نرم افزار موبایلی زیارت ابزاری کارآمد برای زائران در سفرهای حج و زیارت


نرم افزار موبایلی  زیارت  ابزاری کارآمد برای زائران در سفرهای حج و زیارت

مدیر کل طرح و برنامه ،فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت از تولید نرم افزار موبایلی "زیارت" برای بهره برداری زائران ،عوامل اجرایی و کارکنان ستادی سازمان حج و زیارت و اجرایی شدن آن در حج ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، معاون ستاد مکه و مسئول فناوری اطلاعات در حج ۱۴۰۱ در گفت و گو با روابط عمومی سازمان حج و زیارت در این باره گفت: در عصر حاضر استفاده از نرم افزارهای قابل استفاده در تلفن های همراه هوشمند رایج شده است، از این رو تولید نرم افزار کاربردی که بتواند نیاز زائران ، عوامل اجرایی و ستادی را در عملیات اجرایی و موسم حج فراهم نماید، در دستور کار سازمان بوده است.

مهران فرشید در این خصوص توضیح داد : نرم افزار موبایلی زیارت با بکار گیری سرمایه دانش متخصصین این سازمان طراحی و و هم اکنون فاز اول آن در عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ درحال بهره برداری است،

وی افزود: نیازسنجی حجاج با ویژگی های مختلف در طراحی اپلیکیشن زیارت مورد توجه بوده و سهولت بکارگیری این نرم افزار برای همه گروه های زائران با سطح سواد مختلف مورد نظر بوده است.

فرشید در این خصوص توضیح داد: نطر سنجی. ثبت انتقاد و پیشنهاد ، شکایت ، خاطره نویسی، ثبت وقایع روزانه ، راهنمایی در خصوص اماکن مقدس زیارتی مکه و مدینه و مسیرهای آن، اعلام برنامه غذایی حجاج در سفر حج، درخواست کمک برای زائران ،ثبت اشیاء گمشده، اطلاع رسانی در خصوص اشیاء پیدا شده ی زائران، دسترسی به آدرس هتلها ، اخبار و اطلاعیه های حج از جمله موارد در نظر گرفته شده در این اپلیکیشن تلفن همراه است.

مسئول فناوری اطلاعات در عملیات حج 1401 با توجه به اینکه مشارکت زایران و عوامل اجرایی با اخذ نظرات ، انتقادات و پیشنهادات زائران به منظور بهره گیری از آنها در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های اصلی و عملیاتی در دستور کار سازمان بوده است، بستر نظرسنجی روزانه از زائران در خصوص خدمات از جمله تغذیه در این نرم افزار تعبیه شده که متناسب با نیاز و ذائقه زائران اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون ستاد مکه مکرمه در حج 1401 همچنین اظهار داشت که امکان مسیریابی که یکی از نیازهای جدی زائران در این سفر است ، در این نرم افزار ایجاد شده است.

فرشید همچنین با توجه به اینکه این اپلیکیشن با دسترسی و امکانات متفاوت برای مدیران و عوامل اجرایی حج نیز ایجاد شده است، گفت: هر کدام از زائران و عوامل اجرایی حج با توجه به نقش خود در نرم افزار دارای دسترسی ویژه به بخش های نرم افزار و اطلاعات مورد نیاز هستند. همچنین امکاناتی از جمله آسیب شناسی بخش های خدماتی، امور کارگزاران حج ،امور مشاعر ،طرح قربانی امداد و گمشدگان ،ثبت اطلاعات به منظور کنترل و نطارت امور بهداشتی و جداول روزانه پروازی ،دفترچه تلفن جستجوی زائران و ... برای عوامل اجرایی حج در این نرم افزار تعبیه شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد : زایران گرامی ،عوامل اجرایی ستادها، مجموعه ها و کاروان های حج با نصب این نرم افزار و استفاده از قابلیتهای آن اقدام نموده و با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود،همکاران پر تلاش ما در حوزه فناوری اطلاعات را در جهت ارتقاء سطح خدمت ،بهبود و توسعه این نرم افزار یاری نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم