لطفا از سبد و کیسه‌های کاغذی استفاده کنید!


لطفا از سبد و کیسه‌های کاغذی استفاده کنید!

مدیرکل محیط زیست استان ایلام گفت: تولید و استفاده از پلاستیک به دلیل تغییر سبک زندگی مردم رشد فزاینده‌ای پیدا کرده است و عوارض این موضوع نیز گریبانگیر بشر شده است.

آفتاب‌‌نیوز :

«غلامرضا ابدالی» به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک اظهار کرد: ریزپلاستیک‌ها حتی در اعماق اقیانوس‌ها نفوذ کرده و محیط زیست را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه تجزیه پلاستیک صدها سال طول می‌کشد و علاوه بر نازیبا کردن طبیعت، لطمات زیادی به جانوران وارد می‌کند، افزود: تولید و استفاده از پلاستیک به دلیل تغییر سبک زندگی مردم رشد فزاینده‌ای پیدا کرده است و عوارض این موضوع نیز گریبانگیر بشر شده است.

مدیرکل محیط زیست استان ایلام با اشاره به اینکه کیفیت محیط‌ زیست با خطرات زیادی همراه شده است، تصریح کرد: با ترویج آگاهی‌ها و فرهنگ استفاده از کیسه‌های کاغذی و سبد در زمان خرید نان و میوه می‌توان در جهت خودداری از مصرف کیسه‌های پلاستیکی گام برداشت.

ابدالی یادآوری کرد: متولیان امر می‌توانند با طراحی نایلون‌های که زودتر تجزیه شوند نیز به محیط زیست کمک کنند و از طرفی با فعال‌تر شدن مراکز بازیافت این امکان وجود دارد این ظروف پلاستیکی و نایلون‌ها بیشتر از محیط زیست جمع‌آوری شوند و به چرخه تولید برگردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش