برنامه ریزی برای راهپیمایی فضایی 6 ساعته


یکی از مهمترین و دشوارترین ماموریت های فضانوردان در خارج از جو زمین، انجام راهپیمایی های فضایی است که معمولا با هدف تعمییر یا نصب تجهیزات در بیرون از فضاپیما انجام می شود. در حال حاضر فضانوردان روسیه و اروپا قصد...

برنامه ریزی برای راهپیمایی فضایی 6 ساعته

یکی از مهمترین و دشوارترین ماموریت های فضانوردان در خارج از جو زمین، انجام راهپیمایی های فضایی است که معمولا با هدف تعمییر یا نصب تجهیزات در بیرون از فضاپیما انجام می شود. در حال حاضر فضانوردان روسیه و اروپا قصد انجام یک راه پیمایی فضایی مشترک دارند.

به گزارش سیناپرس، دفتر مطبوعاتی آژانس فضایی روسیه، روز گذشته اعلام کرد، اولگ آرتمیف، فضانورد و گزارشگر ویژه این کشور که عنوان نخستین خبرنگار – فضانورد رسمی را یدک می کشد به همراه سامانتا کریستوفورتی، فضانورد آژانس فضایی اروپا در ۲۱ جولای (۳۰ تیر ماه) یک پیاده روی فضایی خواهند داشت که این ماموریت بر اساس برنامه ریزی های انجام شده حدود شش ساعت و نیم طول خواهد کشید.

در کانال تلگرامی آژانس فضایی روسیه اعلام شد: در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۲، اولگ آرتمیف، فضانورد روسکوسموس و سامانتا کریستوفورتی، فضانورد آژانس فضایی اتحادیه اروپا، یک راهپیمایی فضایی تحت برنامه روسیه انجام خواهند داد. این راهپیمایی فضایی قرار است شش ساعت و نیم طول بکشد.
به گفته آژانس فضایی روسیه، اعضای خدمه ایستگاه فضایی بین المللی به آماده سازی بازوی رباتیک اروپایی ERA برای عملیات ادامه خواهند داد و ده ماهواره کوچک را تحت برنامه آزمایش آموزشی و تحقیقاتی RadioSkaf پرتاب خواهند کرد.

آرتمیف، فضانورد روسیه قبلاً گفته بود که فضانوردان می توانند رکوردی را با تعداد فضاپیماهای کوچک پرتاب شده در طول راهپیمایی فضایی ثبت کنند. قرار است در مجموع ده مینی ماهواره طی این عملیات پرتاب شود که در این میان شش نانوماهواره YuZGU-55 شماره 5-10 که در ماه فوریه بر روی فضاپیمای Progress MS-19 به پایگاه مداری تحویل داده شد.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: tass

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...