بی‌اعتنایی معنادار پولادگر به فدراسیون کشتی با انتصابِ جدید/ التفات و توجه خاص آقای معاون به دوستان همیشگی!


بی‌اعتنایی معنادار پولادگر به فدراسیون کشتی با انتصابِ جدید/ التفات و توجه خاص آقای معاون به دوستان همیشگی!

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خلال روزهای ملتهب فدراسیون کشتی یک تصمیم عجیب را گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در شرایطی که بیش از یک هفته از مجمع پرحاشیه فدراسیون کشتی گذشته اما هنوز هیچ تغییر مثبتی به نفع ورزش ملی و پرافتخارترین رشته در کارزارهای المپیکی و جهانی رخ نداده و مسیر بین این فدراسیون با وزارت ورزش جوانان انگار با دیواری بتنی به بن‌بست رسیده.

اقدام یک‌شبه و بی‌سابقه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت‌خانه در «صفر» کردن بودجه فدراسیون کشتی از محل وزارت ورزش و جوانان، باعث آن شده که بین این فدراسیون مهم المپیکی و نهاد متولی ورزش ایران اختلافاتی عمیق رخ بدهد و این جدل‌ها در شرایطی صورت گرفت که سیدحمید سجادی در بطن کار حضور نداشت.

تخصیص اعتبار ۷۰ میلیارد تومانیِ مازاد بر بودجه مصوب وزارت ورزش و جوانان از سوی مجلس شورای اسلامی به فدراسیون کشتی برای حمایت هر چه بیش‌تر از این ورزش ملی، انگار به مذاق برخی خوش نیامده که به همین ریسمان تمسک کرده‌اند تا بلکه حق قانونی کشتی را به فدراسیون‌های دیگری اختصاص بدهند.

سوای از مسائلی که بین طرفین دعوی رخ داده، نمی‌توان نادیده گرفت که وزارت ورزش و جوانان در این میان اشتباهی نابخشودنی و به شدت آماتورگونه را انجام داده و عملاً شاگرد زرنگ کلاس ورزش ایران را از پرتو توجه و نگاه پدرانه‌اش خارج ساخته تا این حمایت‌ها به برخی فدراسیون‌های دیگر تعلق بگیرد.

این‌ها در شرایطی است که چه پس از مجمع جنجالی و چه پیش از آن، اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حمایت از حق مسلم و قانونی فدراسیون کشتی پرداخته‌اند و مصوبه خلق‌الساعه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان را به شدت نکوهیده‌اند؛ چرا که استنکاف از قانون رخ داده.

احمد راستینه‌هفشجانی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: بودجه حمایتی مجلس ربطی به بودجه وزارت ورزش ندارد و حتما دوستان در وزارتخانه باید این مسئله را لحاظ کنند. اگر این مسائل حل نشود، ما سال آینده انگیزه‌ای برای جذب منابع در قالب بودجه حمایتی نداریم.

با این تفسیر به‌نظر می‌رسد اقدام یک‌طرفه پولادگر بیش از این که در سال جاری به نفع سایر رشته‌ها باشد، در سال آینده به ضرر آن‌ها و تمام جامعه ورزش ایران تمام خواهد شد. این تخصیص عجیب و نامعتبر از سوی معاون وزیر در حال حاضر به مسئله‌ای تبدیل شده که دودش به چشم همه خواهد رفت.

مسئله امضای تفاهم‌نامه بودجه فدراسیون‌ها و تخصیص آن در شرایطی از سوی وزیر ورزش و جوانان ذیل اختیارات اصلی‌ترین معاون وزارت‌خانه آمده که گویا متصدی فعلی پست معاونت قهرمانی و حرفه‌ای چندان آشنایی به امور ندارد و کارهای مهم‌تری را در ساختمان خیابان سئول دنبال می‌کند.

در جدیدترین اقدام از سوی سیدمحمد پولادگر، آرش فرهادیان به عنوان سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی معرفی و جانشین نصرالله پری‌چهره‌ای شده که خودش به تازگی در این منصب جای گرفته بود. فرهادیان در حالی به این سمت رسیده که پیش از این به عنوان مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان کار می‌کرد.

انتصاب فرهادیان از آن جایی عجیب و بحث‌برانگیز به نظر می‌رسد که او در زمان صدارت پولادگر بر فدراسیون تکواندو، علی‌رغم وجود گزینه‌های بسیار ورزشی‌تر و تکواندویی‌تر به عنوان دبیر و سپس مدیر تیم‌های ملی فدراسیون ایفای نقش داشت.

شاید پر بی‌راه نباشد اگر بگوئیم که به جای رفع دغدغه جامعه پرافتخار کشتی در آستانه مسابقات جهانی با این هزینه‌های سرسام‌آور، آقای معاون این روزها به امور دوستان و یاران نزدیکش رسیدگی می‌کند و در قامت معاون «همه» فدراسیون‌ها، یک فدراسیون را به کلی به فراموشی سپرده.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک