نرخ دلار با واردات خودرو افزایش می‌یابد؟


نرخ دلار با واردات خودرو افزایش می‌یابد؟

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با آزادسازی واردات خودرو به کشور، تراز ارزی منفی و نرخ ارز نیز افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه این نهاد با اجرایی این طرح مخالف است. اما وزیر قصد عملی کردن این طرح را...

نرخ دلار با واردات خودرو افزایش می‌یابد؟

به گزارش راهبرد معاصر واردات خودرو بحثی است که با تصمیمات متناقض و ابهامات فراوانی همراه است. اکنون وزیر صمت در آستانه استیضاح قرار دارد، صحبت از اجرایی کردن طرح آزادسازی واردات می‌کند و می‌گوید: آئین‌نامه واردات خودرو در دستور کار قرار دارد و به زودی ابلاغ خواهد شد.

البته این بلاتکلیفی‌ها همچنان ادامه دارد. چندی پیش نیز وزیر صمت خبر از منتفی شدن واردات خودروی دست دوم و همچنین برداشته شدن سقف دلاری داد.

او همچنین اعلام کرد: همچنین در آیین نامه واردات خودرو نیز امتیاز ویژه‌ای برای خودرو‌های اقتصادی گذاشتیم تا هم به تعداد بیشتری وارد شوند و هم سقف قیمتی به گونه‌ای باشد که افراد بیشتری قدرت خرید آن را داشته باشند.

در همین حال، رییس ‌کل بانک مرکزی درباره تامین ارز موردنیاز واردات خودرو توضیحاتی ارائه کرد. علی صالح آبادی می گوید که دولت برای تامین ارز واردات خودرو به جمع‌بندی نرسیده است. منابع ارزی که برای این موضوع در نظر گرفته می‌شود باید در چارچوب منابع و مصارف کشور باشد به گونه‌ای که فشاری به منابع ارزی وارد نشود لذا این موضوع مدنظر دولت خواهد بود.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: بانک مرکزی اعلام کرد که با آزادسازی واردات خودرو به کشور، تراز ارزی منفی و نرخ ارز نیز افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه این نهاد با اجرایی این طرح مخالف است. اما وزیر قصد عملی کردن این طرح را دارد.

او در ادامه افزود: استدلال‌های مخالفان بنا بر صدمه زدن واردات بر منابع ارزی کشور، منطقی نیست. باید این طرح را به صورت آزمایشی اجرا کرد تا نتایج و آثار آن مشخص شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در رابطه با اجرایی کردن طرح آزادسازی توضیح داد: به نظر نمی‌رسد این طرح اجرا شود. اما درصورت نهایی شدن آئین‌نامه و تصمیم بر اجرای این طرح، عملی کردن آن چیزی حدود شش ماه زمان می‌برد./تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام