2 میلیون و 550 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان مرکزی انجام شد


2 میلیون و 550 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان مرکزی انجام شد

رکنا:رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: ۲میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان مرکزی انجام شد.

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،علی صفری در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: خرداد ماه امسال دو میلیون و 550 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است که نسبت به اردیبهشت ماه 3 درصد کاهش و میزان جوجه‌ریزی در کشور در خردادماه 16 درصد نسبت به اردیبهشت ماه کاهش داشته است.

وی افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش جوجه‌ریزی در استان وجود داشته است با توجه به کاهش مصرف مرغ در این زمینه مشکلی وجود ندارد بلکه مازاد هم داریم ولی نگرانی ما برای تیرماه است چراکه در خردادماه واحدهای تولیدی نهاده در اختیار داشتند اما در تیرماه ذخیره نهاده‌ای وجود ندارد و باید با دریافت تسهیلات اقدام به تامین نهاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: تاکنون از 15 هزار میلیارد تومان، 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات جذب شده است و در جذب رتبه 17 کشور را در اختیار داریم که این نشان می‌دهد سرعت جذب ما در بانک کم است.

صفری بیان کرد: متاسفانه سرعت پرداخت بانک‌هایی مانند بانک کشاورزی به شدت پایین است و زمان صرف استعلامات می‌شود در حالی که بهتر است که در این دوره به ضمانت‌ها اکتفا شود.

وی ادامه داد: مقرر شده است صادرات دام زنده آزاد شود و با توجه به انباشت دام در استان مرکزی سهمیه خوبی دریافت می‌شود، اگر صادرات شیرخشک آزاد شود مشکلی در بحث شیر وجود ندارد.

انتهای پیام/قاسمی

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید