کاخ سفید: زمان مذاکره بین روسیه و اوکراین هنوز فرا نرسیده است


کاخ سفید: زمان مذاکره بین روسیه و اوکراین هنوز فرا نرسیده است

سخنگوی پنتاگون، می گوید هنوز زمان مذاکره بین روسیه و اوکراین فرا نرسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی پنتاگون، اذعان کرد: هنوز زمان گفتگوی صلح بین روسیه و اوکراین فرا نرسیده است.
کربی در کانال فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که آیا رهبری آمریکا لازم است مسکو و کی یف را به سمت مذاکره سوق دهد، گفت: اکنون ایالات متحده باید به حمایت از اوکراین ادامه دهد - کاری که ما انجام می دهیم. رئیس جمهور [ولودیمیر زلنسکی] خودش باید تصمیم بگیرد که چه زمانی، چه چیزی و تحت چه شرایطی برای او پیروزی خواهد بود. اما حتی زلنسکی به شما خواهد گفت که اکنون زمان مناسبی برای این نوع گفتگو نیست و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، مطمئنا هیچ نشانه ای از علاقه به مذاکرات نشان نداده است.
وی تاکید کرد که واشنگتن به ارائه کمک های نظامی به کی یف "که در حال حاضر تنها از سوی ایالات متحده بیش از ۷ میلیارد دلار است" ادامه خواهد داد.
کاخ سفید بارها تاکید کرده است که حل و فصل دیپلماتیک را تنها راه ممکن برای حل مناقشه در اوکراین می داند و در عین حال کمک های نظامی جدیدی به اوکراین اختصاص می دهد. این هفته، جو بایدن، رئیس‌ جمهور ایالات متحده به طور خاص تأکید کرد که کشورش "تا زمانی که طول بکشد" این نوع حمایت را به اوکراین ارائه خواهد کرد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس‌ جمهور روسیه، در مورد اظهارات خصمانه اخیر رهبران غربی، پیشتر گفته بود که تقاضا برای ابتکارات برای آرام کردن اوضاع اوکراین در غرب کاهش یافته است، اما دیر یا زود عقل سلیم غالب خواهد شد و نوبت مذاکرات فرا می رسد و قبل از آن کی‌یف باید شرایط روسیه را درک کرده و با آنها موافقت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس