جزییات ثبت نام وام 12 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی + شرایط و مراحل دریافت وام


جزییات ثبت نام وام 12 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی + شرایط و مراحل دریافت وام

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز آغاز شد. مبلغ این وام 12 میلیون تومان است.

جزییات ثبت نام وام 12 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی + شرایط و مراحل دریافت وام

به گزارش راهبرد معاصر از آخرین اخبار ثبت نام وام بازنشستگان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ثبت‌ نام وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز آغاز شد. قرار است تا پایان سال به ۴۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش این سازمان وام ۱۲ میلیون تومانی پرداخت شود.بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران می‌توانند بدون مراجعه حضوری به کانون، برای وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی ثبت نام کنند.


شرایط ثبت نام وام بازنشستگان

۱. کسانی که از بانک رفاه حقوق دریافت می‌کنند

۲. سیم کارت بنام درخواست کننده باشد

۳. بازنشسته نباید چک برگشتی، کسر اقساط معوق، مسدودی حساب و… نزد هیچکدام از بانک‌های کشور داشته باشد

۴. سن متقاضی کمتر از ۷۷ سال تمام

۵. بازنشسته‌ای که قبلا از تسهیلات مشابه در ۳ سال گذشته استفاده کرده باشد این وام به ایشان تعلق نمی‌گیرد

جزییات ثبت نام وام 12 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی + شرایط و مراحل دریافت وام


مراحل دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی

درصورتیکه دارای شرایط دریافت وام باشید و در سایت کانون ثبت نام کردید پس از مدتی از تاریخ ثبت نام به شماره سیم کارتی که ثبت نموده اید، پیامک می‌آید و دریافت کسر از حقوق برای شما گرفته می‌شود. بعد از آن بقیه مراحل طی می‌شود.

کانون بازنشستگان کارگری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: «کلیه مراحل فرایند دریافت وام غیر حضوری است و وام ضروری توسط بانک رفاه پرداخت می‌شود و تصمیم گیری در خصوص پرداخت وام به ثبت نام کنندگان از طریق این بانک صورت می‌پذیرد و کانون بازنشستگان صرفا مسئول ارسال اسامی است؛ لذا پس از ثبت نام در سامانه کانون در صورت موافقت بانک به حساب شخص واریز می‌شود و کانون بازنشستگان مسئولیتی در این زمینه ندارد و از مراجعه حضوری به کانون پس از ثبت نام خودداری نمائید.»

افزایش وام بازنشستگان تامین اجتماعی از ۷ به ۱۲ میلیون تومان

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی: از شنبه مشکل با بانک برطرف شد و و قول داده اند که وام بازنشستگان پرداخت شود و میزان این وام از ۷ به ۱۲ میلیون تومان رسید. مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست با نمایندگان بازنشستگان سراسر کشور که در کانون عالی بازنشستگان برگزار شد با تقدیر از این قشر زحمتکش گفت: بازنشستگان همیشه در صحنه هستند و صاحبان اصلی انقلاب و تاثیر گذار در عرصه تولید، فنآوری، پبشرفت، رفاه و اقتصاد کشور می‌باشند.

آقای میرهاشم موسوی افزود: اقتدار و امنیت و سرافرازی کشور مرهون تلاش شبانه روزی شما بزرگواران است و همواره باید قدران زحمات این عزیزان باشیم.
وی تصریح کرد: بایدهر کاری را که می‌توانیم برای بازنشستگان، انجام دهیم تا قدردان زحمات گذشته آن‌ها باشیم.
آقای موسوی افزود: سازمان تامین اجتماعی، سازمانی خدمت محور است و بیشترین نمود خدمت آن، مربوط به تعهدات و خدماتی است که باید به بازنشستگان ارائه شود.

وی با اشاره به افزایش مبلغ وام بازنشستگان گفت: بخش درمان بازنشستگان در الویت کار ماست تا بتوانیم فضای درمان را توسعه دهیم.
آقای موسوی افزود: از گذشته بحث سفر‌های زیارتی و سیاحتی بازنشستگان مرسوم بوده است و بعد از کرونا و در دوره جدید می‌خواهیم زیارت عتبات عالیات را نیز به این سفر‌ها اضافه کنیم.
وی گفت: در حوزه بازنشستگان باید به دوره سالمندی و شرایط این عزیزان توچه کنیم و در توسعه خدمات ما در کنار هم باشیم.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: باید شرایط زندگی بهتر و و مطلوب‌تر را در حد توان و مقدورات برای بانشستگان فراهم کنیم.
وی گفت: در کنار ارائه خدمات مهمترین مسئله مستمری و حقوق بازنشستگان است که این امر سرمایه‌ای می‌باشد که در گذشته به عنوان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است و اکنون که به مرحله بازنشستگی رسیده اند، باید بتوانیم حقوق و مستمری و دریافت‌ها را با اقتضایات بیمه‌ای و محاسباتی تامین کنیم.
آقای موسوی با اشاره به این که حدود ۴ میلیون نفر بازنشسته سازمان تامین اجتماعی و مستمری بگیر هستند، افزود: نخستین کاری که بعد از استقرارمان انجام دادیم بحث توسعه «بیمه تکمیلی» بود که افزایش ۱۲۰ درصدی هزینه ما در این زمینه نشان می‌دهد که به تعهداتی که اعلام کردیم ورودی جدی داریم.
وی گفت: در موضوع حقوق و مستمری ه تاکنون با همه سختی ها، تلاش کردیم حتی یک روز هم در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.
آقای موسوی تصریح کرد: با این افزایش‌هایی که در حال اتفاق است، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان فقط پرداخت مستمری ماست.
وی گفت: ما به وضع فعلی راضی نیستیم و به آن بخشی که در حفظ ذخایر دارایی‌های سازمان و ارزش افزوده‌ای که باید از این ذخایر ایجاد می‌شده و ایجاد نشده است راضی نیستیم. یعنی حداقل هدفگذاری ۳ برابری را انجام داده ایم.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در سال گذشته از بحث «شستا» صرفا از بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه سازمان، ۱۷ هزار میلیارد تومان از درآمد حوزه سرمایه گذاری به سمت ما آمد و این عدد بسیار کم است و ما قبول نداریم که سهم ۶ درصدی را تا الان از منابع ما را تامین کرده است.
آقای موسوی گفت: وقتی می‌گوییم حداقل ۳ برابر، یعنی معتقدیم با هر بودجه‌ای که هست حداقل سهم ۶ درصدی به سهم ۱۷ و ۱۸ درصدی افزایش پیدا کندو باید به سمت جبران درآمد‌ها برویم.
وی با اشاره به این که صندوق تامین اجتماعی حال و روز خوبی دارد افزود: ضریب پشتیبانی بعضی از صندوق‌ها زیر یک است، اما صندوق ما ۴/۲ است.
آقای موسوی تاکید کرد: ما باید نگرانی‌ها را از بازنشستگان دور کنیم و این امکان پذیر است.
وی افزود: دوات در این زمینه انصافا همراهی می‌کند و طرح‌های مختلفی برای وضعیت پایدار منابع صندوق‌ها در دولت مطرح است و اقدام خوبی صورت گرفته است و شرایط حتما با تصمیماتی که گرفته خواهد شد به سمت مطلوب خواهد رفت.
آقای موسوی گفت: ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی در باره سطح حق دریافت مستمری می‌گوید که از حداقل دستمزد و حقوق حداقلی مصوب شورای عالی کار کمتر نباشد.
وی افزود: مصوبه دولت برای حداقل بگیران افزایش ۵۷/۴ درصد تا سقف ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است و از این حداقل تا سقف ۱۰ میلیون تومان، درصد افزایش به طور متوسط ۱۶ تا ۱۷ درصد است و تا ۲۰ درصد افزایش هم داریم.
آقای موسوی گفت: از ۱۰ میلیون تومان به بالا که جمعیتی حدود ۲۲۳ هزار نفر از کل جمعیت ۴ میلیون نفر را شامل می‌شود، ۱۰ درصد افزایش داده می‌شود.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: رئیس چمهور بیشترین دغدغه را نسبت به بازنشستگان عزیز داشته و دارند.
وی گفت: مطمئن هستم که در چند روز آینده بتوانیم با کار کارشناشی در کارگروه، بخش اعظمی از دغدغه‌های بازنشستگان در بخش حقوق و مستمری را بتوانیم مرتفع کنیم و پاسخ دهیم.
آقای موسوی درباره وام بازنشستگان نیز افزود: از شنبه مشکل با بانک برطرف شد و و قول داده اند که وام بازنشستگان پرداخت شود و میزان این وام از ۷ به ۱۲ میلیون تومان رسید.

ورود به سایت ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی vaam.kabta.ir

افراد واجد شرایط برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی می توانند با مراجعه به سامانه در نظر گرفته شده برای این کار نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام نمایند. بنابراین دیگر نیازی به مراجعه حضوری به هیچ یک از شعب این سازمان وجود ندارد. به همین دلیل ما در این جا قصد داریم نحوه ورود به سایت ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی vaam.kabta.ir را به طور مفصل برای شما توضیح دهیم تا برای ورود و انجام ثبت نام از طریق این سایت مشکلی نداشته باشید. البته همان طور که گفتیم جهت دریافت این وام باید یک سری شرایط خاص هم وجود داشته باشد. در ادامه این شرایط را هم برای شما بیان خواهیم کرد تا با تطابق شرایط خود با این موارد نسبت به ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ اقدام نمایید. اما اکنون و در این بخش روش ورود به این سامانه را برای شما بیان می کنیم.


جهت ورود به سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی vaam.kabta.ir باید یک سری مراحل را پشت سر بگذارید. از آن جایی که ممکن است بسیاری از افراد واجد شرایط این وام یعنی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با نحوه انجام این کار آشنایی نداشته باشند، در این بخش روش ورود به سایت مربوطه را به صورت مفصل برای شما بیان خواهیم کرد. مراحل ورود به این سامانه شامل موارد زیر می شوند.

۱ابتدا باید آدرس سایت ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی یعنی vaam.kabta.ir را در مرورگر خود وارد کرده و جست و جو نمایید. ۲بعد از بالا آمدن نتایج جست و جو، باید بر روی اولین سایت با همین آدرس و عنوان «کانون بازنشستگان تامین اجتماعی» کلیک کرده و وارد شوید. ۳در نهایت صفحه اصلی این سایت را مشاهده خواهید کرد و می توانید از این طریق نسبت به انجام ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ اقدام نماید.

با پشت سر گذاشتن این مراحل ساده خواهید توانست به سامانه مذکحور برای ثبت نام و دریافت وام وارد شوید. در ادامه راهنمای تصویری نحوه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی در این سامانه را هم برای شما آموزش می دهیم تا با مشکلی در این زمینه رو به رو نبوده و به راحتی بتوانید ثبت نام خود را انجام دهید.

نحوه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱

حال که با روش ورود به سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی آشنا شده اید، می خواهیم نحوه ثبت نام در این سایت را هم برای شما توضیح دهیم. با توجه به این که ممکن است برخی بازنشستگان و افراد واجد شرایط برای دریافت این وام نحوه ثبت نام در این سامانه را به طور کامل بلد نباشند، بهتر است این بخش را مطالعه نمایند. جهت ثبت نام در این سایت هم باید یک سری مراحل را طی کنید و اطلاعات درخواستی را به صورت دقیق وارد نمایید. ما در این جا نحوه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی را به طور مفصل و به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد تا شما به راحتی بتوانید ثبت نام تان انجام دهید. مراحل ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ در این سایت شامل موارد زیر می شوند.

۱ابتدا باید وارد سایت مربوط به این کار به نشانی اینترنتی vaam.kabta.ir بشوید. روش انجام این کار را در بخش قبل به طور کامل برای شما بیان کرده ایم. ۲بعد از ورود به صفحه اول این سایت، باید از قسمت بالای آن و در بخش آبی رنگ گزینه «ثبت نام وام» را کلیک کنمایید. ۳سپس وارد صفحه پیش ثبت نام وام مورد نظر به شکل زیر خواهید شد. در این قسمت باید اطلاعات خواسته شده را به طور دقیق و کامل وارد نمایید. در ادامه نحوه ورود هر کدام از این اطلاعات و نکات مهم در این باره را برای شما بیان می کنیم. ۴در ابتدا باید نام، نام خانوادگی و شماره شناسنامه را به شکل صحیح وارد کنید. سپس نوبت به تاریخ تولید می رسد. برای وارد کردن تاریخ تولد خود بر روی کادر مربوط به این بخش کلیک کنید. مانند شکل زیر تصویری برای شما به نمایش در می اید که تاریخ را نشان می دهد. بر روی سال 1401 کلیک کنید تا سال های دیگر برای شکا مشخص شود و از این طیق سال تولد خود را انتخاب کنید. هم چنین برای انتخاب ماه هم باید بر روی فرورین کلیک نمایید تا لیست ماه ها بالا آمد و بتوانید ماه تولد تان را انتخاب نمایید. در نهایت بر روی روز مورد نظر کلیک کنید تا تاریخ تولدتان ثبت شود. ۵در مرحله بعدی ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ باید نام پدر، کد ملی، تلفن همراه، تلفن ثابت و شماره مستمری را وارد نمایید. شماره مستمری خود را می توانید از طریق دفترچه بیمه یا کارت عضویت این سازمان پیدا کرده و در این بخش وارد کنید. ۶سپس باید آدرس، شعبه تامین اجتماعی، علت درخواست وام، شماره عضویت و تاریخ آن و شعبه بانک رفاه خود را هم وارد کنید. اکثر این اطلاعات مانند شماره و تاریخ عضویت و کد شعبه بر روی کارت عضویت شما موجود بوده و قابل مشاهده است. پس این اطلاعات را از این طریق وارد نمایید. در کادر مربوط به گزینه « شعبه بانک رفاه که حقوق خود را از آن دریافت می کنید» هم تنها باید نام شعبه مورد نظر را وارد نمایید. در نهایت و بعد از قرار دادن همه این اطلاعات گزینه «بازبینی اطلاعات» را بزنید.

با انجام این مراحل، ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی برای شما با موفقیت انجام خواهد شد. بعد از تکمیل ثبت نام درخواست شما توسط کارشناسان این سازمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورتی که شما شرایط لازم برای دریافت این وام را داشته باشید، درخواست تان تایید می شود و نتیجه آن اطلاع رسانی خواهد شد. دقت داشته باشید که نتیجه ثبت نام وام بازنشستگان از طریق پیامک بر روی شماره همراه شما فرستاده می شود. پس برای این کار هم نیازی به مراجعه حضوری به هیچ یک از شعب این سازمان وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان