تغذیه بعد از کاشت مو باید چگونه باشد؟


برای تغذیه بعد از کاشت مو باید یک رژیم سالم داشته باشید تا بتوانید موهای تازه از فولیکول رشد کرده را سرجای خود نگاه دارید؛ در نی‌نی‌بان به نکات مهم این رژیم غذایی اشاره کرده‌ایم.

تغذیه بعد از کاشت مو باید چگونه باشد؟

اگر به تازگی کاشت مو انجام داده‌اید و می‌خواهید بدانید که چطور با رژیم غذایی و تغذیه بعد از کاشت مو می‌توانید این هزینه سنگینی کرده‌اید را تضمینی سرجای خود نگاه دارید؛ بهتر است راهنمای نی‌نی‌بان را درباره غذاهای مصرفی برای دوره نقاهت بعد از کاشت مو بخوانید.

در این مطلب می‌خوانید:

اساس تغذیه بعد از کاشت مو بعد از کاشت مو چه بخوریم؟ ویتامین‌ها و مکمل‌های مهم بعد از کاشت مو بعد از کاشت مو چه نخوریم؟ عادت‌های زندگی که به تارهای کاشت مو آسیب می‌زنند

تغذیه بعد از کاشت مو باید چگونه باشد؟

اساس تغذیه بعد از کاشت مو

نباید تعجب کنید اما فولیکول‌های موی تازه کاشته شده شما تحت تأثیر آنچه می‌خورید هستند. یک رژیم غذایی که به خوبی متعادل نیست می‌تواند رشد موهای تازه کاشته شده را مختل کند. موهایی که که جراح شما ساعت‌ها روی آن کار کرده تا رشد موهای شما زیباتر شود.

مطلب پیشنهادی: مراقبت بعد از کاشت مو، چیز‌هایی که کسی به شما نمی‌گوید!

رژیم غذایی خوب رشد موهای کاشته شده را بهبود می‌دهد

محققان دریافته‌اند که رژیم غذایی فاقد مواد مغذی ضروری (مواد معدنی، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب) می‌تواند باعث اختلال در عملکرد سلول‌ها شود. این روند به دلیل قطع چرخه طبیعی مو، ناتوانی فولیکول‌ها در تولید مو، منجر به ریزش موی دائمی یا موقتی می‌شود.

تغذیه بعد از کاشت مو باید چگونه باشد؟

از بین بردن شوک ریزش مو با تغذیه سالم

پس از کاشت مو، مرحله مهمی به نام "شوک ریزش مو" وجود دارد که در دو ماه اول اتفاق می‌افتد. یک رژیم غذایی مغذی، این شوک را کاهش می‌دهد.

پس از کاشت مو، مرحله مهمی به نام "شوک ریزش مو" وجود دارد که در دو ماه اول اتفاق می‌افتد. یک رژیم غذایی مغذی، این شوک را کاهش می‌دهد.

به خصوص رژیم غذایی حاوی آهن و روی که برای تولید فولیکول‌های موی سالم ضروری است.

مطلب پیشنهادی: اوزون تراپی مو چیست؟ نکات مهمی که باید بدانید

مهمترین بخش رژیم غذایی شما آب است. شاید قبلاً آن را بدانید، اما آب جوهره زندگی است. پس حتماً روزانه حداقل 8 لیوان آب مصرف کنید تا موهایتان سالم بماند، فشار خونتان تنظیم شود و زندگیتان متعادل باشد و ریزش موی ناشی از خشکی پوست سر کاهش پیدا کند و از بین برود.

تغذیه بعد از کاشت مو باید چگونه باشد؟

بعد از کاشت مو باید چه بخوریم؟

در ادامه لیستی از مواد مغذی ضروری که در رژیم غذایی بعد از کاشت موی خود نیاز دارید آمده است:

1) ویتامین های B کمپلکس بعد از کاشت مو

ویتامین‌های گروه ب، به رشد مو و روند بهبود زخم کمک می‌کند. آب بخش مهمی از رژیم غذایی شما پس از کاشت مو است. ویتامین های ب کمپلکس نقش اساسی در ساختار مو و رشد آن دارند. همچنین، متابولیسم پروتئین و چربی بهینه را تضمین و به لخته شدن در طول فرآیند بهبود زخم کمک می‌کند. پس از کاشت مو، پزشکان پوست و مو می‌گویند که بیمار باید مکمل های ویتامین B کمپلکس را مصرف کند تا به سطوح مورد نیاز بدنش برسد.

آب بخش مهمی از رژیم غذایی شما پس از کاشت مو است. ویتامین های ب کمپلکس نقش اساسی در ساختار مو و رشد آن دارند.

برخی از غذاهای غنی از ویتامین B کمپلکس عبارتند از:

مرغ گوشت موز آووکادو برنج قهوه‌ای آجیل تخم‌مرغ

2) مواد معدنی بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو، مواد معدنی، خصوصا روی از ریزش مو پس از کاشت مو جلوگیری می‌کند.

مطلب پیشنهادی: بهترین دکتر پوست و مو در پاسداران

کمبود روی می تواند منجر به ریزش موی جدی شود، بنابراین، داشتن روی در رژیم غذایی پس از جراحی کاشت مو بسیار مهم است. نقش مهمی در ترمیم بافت ایفا می کند زیرا به تولید کلاژن، تکثیر سلولی، حفظ سطح هورمون ها، سنتز پروتئین و جذب ویتامین ها و سایر مواد معدنی کمک می کند.

تغذیه بعد از کاشت مو باید چگونه باشد؟

برخی از غذاهای غنی از روی عبارتند از: صدف، گوشت گاو، بادام هندی، اسفناج و تخمه کدو تنبل.

3) آهن معدنی جریان اکسیژن و سیستم ایمنی را تقویت می کند

کمبود آهن درست مانند کمبود روی می تواند باعث ریزش مو شود. بافت مو را تقویت می کند، جریان اکسیژن و مواد مغذی را به ریشه و پوست سر مو افزایش می دهد تا نتایج بهتری به دست آورد. همچنین آهن باعث تقویت ایمنی می شود که برای مرحله بهبودی پس از جراحی کاشت مو ضروری است.

مطلب پیشنهادی: بهترین کلینیک لیزر در شمال تهران، لیزر مو‌های زائد

برخی از غذاهای غنی از آهن عبارتند از

اسفناج گوشت گاو لوبیا صدف جگر گاو

4) ویتامین E سرعت بهبودی را افزایش می‌دهد

این ویتامین همچنین بافت‌ها و پیوندهای آسیب‌دیده را بهبود می‌بخشد. ویتامین E ذاتاً یک آنتی اکسیدان است. این ویتامین به تسریع بهبودی پوست آسیب دیده کمک می‌کند و از تبدیل شدن جای زخم به التیام دائمی جلوگیری می‌کند. توصیه می‌شود پس از بهبود زخم از روغن ویتامین E در ناحیه اهدا کننده و گیرنده استفاده کنید تا نرم و کیفیت بافت را بهبود بخشد و فولیکول‌های آسیب دیده مو را نیز ترمیم کند.

برخی از غذاهای غنی از ویتامین E عبارتند از

بادام اسفناج آووکادو تخمه آفتابگردان روغن زیتون

تغذیه بعد از کاشت مو باید چگونه باشد؟

5) ویتامین C بعد از کاشت مو

ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از ریزش مو و سفید شدن مو جلوگیری می کند. با فعالیت به عنوان یک آنتی اکسیدان به بهبود سرعت می‌بخشد، همچنین به تولید کلاژن و الاستین کمک می‌کند. ویتامین C همچنین با استرس اکسیداتیو که مسئول سفیدی مو و ریزش مو است مبارزه می‌کند.

برخی از غذاهای غنی از ویتامین C عبارتند از:

فلفل کلم پیچ کیوی کلم بروکلی انواع توت‌ها مرکبات

مطلب پیشنهادی: هزینه اکستنشن مو چقدر است؟

6) ویتامین A

ویتامین A از خشکی و خارش پوست سر جلوگیری می‌کند. همه سلول‌ها برای رشد به ویتامین A نیاز دارند. از جمله سلول های فولیکول های مو. همه سلول ها برای رشد به ویتامین A نیاز دارند. از جمله سلول های فولیکول های مو. همچنین به تولید سبوم کمک می کند که یک ماده روغنی است که پوست سر را مرطوب کرده و موها را سالم نگه می‌دارد. کمبود ویتامین A منجر به ریزش مو و خشکی و خارش پوست سر می‌شود (خارش پوست سر یک عارضه جانبی است که ممکن است بعد از کاشت مو تجربه کنید).

برخی از غذاهای غنی از ویتامین A عبارتند از:

هویج سیب زمینی شیرین جگر گاو کلم پیچ اسفناج کدو حلوایی زمستانه

تغذیه بعد از کاشت مو باید چگونه باشد؟

بعد از کاشت مو چه نخوریم؟

دوره نقاهت کاشت مو به اندازه خود جراحی پیوند کاشت مو مهم است و می‌تواند موفقیت کاشت مو را حداقل 90 درصد جابه‌جا کند؛ اجتناب از برخی عادات و رژیم های غذایی ناسالم می تواند این میزان را تا 95 درصد افزایش دهد.

مطلب پیشنهادی: خارش پوست سر و ریزش مو چه دلیلی دارد؟

چربی و کلسترول بعد از کاشت مو ممنوع

دو مورد دیگر که باید مراقب آنها باشید سطح کلسترول و خونرسانی به مو است. شما باید روغن موجود در رژیم غذایی خود را کاهش دهید که باعث کاهش LDT و افزایش کلسترول HDT می شود. با سطح متعادل کلسترول، بهبودی سریع‌تر می‌شود و همچنین باعث می‌شود پس از جراحی کاشت مو، رشد موی خوبی داشته باشید.

تغذیه بعد از کاشت مو باید چگونه باشد؟

بعد از کاشت مو سیگار نکشید

به جز تغذیه بعد از کاشت مو باید به سیگار و الکل هم نه بگوئید. اگر سیگاری هستید سعی کنید تا جایی که می‌توانید، بعد از کاشت مو پوک زدن به آن را کاهش دهید. اگر سیگار بکشید میزان خون‌رسانی در بدن، مو و پوست سر افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیرسیگاری به طور کامل کاهش می‌یابد. همچنین دوره بهبودی پس از کاشت مو برای بیماران سیگاری خیلی طولانی‌تر می‌شود.

بعد از کاشت مو، الکل مصرف نکنید

الکل دارای مواد رقیق‌کننده خون است و روند درمان بعد از کاشت مو را کند می‌کند. نوشیدن الکل پس از کاشت مو خطر عوارض را افزایش می‌دهد و می‌تواند برای بقای پیوندهای جدید خطرناک باشد. پزشکان توصیه می‌کنند نوشیدنی‌ها را یک هفته قبل و دو هفته بعد از جراحی کاشت مو قطع کنید.

به طور کلی، برای کاشت مو باید یک سبک زندگی جدید پیش بگیرید؛ غذای سالم بخورید تا پیوندهای مو درست و محکم رشد کنند. اگر در باره پوست، مو و زیبایی به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؛ هر روز به ‌نی‌نی‌بان سر بزنید؛ برای‌تان اطلاعات مفیدی داریم.

مطلب پیشنهادی: برگشت مو پس از لیزر، ممکن است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج