انتقاد از شست و شوی غیرعلمی مجسمه فردوسی و دو رنگ شدن آن + فیلم


انتقاد از شست و شوی غیرعلمی مجسمه فردوسی و دو رنگ شدن آن + فیلم

رکنا: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شستشوی غیر کارشناسی مجسمه فردوسی طی روزهای گذشته، خواستار افزایش حساسیت شهرداری در حفظ و نگهداری آثار فاخر هنری در شهر شد.

به گزارش رکنا، نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در هفتاد و پنجمین جلسه این شورا ضمن تسلیت سالروز شهادت آیت الله صدوقی و شهدای حادثه هواپیمای 655 «ایران ایر» طی تذکری بیان داشت: اخیرا شستشوی غیر کارشناسی مجسمه فردوسی باعث دو رنگ شدن آن شده است.

وی ادامه داد: این مجسمه 63 سال پیش توسط مرحوم ابوالحسن صدیقی ساخته و در محل میدان فردوسی نصب شد. در گذشته مرمت و شستشوی این پیکره با استفاده از روش های علمی و زیر نظر کارشناسان مجرب صورت می گرفت. در ادوار قبل هم گاها مشاهده می شد که مداخلات غیر کاشناسی صورت می گرفت، اما نهایتا نظر کارشناسان، اجرایی و شستشو به روش صحیح صورت می گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در گذشته شورای شهر برای حفظ آثار فاخر هنری مصوبه ای را به تصویب رسانده بود با عنوان «حفظ حریم اثار هنری و نگهداری آثار فاخر». انتظار این است که شهرداری تهران ضمن رفع این اقدام غیر فنی، نسبت به حفظ و نگهداری آثار فاخر هنری حساسیت و دقت لازم را داشته باشد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 12.95M | مدت زمان ویدیو: 00:01:21

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...