چرخه نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی اعلام شد/ 19 تیر زمان برگزاری مسابقات


چرخه نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی اعلام شد/ 19 تیر زمان برگزاری مسابقات

مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان روز ۱۹ تیرماه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، پس از برگزاری رقابت‌های بین‌المللی جام تختی به عنوان مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی و مشخص شدن شرایط نفرات شرکت کننده، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد چرخه نهایی انتخابی تیم ملی برای مسابقات جهانی صربستان را به شرح زیر اعلام کرد:

با توجه به اعلام قبلی در چرخه انتخابی تیم ملی، نفرات راه یافته به مرحله نهایی این چرخه از طریق برگزاری مسابقات داخلی و اعزام به رقابت‌های بین‌المللی انتخاب خواهند شد.

بر این اساس وزن‌کشی مسابقات داخلی از ساعت 8 تا 8:30 روز یکشنبه 19 تیرماه انجام و مسابقات آن از ساعت 11 همان روز در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود.

شرایط اوزان مختلف برای رسیدن به دوبنده تیم ملی به شرح زیر است:

وزن 57 کیلوگرم: با استناد به حالت چهارم از چرخه انتخابی تیم ملی در وزن 57 کیلوگرم، علیرضا سرلک دارنده مدال نقره رقابت‌های جهانی 2021 نروژ و احمد محمدنژاد جوان دارنده مدال طلای جام‌تختی به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کرده‌اند و با نظر کادرفنی تیم‌ ملی کشتی‌ آزاد این دو کشتی‌گیر برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی جهت حضور در رقابت‌های جهانی 2022 صربستان باید به تورنمنت رنکینگ در کشور تونس اعزام شوند تا با توجه به شرایط زیر یکی از دو کشتی‌گیر انتخاب شوند:

حالت اول: هر کدام از دو کشتی‌گیر به مدال طلای تورنمنت تونس دست پیدا کنند، به دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان خواهند رسید.

حالت دوم: اگر هر دو نماینده کشورمان در یک گروه قرار بگیرند، در صورتی‌که سرلک جایگاه بهتری را کسب کند به دوبنده تیم‌ملی خواهد رسید و در غیر این صورت بین دو کشتی‌گیر رقابت رو در رو برگزار خواهد شد که در این مرحله هر کشتی‌گیری برنده شود، به دوبنده تیم‌ ملی خواهد رسید.

حالت سوم: اگر هر دو کشتی‌گیر در جایگاه سوم مشترک قرار بگیرند، بین دو کشتی‌گیر رقابت رو در رو برگزار خواهد شد که در این مرحله هر کشتی‌گیری برنده شود، به دوبنده تیم‌ ملی خواهد رسید.

حالت چهارم: اگر هیچ‌کدام از نمایندگان کشورمان در این وزن به مدال نرسند و در یک گروه هم قرار نداشته باشند و با یکدیگر هم مبارزه نکرده باشند در آن‌ صورت با توجه به کیفیت و عناوین حریفانی که در گروه هر دو کشتی‌گیر قرار دارند و نتایجی که مقابل آن‌ها به دست می‌آورند، کادرفنی تصمیم‌گیری خواهد کرد که انتخاب ملی‌پوش این وزن مشروط بر مبارزه رو در رو باشد یا بدون مبارزه رو در رو ملی‌پوش این وزن انتخاب شود.

وزن 61 کیلوگرم: با استناد به حالت سوم از چرخه انتخابی تیم‌ملی در وزن 61 کیلوگرم رضا اطری و داریوش حضرتقلی‌زاده به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کرده‌اند.

حالت سوم چرخه انتخابی تیم‌ ملی در وزن 61 کیلوگرم اشاره می‌کند:

اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت با توجه به اینکه تمامی مدعیان حضور دارند، اگر نفر اول قهرمانی کشور در جام‌تختی هم به مدال طلا برسد، به عنوان ملی‌پوش معرفی خواهد شد در غیر این صورت دارنده مدال طلای قهرمانی کشور به همراه کشتی‌گیر ایرانی که بالاترین عنوان (مدالی) در مسابقات جام تختی را به دست آورده است، در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ملی حضور پیدا خواهد کرد.

با این تفاسیر بین رضا اطری و داریوش حضرتقلی‌زاده مسابقه رو در رو برگزار خواهد شد و اگر اطری در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از سه مبارزه برسد.

به دلیل اینکه رضا اطری در دو رقابت انتخابی جام تختی و رقابت های بین المللی جام‌تختی که با حضور تمامی مدعیان داخلی از جمله داریوش حضرتقلی‌راده به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده است، این امتیاز برای وی در نظر گرفته شده است که در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی با پیروزی در مبارزه اول مقابل حضرتقلی‌زاده به دوبنده تیم‌ملی برسد، اما حضرتقلی‌زاده برای دسیدن به دوبنده تیم‌ملی جهت حضور در رقابت‌های جهانی صربستان، باید دو بار مقابل اطری به پیروزی دست پیدا کند.

رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در این وزن بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

وزن 79 کیلوگرم: با استناد به حالت اول از چرخه انتخابی تیم‌ملی در وزن 79 کیلوگرم، رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی بین علی سوادکوهی و محمد نخودی برگزار خواهد شد.

کادرفنی در نظر دارد جهت انتخاب ملی‌پوش وزن 79 کیلوگرم، محمد نخودی دارنده مدال نقره جهان و علی سوادکوهی دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا را به تورنمنت رنکینگ در کشور تونس اعزام کند تا با توجه به شرایط زیر یکی از دو کشتی‌گیر را انتخاب کند:

حالت اول: هر کدام از دو کشتی‌گیر به مدال طلای تورنمنت تونس دست پیدا کنند، به دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان خواهند رسید.

حالت دوم: اگر هر دو نماینده کشورمان در یک گروه قرار بگیرند، در صورتی‌که نخودی جایگاه بهتری را کسب کند به دوبنده تیم‌ملی خواهد رسید و در غیر این صورت بین دو کشتی‌گیر رقابت رو در رو برگزار خواهد شد که در این مرحله اگر نخودی در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از 3 مبارزه برسد.

حالت سوم: اگر هر دو کشتی‌گیر در جایگاه سوم مشترک قرار بگیرند، بین دو کشتی‌گیر رقابت رو در رو برگزار خواهد شد که در این مرحله اگر نخودی در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از سه مبارزه برسد.

حالت چهارم: اگر هیچ‌کدام از نمایندگان کشورمان در این وزن به مدال نرسند و در یک گروه هم قرار نداشته باشند، در آن‌ صورت با توجه به کیفیت و عناوین حریفانی که در گروه هر دو کشتی‌گیر قرار دارند و نتایجی که مقابل آن‌ها به دست می‌آورند، کادرفنی تصمیم‌گیری خواهد کرد که انتخاب ملی‌پوش این وزن مشروط بر مبارزه رو در رو باشد یا بدون مبارزه رو در رو ملی‌پوش این وزن انتخاب شود.

وزن 86 کیلوم: با توجه به مصدومیت محسن مصطفوی قهرمان کشور و دارنده مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا و تایید مصدومیت این کشتی‌گیر توسط پزشک معتمد فدراسیون در رقابت‌های قهرمانی آسیا، جواز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی به این کشتی‌گیر داده شده است.

در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی بین علیرضا کریمی و محسن مصطفوی یک دیدار برگزار خواهد شد و برنده این دیدار به مصاف حسن یزدانی خواهد رفت که در این مرحله اگر حسن یزدانی در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از 3 مبارزه برسد.

با توجه به اینکه حسن یزدانی هفته گذشته سر وزن قانونی در رقابت های رنکینگ اتحادیه جهانی در قزاقستان به میدان رفته و فاصله کم زمانی تا رقابت های انتخابی تیم ملی و همچنین اولویت کادر فنی برای حفظ سرمایه‌های کشتی از لحاظ شرایط جسمانی و فنی، رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ملی در این وزن با 2 کیلو ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

وزن 92کیلوگرم: با استناد به حالت اول از چرخه انتخابی تیم‌ملی در وزن 92 کیلوگرم، بین امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا و مهدی حاجیلوئیان قهرمان جام‌ تختی یک دیدار برگزار خواهد شد و برنده این دیدار به مصاف کامران قاسم‌پور خواهد رفت که در این مرحله اگر قاسم‌پور در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از 3 مبارزه برسد.

رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در این وزن بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

وزن 97 کیلوگرم: با استناد به حالت اول از چرخه انتخابی تیم‌ملی در وزن 97 کیلوگرم، رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی بین محمدحسین محمدیان و مجتبی گلیج برگزار خواهد شد. در صورت پیروزی گلیج وی ملی‌پوش این وزن خواهد شد و در صورت شکست گلیج دوبنده تیم‌ ملی در این وزن به کشتی‌گیری خواهد رسید که به 2 پیروزی از 3 مبارزه دست پیدا کند.

رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در این وزن بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

وزن 125 کیلوگرم: با استناد به حالت اول از چرخه انتخابی تیم‌ملی در وزن 125 کیلوگرم، بین یداله محبی دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشور و امیررضا معصومی نفر اول جام تختی یک دیدار برگزار خواهد شد و برنده این دو کشتی‌گیر به مصاف امیرحسین زارع خواهد رفت که در صورتیکه در مبارزه اول زارع برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این صورت دوبنده تیم‌ ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به 2 پیروزی از 3 مبارزه دست پیدا کند.

رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در این وزن بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

در مورد ملی پوشان اوزان 65 ، 70 و 74 کیلوگرم برای حضور در رقابت‌های جهانی نروژ، چرخه انتخابی تیم ملی که در آذرماه سال 1400 اعلام شده، ملاک عمل است.

کادر فنی تاکید می‌کند که هیچ کشتی‌گیری تا زمان اعلام رسمی اسامی ملی‌پوشان برای حضور در رقابت‌های جهانی صریستان انتخاب شده نیست و شرایط کشتی‌گیران اعم از نظم و انضباط اردویی، پیگیری تمرینات و شرایط جسمانی مدنظر خواهد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی