10 وعده بورسی رییسی عملیاتی شده است؟ + اینفوگرافیک


10 وعده بورسی رییسی عملیاتی شده است؟ + اینفوگرافیک

این روزها بحث پیگیری  ۱۰ وعده بورسی رییسی یکی از موضوعاتی است که بسیاری از سهامداران خواستار رسیدگی به آن هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها بحث پیگیری ۱۰ وعده بورسی رییسی یکی از موضوعاتی است که بسیاری از سهامداران خواستار رسیدگی به آن هستند.

ابراهیم رییسی در دوران انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری وعده‌های زیادی را مطرح کرد که پیگیری هریک از آنها تبدیل به مطالبه مردمی شده است. مهمترین بخش از وعده‌های ابراهیم رییسی نیز مربوط به بهبود اوضاع بازار سرمایه و خطاب به سهامداران بود. حالا بسیاری از فعالان بورس اعتقاد دارند که آنچه تحت عنوان ۱۰ وعده بورسی رییسی مشهور شده، عملیاتی نشده است.

تجارت‌نیوز در گفتگو با سه کارشناس از سه طیف مختلف به بررسی وضعیت اجرای این وعده‌ها پرداخته که در اینفوگرافیک زیر مشاهده می‌شود. در این بررسی فردین آقابزرگی، کارشناس و از مدیران سابق کارگزاری‌ها، پیام الیاس کردی، کارشناس و فعال بازار سرمایه و همچنین حمید اسدی حقوقدان شرکت داشتند. پاسخ مثبت به تحقق هر وعده در این اینفوگرافیک با حاشیه سبز رنگ و پاسخ منفی با رنگ قرمز به دور عکس هر یک از کارشناسان مشخص شده است. در صورت ابراز بی‌اطلاعی یا نداشتن نظری از سوی کارشناس نیز، به طور کلی عکس کارشناس مورد نظر در آن مورد خاص حذف شده است.

با توجه به نتیجه این بررسی می‌توان گفت سه وعده از مجموع ۱۰ وعده به طور کامل عملیاتی نشده است. هیچ یک از وعده‌های ده‌گانه بورسی هم نظر مثبت هر سه کارشناس را ندارند.

جلوگیری از اداره دستوری بازار، حذف معضل قیمت‌گذاری دستوری و همچنین انتشار موثر اوراق بهادار برای پوشش سهامداران خرد سه وعده‌ای هستند که از دید هر سه کارشناس به طور کامل عملیاتی نشده‌اند.

10 وعده بورسی رییسی عملیاتی شده است؟ + اینفوگرافیک
۱۰ وعده بورسی رییسی آیا محقق شده است؟ بسیاری از سهامداران معتقدند اغلب وعده های انتخاباتی به فعالان بازار سهام محقق نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در