باگ ویندوز دیفندر می‌تواند سرعت کامپیوتر شما را کاهش دهد


اگر از کاربران پردازنده‌های اینتل هستید، ممکن است سرعت دستگاه شما به خاطر باگ ویندوز دیفندر کاهش پیدا کرده باشد. آنتی ویروس پیش‌فرض مایکروسافت ظاهرا مشکلی دارد که باعث می‌شود سیستم به‌طور تصادفی از تمام شمارنده‌های سخت‌افزاری پردازنده استفاده...

اگر از کاربران پردازنده‌های اینتل هستید، ممکن است سرعت دستگاه شما به خاطر باگ ویندوز دیفندر کاهش پیدا کرده باشد. آنتی ویروس پیش‌فرض مایکروسافت ظاهرا مشکلی دارد که باعث می‌شود سیستم به‌طور تصادفی از تمام شمارنده‌های سخت‌افزاری پردازنده استفاده کند.
باگ ویندوز دیفندر می‌تواند سرعت کامپیوتر شما را کاهش دهد
«کوین گلین» از وب‌سایت TechPowerUp که این باگ را در ویندوز دیفندر پیدا کرده می‌گوید با اشغال شدن زمان پردازنده، یک CPU اینتل Core i9-10850K با سرعت کلاک 5 گیگاهرتز حدود 1000 امتیاز در بنچمارک Cinebench را از دست می‌دهد. این رقم حدود 6 درصد کمتر از حالت عادی است. این مشکل ظاهرا روی پردازنده‌های نسل 8 تا 11 پردازنده‌های اینتل در دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها دیده شده است.
برخی کاربران می‌گویند پردازنده‌های نسل 12 این شرکت مشکلی ندارند و از آن سو، پردازنده‌های AMD هم از گزند این باگ در امان مانده‌اند. همان طور که در گزارش اصلی آمده، مشکل این‌جاست که ویندوز دیفندر به‌صورت تصادفی از هر هفت شمارنده سخت‌افزاری پردازنده استفاده می‌کند. هر شمارنده می‌تواند برای یک حالت امتیاز (Privilege) متفاوت برنامه‌ریزی و میان برنامه‌های مختلف به اشتراک گذاشته شود.
ویندوز دیفندر شمارنده‌های پردازنده را درگیر می‌کند
ویندوز دیفندر به دلایل نامعلوم به‌طور تصادفی سطح امتیاز شمارنده‌ها را تغییر می‌دهد و باعث تداخل با برنامه‌هایی می‌شود که از سطوح متفاوت قصد استفاده از آن‌ها را دارند. این اتفاق گهگاه در زمان بوت سیستم و کمی بعد از آن رخ می‌دهد.
گفتنی است که این مشکل مربوط به پردازنده‌های اینتل نیست، چون اگر به شکل دستی شمارنده‌ها را بازنشانی کنید، شرایط به حالت عادی برمی‌گردد. در حال حاضر برای حل این مشکل تنها راهی که پیش روی شما قرار دارد، غیرفعال‌سازی ویندوز دیفندر است، ولی مزایای استفاده از این نرم‌افزار برای کسانی که از آنتی ویروس‌های شخص ثالث استفاده نمی‌کنند، به ایراد آن می‌چربد.
راهکار موقت بعدی استفاده از ابزاری است که کوین گلین آن را ساخته و Counter Control نام دارد. این برنامه تشخیص می‌دهد که چه زمانی ویندوز دیفندر شروع به استفاده از شمارنده‌ها می‌کند و بعد دست به بازنشانی آن‌ها می‌زند. مایکروسافت هنوز به این مشکل در آنتی ویروس خود واکنشی نشان نداده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس