption 2

در نسل هفتم بازی‌های کامپیوتری یکی از اسلحه‌های کلاسیک آثار نقش آفرینی یعنی تیر و کمان ناگهان به سلاحی محبوب در بازی‌های اکشن تبدیل شد و به یک‌باره بسیاری از بازی‌سازان از وجود آن در آثار مختلف خود بهره گرفتند. از آن زمان به بعد، روند استفاده از تیر و کمان به عنوان یکی از اسلحه‌های اصلی در بازی‌های کامپیوتری جدید همچنان ادامه دارد و اکنون به بازی جدید Red Dead Redemption 2 نیز کشیده شده است. همان گونه که در تریلر اخیر این بازی مشاهده شد، شخصیت اصلی این اثر یعنی آرتور مورگان برای شکار در جنگل از وجود تیر و کمان بهره گرفت.

البته باید به این نکته اشاره کرد که جد بزرگ و قدر ندیده‌ی بازی جدید Red Dead Redemption 2 یعنی بازی Read Dead Revolver مدت‌ها پیش از باب شدن مجدد استفاده از تیر و کمان در بازی‌های کامپیوتری جدید، از وجود این سلاح در گیم‌پلی خود استفاده کرده بود.

حقایقی که باید از بازی جدید Red Dead Redemption 2 بدانیم

امکان استفاده‌ی هم‌زمان از دو سلاح در بازی جدید Red Dead Redemption 2

یکی از نکات جالبی که علاقه مندان به مجموعه بازی‌های ولفنشتین در تازه‌ترین عنوان از این مجموعه، که به زودی در اختیار بازی‌دوستان قرار خواهد گرفت، شاهد وجود آن خواهند بود، امکان استفاده‌ی شخصیت اصلی این بازی از دو سلاح به شکل هم‌زمان است. حال با توجه به تریلر اخیر بازی جدید Red Dead Redemption 2، که در آن شاهد تیراندازی آرتور مورگان توسط دو هفت‌تیر به سمت دشمنان بودیم، شاید این ویژگی جدید یعنی قابلیت شلیک هم‌زمان توسط دو هفت‌تیر به سمت دشمنان، در گیم‌پلی بازی جدید Red Dead Redemption 2 نیز قابل استفاده باشد.

به هر حال برای آگاهی از این نکته که کدام یک از ویژگی‌های یاد شده در داستان و گیم‌پلی بازی جدید Red Dead Redemption 2 وجود خواهد داشت، هیچ چاره‌ای جز تحمل انتظار بیشتر برای انتشار اطلاعات تازه از این بازی نیست. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که بازی جدید Red Dead Redemption 2 قرار است در فصل بهار سال ۲۰۱۸ میلادی از طریق دو پلتفرم Xbox One و PS4 در اختیار بازی‌دوستان قرار گیرد. ضمن آن که فرآیند انتشار این بازی برای پلتفرم PC هنوز از سوی اعضای شرکت راک استار مورد تایید قرار نگرفته است.

منبع: گاردین (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش بازی مجله قرمز یاری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک