پیش بینی بورس امروز 13 تیر


دیروز شاخص کل از سقوط در امان ماند. رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار سطح حمایت شاخص است که مانع سقوط شاخص به کانال پائین‌تر شده است. سوال معامله‌گران این است که این سطح حمایت موجب رشد شاخص و شکل‌گیری روند صعودی در بازار می‌شود؟

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز گذشته شاخص کل بورس برای چهارمین روز نزول کرد. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه ۱۳ تیر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. دیروز شاخص کل افزایش هزار و ۳۴۶ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن هزار و ۱۵۹ واحد رشد کرد. شاخص کل فرابورس نیز ۱۳ واحد پائین آمد.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۳۵۷ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۲۷۱ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۵۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۳ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سیمان صوفیان (سصوفی)، شرکت‌ کمباین سازی ایران (تکمبا) و شرکت سیمان تهران (ستران) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ پاکدیس (غدیس)، شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) و شرکت قند شیروان (قشیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای خچرخش (شرکت چرخشگر)، وتوس (شرکت توسعه شهری توس گستر) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کی بی سی (کی.بی.سی)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در پایان معاملات روز یکشنبه بازار با مازاد تقاضای ۵۹ میلیارد تومانی بسته شد. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و ۱۶ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۵۶ درصد رشد کرد و در رقم ۷۵ میلیارد تومان ایستاد.

سهم‌های پرتقاضا

دیروز نماد وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) با صف‌ خرید ۱۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وآذر، نمادهای خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) و کحافظ (شرکت کاشی و سرامیک حافظ) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار

در پایان معاملات اغلب صف‌های فروش جمع آوری شد و تنها ۲ نماد صف فروش داشتند. نمادهای فمراد (شرکت آلومراد) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس امروز 13 تیر

پیش بینی بورس امروز

روز یکشنبه شاخص کل رشد اندکی داشت اما تعداد نمادهای سبزپوش بیشتر از قرمزها بود و شاخص هم وزن هزار و ۱۵۹ واحد بالا آمد.

سیمانی‌ها و پالایشی‌ها سبزترین گروه‌های بازار بودند و فارس، بفجر، نوری، شبندر، کگل، شتران، شستا، شپنا، مبین و ستران نمادهای بزرگ بورس بودند که بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در مقابل فملی، وبملت، فولاد، ومعادن، فخوز، میدکو، برکت، پارس و خگستر بزرگان قرمزپوشی بودند که ترمز شاخص کل شدند.

در معاملات دیروز برای چهاردهمین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد که ارزش آن ۲۲۹ میلیارد تومان بود. بدین ترتیب سرمایه حقیقی خروجی نسبت به روز قبل ۶۰ درصد کاهش یافت.

کاهش خروج پول با افت ارزش معاملات خرد همراه بود. دیروز ارزش معاملات خرد با کاهش ۱۱ درصدی به ۳ هزار و ۲۶۶ واحد رسید.

بنابراین دیروز نیروهای نزولی بورس کمرنگ شدند، خصوصا پس از یک ساعت ابتدایی معاملات، تقاضا بهبود یافت و تعداد نمادهای سبزپوش رو به فزونی گذاشت. بخش اعظم رشد شاخص هم وزن نیز در نیمه دوم معاملات رخ داد. بنابراین با توجه به جمع آوری صف‌های فروش به نظر می‌رسد بازار امروز با رشد شاخص آغاز شود.

نکته مثبت دیگر ماندگاری شاخص در کانال ۱.۵ میلیونی بود، در حالی که در یک ساعت ابتدایی شاخص مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را لمس کرد، پس از آن شاخص بالا آمد. بنابراین رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار سطح حمایت شاخص است که مانع سقوط شاخص شده است. سوال معامله‌گران این است که این سطح حمایت موجب رشد شاخص و شکل‌گیری روند صعودی در بازار می‌شود؟ فعلا داده‌های بازار به این پرسش، پاسخ منفی می‌دهند.

پیش بینی بورس امروز 13 تیر

منبع: اکوایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی